Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei damer. Retter meg først og fremst til dere i håp om noen gode og seriøse råd, i all ydmykhet! HJELP! Jeg er en mann i begynnelsen av tredve åra. Vært singel i ca 6-7 mnd nå etter et forhold som varte i ca. to år. Føler meg klar, etter drøye fire års pause fra Tinder valgt jeg å laste det ned for to uker siden, men jeg føler meg helt fullstendig amatør og håpløs! Har fem bilder jeg føler presenterer meg bra. En kort humoristisk  setning som rettes mot bildene. Gir ellers uttrykk for å ønske både forhold og barn, Og selvfølgelig annet dilltall som hobby/preferanser, høyde. Anser meg selv som en ordentlig og jovial fyr, i jobb og tak over hue. Alt i alt forøker jeg å vise at jeg er genuin, og ellers «moden og presentabel». Vil si profilen er relativ beskjeden (ikke bøttevis med info og 10 bilder).

MEN jeg virker fullstendig uinteressant 😕  Tross litt tid på appen nå og da, så er det noen få matcher. Og de jeg matcher med går det alt fra et noen timer til (som regel et par) dager før jeg tar initiativ å sender en lowkey, men hyggelig melding. MEN SVÆRT LITE SKJER ☹️ 

Hva gjør jeg feil?

Hvordan bør jeg gå frem?

Er det bildene? For lite/mye info?

Åpningsreplikk?

Har dere noen genuine råd/triks/veiledning? 

Erkjenner at jeg er vel rusten i kunsten å sjekke opp og date, men kanskje noen ærlige og konstruktive råd av dere sett fra deres perspektiv kan hjelpe?

På forhånd, tusen takk!

Endret av Ecco
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi opp. De fleste gir opp og klager på at alle, både menn og kvinner, kun er ute etter sex, og hvor vanskelig det er. Men det blir ikke bedre om alle gir opp og forlater Tinder eller andre apper.

Still et spørsmål i første melding, hvis du ikke alt gjør det. 

Ikke vent på at dama skal ta kontakt først. Hvis det ligger snap eller lignende i profilen legg henne til der. 

• Liker 1
Skrevet

Prøv å være litt på og engasjert. Selv sletter jeg matcher med jevne mellomrom. Orker ikke samle.

Hender jeg skriver først, men skjer sjeldent. Mange kvinner er fremdeles litt gammeldagse når det kommer til slikt. Man liker helst at mannen gjør det første fremstøtet, det viser jo handlekraft og maskulinitet. 

Hilsen K36

Anonymkode: 75b2d...3a3

• Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Kjæresten min skrev at han synes jeg hadde fine bilder og at han likte bioen min veldig godt. Han gikk rett på at han syntes jeg virket veldig hyggelig og direkte og spurte om jeg ville møtes til kaffe.

Så chattet vi noen dager, hadde tlfsamtale på flere timer, møttes til kaffe og 14 timer senere var det gjort 😅

Vi fikk bare instant kjemi. Chat og prat fløt som vi hadde kjent hverandre i årevis🤷🏻‍♀️

Så ville lagt vekk press om The One og heller fokusere på å møte nye mennesker. Med det stiller en jo normale spm som interesser, hobbyer og andre ting gjør at en kan bli litt kjent om det er verdt å møtes.

Endret av WhisperingWind
Skrevet
1 minutt siden, WhisperingWind said:

Så chattet vi noen dager, hadde tlfsamtale på flere timer, møttes til kaffe og 14 timer senere var det gjort 😅

DETTE er jeg nysgjerrig på. Jeg hører hele tiden at jeg for guds skyld ikke skal fortsette å chatte etter å a avtalt første date. Men du sier din kjæreste gjorde det. Fortell! Hvordan fungerte det? 

Anonymkode: 12a44...fb0

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

DETTE er jeg nysgjerrig på. Jeg hører hele tiden at jeg for guds skyld ikke skal fortsette å chatte etter å a avtalt første date. Men du sier din kjæreste gjorde det. Fortell! Hvordan fungerte det? 

