Gå til innhold

Fått treningsfoebud etter å ha fjernet en liten kul bak øreflippen. Er det noe å bry seg om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt allergisk reaksjon på metall i øredobber og fått en klump på baksiden av øret. Så jeg har fått den fjernet i dag og sydd ca 2 sting. Men jeg fikk ikke lov å trene i dag pga det. Måtte vente til over helga. Hadde det vært på benet eller armen kunne jeg skjønt det men jeg personlig tror ikke det er noe farlig. 

De mente jeg kunne blø hvis jeg øker pulsen. Noen som har trent med dette og opplevd at det går bra?? 

Anonymkode: 623e8...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal høre på helsepersonell. Det er ikke lenge å vente til over helga med å trene. 

Anonymkode: ffaac...10b

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det så vanskelig å slappe av en dag? 

Fikk samme beskjed etter jeg trakk en tann sist uke, og i går etter vevsprøve i underlivet. Ta med ro i mer enn en dag etter begge. 

• Liker 8
Skrevet

Du lytter til helsepersonell. De har gitt den beskjeden av en grunn.

Anonymkode: a4c06...e4e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (8 minutter siden):

Fikk samme beskjed etter jeg trakk en tann sist uke, og i går etter vevsprøve i underlivet. Ta med ro i mer enn en dag etter begge. 

Jeg har ikke trent siden lørdag. Pga andre legetimer og smerter osv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke trent siden lørdag. Pga andre legetimer og smerter osv 

Hvorfor kan du ikke vente et par dager til?

Anonymkode: 8a93a...1a1

• Liker 1
Skrevet

Det er fordi stingene kan gå opp. Hør absolutt på legen

Anonymkode: fdc19...3f8

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har hatt allergisk reaksjon på metall i øredobber og fått en klump på baksiden av øret. Så jeg har fått den fjernet i dag og sydd ca 2 sting. Men jeg fikk ikke lov å trene i dag pga det. Måtte vente til over helga. Hadde det vært på benet eller armen kunne jeg skjønt det men jeg personlig tror ikke det er noe farlig. 

De mente jeg kunne blø hvis jeg øker pulsen. Noen som har trent med dette og opplevd at det går bra?? 

Hvis du er så avhengig av å trene at du sliter med å akseptere at en lege med lang medisinsk utdannelse har gitt deg treningsforbud, bør du vurdere å oppsøke psykolog for treningsavhengighet! 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ta en økt i grønn / gul sone. Går helt fint.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du kan begynne å blø om du øker pulsen. Hadde du hatt en tung jobb ville du ikke fått gå på jobb. Grunnen til at det blør lite under selve operasjonen er at det er adrenalin i bedøvelsen. Du klarer å ta det med ro i ett par dager.

Anonymkode: ded21...2e8

• Liker 2
Skrevet

Økt puls = økt blodtrykk = økt blødningstendens i sår. Hør på legefolket som.... tja, vet hva de snakker om.

Det er nok en keloid du har fjernet - og om du kødder med såret så ferskt kan den komme tilbake med større sjans.

Anonymkode: fcc83...991

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor kan du ikke vente et par dager til?

Fordi jeg blir jævli støl hvis jeg går over en uke uten å trene og fordi det er på gymmen jeg får den sosiale biten min. Jeg er alene på jobb hjemme hele tiden. Er mye ensom 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg blir jævli støl hvis jeg går over en uke uten å trene og fordi det er på gymmen jeg får den sosiale biten min. Jeg er alene på jobb hjemme hele tiden. Er mye ensom 

Må du trene med høy intensitet da? Kan du ikke gå på mølle i vanlig tempo som når du går fra A til B i hverdagen, og gjøre noen tøye øvelser? Da får du ikke økt puls, men du er på trening og er sosial.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Lege gir medisinskfaglig råd basert på vitenskap, erfaring og mange års urdanning. Pasient skynder seg inn på kvinneguiden for å spørre vilt fremmede rørleggere, sosionomer, elektrikere, lærere, butikkmedarbeidere, prester og folk uten utdannelse om hen trenger å lytte til rådet.

Anonymkode: efa8a...124

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om stølhet, men for det sosiale kan du jo gjerne møte opp. Det går vel bra å bevege seg litt uten å øke pulsen.

Anonymkode: a6bf8...8de

Skrevet
svartkatt skrev (21 timer siden):

Litt of topic, men hvordan var det å ta vevsprøve? Var det veldig vondt? Jeg skal ta det neste uke og gruer meg veldig. 

Anonymkode: 3dda9...57e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må du trene med høy intensitet da? Kan du ikke gå på mølle i vanlig tempo som når du går fra A til B i hverdagen, og gjøre noen tøye øvelser? Da får du ikke økt puls, men du er på trening og er sosial.

Ja selfølgelig det burde jo gå fint :)

Skrevet

Har du fått beskjed om å ikke "trene" i en viss periode?

Hva slags liv har du egentlig?

Anonymkode: de065...bc0

Skrevet

Jeg har hatt en haug av pasienter som har kommet til reoperasjon fordi de løftet mer enn de skulle eller dro på treningssenter. Det verste er at de får en ny operasjon til hundre tusenvis av kroner mens stakkarer som sliter psykisk eller mistenker kreft ikke blir undersøkt fordi man ikke har ressurser.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Litt of topic, men hvordan var det å ta vevsprøve? Var det veldig vondt? Jeg skal ta det neste uke og gruer meg veldig. 

Anonymkode: 3dda9...57e

Ikke TS. 

Det varierer hvor det er det. Utvendig er som et vepsestikk.  Innvendig er værre,men går fort over. Er vondt der og da. 

Men har du en som har :  "tatoveringer/gått livets harde skole/har skinnjakke/bein i nesa/veit hvor skapet skal stå/ikke går rundt grøten/er tørr bak øra" Osv Osv.

Så er det over hodet ikke vondt.

Anonymkode: de065...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...