Vi hadde bare så mye å prate om😅 Var liksom øyeblikkelig connection og vi kunne prate om alt. Vi møttes på Happn mandag og møttes fysisk på lørdagen. Da hadde vi allerede gått litt inn i dybden på hverandre. Og da fløt praten så godt at kaffedaten varte i 14 timer🤭

Skrevet
13 minutter siden, WhisperingWind said:

Vi hadde bare så mye å prate om😅 Var liksom øyeblikkelig connection og vi kunne prate om alt. Vi møttes på Happn mandag og møttes fysisk på lørdagen. Da hadde vi allerede gått litt inn i dybden på hverandre. Og da fløt praten så godt at kaffedaten varte i 14 timer🤭

Veldig bra. Jeg har en first date neste torsdag. Blir lenge (og rart ) å bli helt stille fram til da...

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Veldig bra. Jeg har en first date neste torsdag. Blir lenge (og rart ) å bli helt stille fram til da...

Ja. Det er fint å bare sende en melding med et hei og håper du får en fin helg f.eks. Da får du det sikkert tilbake og kanskje oppfølging om en har noen planer og så blir det gjerne en liten chat.

Det er koselig med noen mld. Har en ikke den instant kjemien der praten bare flyter er det uansett fint med er livstegn og at en viser genuin interesse. Men ikke bombanderinger med mld og ikke masse Snaps som ofte ikke er noe å svare på.

Ikke alle får den chat flyten, men det betyr ikke at en ikke flyter IRL.

Viktigste er å ikke overtenke og se på det som du skal møte en dame og enten har dere kjemi eller ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal man ikke det?

Anonymkode: e1fe0...4a9

• Liker 2
Skrevet

Selv gidder jeg ikke svare mer når noen spør "hva ser du etter på tinder?" Jeg har både en profiltekst som sier noe om det, og har krysset av for "langsiktig, men åpen" (Egentlig har jeg lyst å skrive minst 20 år langt forhold og minst 2 barn, men vil jo ikke skremme bort noen). 

Når noen sender den meldingen så har jeg bare lyst å svare "noen som kan lese", men da er jo samtalen død uansett så jeg gidder ikke... 

Så er det balansen. Hvor lenge skal vi prates før man tar initiativ til treff? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Profiltekst og bilder bør være representable, men det som betyr aller mest for antall likes og matcher er aldersspenn og radius. 

Anonymkode: 0793d...78c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Profiltekst og bilder bør være representable, men det som betyr aller mest for antall likes og matcher er aldersspenn og radius. 

Anonymkode: 0793d...78c

Merkelig påstand. Utdyp?

Anonymkode: fc7b4...ff4

Skrevet

Det er så mye av det samme på tinder, du må ha en profil som skiller seg ut, ikke det alle andre har. Gjør deg litt spennende, men uten at du er noen andre. Hva er det DU har som gjør at de skal velge deg? Husk også at vi mennesker er ikke skapt for så mye avvisning som nettdating innebærer, så selv om ingen velger deg betyr det ikke at noe er galt. 

Anonymkode: 22a1a...5c8

Skrevet

Vær kjappere med å skrive. Får du match, vent max noen timer på å skriv. 

Anonymkode: 21684...1e1

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig påstand. Utdyp?

Anonymkode: fc7b4...ff4

Det er jo ren statistikk. Numbers game. 

Anonymkode: 421ae...2c0

Skrevet
Bondenisse skrev (På 16.2.2024 den 19.16):

Selv gidder jeg ikke svare mer når noen spør "hva ser du etter på tinder?" Jeg har både en profiltekst som sier noe om det, og har krysset av for "langsiktig, men åpen" (Egentlig har jeg lyst å skrive minst 20 år langt forhold og minst 2 barn, men vil jo ikke skremme bort noen). 

Når noen sender den meldingen så har jeg bare lyst å svare "noen som kan lese", men da er jo samtalen død uansett så jeg gidder ikke... 

Dette synes jeg er så rart. Hva betyr egentlig "langsiktig men åpen"? Tenker det absolutt er innafor å spørre hva man ser etter når du ikke har valgt "forhold" 🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
On 2/16/2024 at 7:16 PM, Bondenisse said:

Den er god. Jeg synes ikke de "taggene" på Tinder eller noen få linjer profiltekst forteller meg mye når jeg leter etter de få som vil noe ekte på Tinder. Jeg ønsker ikke å kaste bort min eller andres tid på å date damer som ser etter noe helt annet enn meg. 

Så om du hadde svart meg på den måten, hadde du nok fått en tommel opp tilbake og "Den er grei. Jeg leter etter noen som vil kommunisere på en ordentlig måte" 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, alli634 said:

Dette synes jeg er så rart. Hva betyr egentlig "langsiktig men åpen"? Tenker det absolutt er innafor å spørre hva man ser etter når du ikke har valgt "forhold" 🤷‍♀️

Dette er en ganske vanlig kjønnsforskjell. Kvinner er dønn sikre på at de ønsker fast forhold eller tilfeldig sex. De aller fleste menn, derimot. ønsker seg et langvarig forhold, men er også åpne for kortvarige greier i mellomtiden.

Anonymkode: 55000...dea

Skrevet
Ecco skrev (På 16.2.2024 den 11.11):

Hei damer. Retter meg først og fremst til dere i håp om noen gode og seriøse råd, i all ydmykhet! HJELP! Jeg er en mann i begynnelsen av tredve åra. Vært singel i ca 6-7 mnd nå etter et forhold som varte i ca. to år. Føler meg klar, etter drøye fire års pause fra Tinder valgt jeg å laste det ned for to uker siden, men jeg føler meg helt fullstendig amatør og håpløs! Har fem bilder jeg føler presenterer meg bra. En kort humoristisk  setning som rettes mot bildene. Gir ellers uttrykk for å ønske både forhold og barn, Og selvfølgelig annet dilltall som hobby/preferanser, høyde. Anser meg selv som en ordentlig og jovial fyr, i jobb og tak over hue. Alt i alt forøker jeg å vise at jeg er genuin, og ellers «moden og presentabel». Vil si profilen er relativ beskjeden (ikke bøttevis med info og 10 bilder).

MEN jeg virker fullstendig uinteressant 😕  Tross litt tid på appen nå og da, så er det noen få matcher. Og de jeg matcher med går det alt fra et noen timer til (som regel et par) dager før jeg tar initiativ å sender en lowkey, men hyggelig melding. MEN SVÆRT LITE SKJER ☹️ 

Hva gjør jeg feil?

Hvordan bør jeg gå frem?

Er det bildene? For lite/mye info?

Åpningsreplikk?

Har dere noen genuine råd/triks/veiledning? 

Erkjenner at jeg er vel rusten i kunsten å sjekke opp og date, men kanskje noen ærlige og konstruktive råd av dere sett fra deres perspektiv kan hjelpe?

På forhånd, tusen takk!

Hva slags bilder har du? Er det selfies, jakt/fiske, baris? Bildene du velger, er svært viktig. Er et enormt hav på tinder, med menn som stolt viser frem en død fisk, hvor neste bilde er posert med ei hagle i hånda, posering foran bilen, bilde fra trening i baris, osv osv. Valg av bilde er viktig, smiler du? Det er overraskende mange menn på tinder, som ikke smiler på bildene sine. Ville nok også økt på antall bilder, fem stykk er egentlig ikke så mange.

Grunnen til at jeg matchet med samboeren min, var fordi han hadde mange bilder av seg selv, og et par med venner, bildene var tatt av andre, og han smilte på hvert eneste bilde. Jeg matchet også med han, fordi jeg kjøpte abonnement og så at han hadde sveipet på meg, og fordi jeg endret på avstand og høynet alderen. 

Så er det vel dessverre også sånn, at "markedet" på tinder for menn, er litt vanskeligere enn det er for kvinner. Jeg kunne få 1000 matcher (hadde abonnement) på 1-2 timer, og jeg er en middels pen dame.. 

Et kompliment er alltid en sterk åpning, feks "Hei, for et utrolig sjarmerende smil du har". 

Anonymkode: 4cd8c...a75

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en ganske vanlig kjønnsforskjell. Kvinner er dønn sikre på at de ønsker fast forhold eller tilfeldig sex. De aller fleste menn, derimot. ønsker seg et langvarig forhold, men er også åpne for kortvarige greier i mellomtiden.

Anonymkode: 55000...dea

Gjerne det, men jeg tenker at det er ødeleggende for seg selv å velge det alternativet. Jeg sviper sjeldent ja på de som ikke har klart å bestemme seg, foretrekker de som har satt at de leter etter et forhold, da det er det jeg ser etter selv 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...