Sudo Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Først: vet det finnes mange spesielt fra høyre og AP som stemmer på disse partiene på grunn av tradisjon. (synes det er tragsikt) vet om mange som ikke er så knyttet til poletikk som tar og stemmer også på et parti fordi de hørte at det partiet bryr seg om den en viktig sak og derfor stemmer blint på det partiet uten og vite hvordan partiet takler den saken. dette har jeg sett soleklart mest fra miljøpartiet, folk som stemmer på de fordi de bryr seg om miljøet men hvis du forklarer til dem bare litt hvordan miljøpartiet skal gjøre ting i forhold til andre partier så går de pluttselig fort vekk fra det 🤣 men til de av dere som faktisk tar en titt på hva de ulike partiene ønsker og gjøre (og da er det også relevant og ta med hvordan de gjør ting også under makt, siden det spiller ikke noe rolle og stemme for AP fordi de skal gjøre sånn og sånn når de ikke gjør en dritt av hva de sier de skal gjøre) hvorfor velger dere forsatt venstre siden, sånn hvilke saker er det som får dere så lett over på den siden? Siden når det kommer til invandring poletikk synes jeg den venstre siden står for hvor de har fått stor insperasjon av sverige ikke funker så bra, sånn bare se på sverige. Jeg øsnker at norge skal være et trygt land og bo i noe som det blir mindre av dag for dag som går. jeg ønsker at kvinner skal kunne gå trygt om kvelden uten og føle seg ihvertfall mer redd en de er nå, har blitt selv mer og mer redd med og gå ut om dagen i oslo gjennom årene etter at jeg har nesten blitt ranet flere ganger og en kompis av meg som ble knivstukket i foten. jeg har også en lillesøster som jeg håper kan leve et trygt og godt liv noe som jeg ikke kan desverre se for meg med venstre i makten (med hvordan poletikken deres er idag) Økonomiske delen synes jeg også er helt tullete, synes høyre siden sitt fokus er at alle i norge skal tjene mer, mens venstre sitt fokus er mer ta fra de rike, mens de fattigere ender opp med og slite. sånn er jo no shit at hvis man går for å ta de store bedriftene at da må de bedriftene ende opp med og kutte ned folk, kutte ned lønn osv. sånn går jo utover alle. sånn jeg skal faen ikke tjene mindre fordi noen på venstre vil at eieren av selskapet skal endet opp med og betale så så mye formue skatt også ende opp med og slege bedriften til en utlandsk eier og stikke av. og det er enda et dilemma med venstre som styrer, siden det er så ugunstig og starte nye bedrfiter og også ha en bedrift i Norge (som jeg har god erfaring med😅) så ender jo de bare med og selge alle bedrifftene til utlandske eiere. sånn er det hva dere fra venstre siden ønsker? at hele norge skal bli eid av utlandske eiere? 2 1
Stonegiant Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 (endret) Jeg stemmer ikke venstresiden fordi jeg liker dem. Jeg stemmer på venstresiden fordi jeg hater dem mindre enn høyresiden. Skandaler og annet i AP dytter meg ikke til høyre, men enda lenger mot venstre. Endret 16. februar 2024 av Stonegiant 4 1 1
NatNat Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Uansett hvilket parti folk stemmer for, folk skulle huske at politikker er her for å SERVERE folk og ikke det motsatte. Jeg ser for mange som først bestemmer seg for en sida og følger blind etterpå, uansett de sine personlige meninger . Et politisk parti er her for Dere ! Det er ikke en MC klubb. Ingen trenger å være trofast. Jeg er alltid sjokkert over hvor mye Nordmenn godtar og tåler fra politikker. Jeg husker første gang jeg hørte eller leste noe om å bruke "gulrot og pisk". Jeg trodde det var en vits. Hvor som helst i Europa eller i USA, en politikker som hadde turt å sammenligne sine velgere med ESLER hadde vært ferdig på dagen. Noe så arrogant og nedlatende og mange godtar det... 3
PeeWee Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Sudo skrev (10 timer siden): Økonomiske delen synes jeg også er helt tullete, synes høyre siden sitt fokus er at alle i norge skal tjene mer, mens venstre sitt fokus er mer ta fra de rike, mens de fattigere ender opp med og slite. Hvorfor er det slik at fattige gjerne sliter mest der hvor den økonomiske politikken til høyresiden er rådende da? 3
Sudo Skrevet 17. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2024 NatNat skrev (14 timer siden): Uansett hvilket parti folk stemmer for, folk skulle huske at politikker er her for å SERVERE folk og ikke det motsatte. Jeg ser for mange som først bestemmer seg for en sida og følger blind etterpå, uansett de sine personlige meninger . Et politisk parti er her for Dere ! Det er ikke en MC klubb. Ingen trenger å være trofast. Jeg er alltid sjokkert over hvor mye Nordmenn godtar og tåler fra politikker. Jeg husker første gang jeg hørte eller leste noe om å bruke "gulrot og pisk". Jeg trodde det var en vits. Hvor som helst i Europa eller i USA, en politikker som hadde turt å sammenligne sine velgere med ESLER hadde vært ferdig på dagen. Noe så arrogant og nedlatende og mange godtar det... PeeWee skrev (5 timer siden): Hvorfor er det slik at fattige gjerne sliter mest der hvor den økonomiske politikken til høyresiden er rådende da? Jeg vil si fattige sliter ganske mye nå? eller ihvertfall denne lille perioden med venstre i makten, vil ikke du? eller mener du de klarer seg bra? sånn med alle de ekstra folkene som ikke hadde råd til både strøm og mat også kuttes det i tillegg på matlagerene for dem. vil ikke si det er så bra da. men som sagt staten tjener mye penger nå fra mye rart som krig osv. men hjelper ikke og ha en rik stat hvis folket er fattig. Og ja jeg er klar over at det har vert mye rart som har påvirket økonomien og at ikke alt er venstre sin skyld, men forsatt så er det VEDLIG mye venstre siden kunne gjort bedre. poenget mitt istad var at det virker som at venstre siden er så blindet av og ta ned de rike at de ikke ser hvor dårlig det påvirker andre og ikke minst landet i framtiden. ta formue skatten helt idiotisk, kjønner hvorfor noen vil ha den men forsatt helt idiotisk men HELDIGHVIS er det nå flere politikere på venstre som inser denne feilene (men de vil bytte ut den med noe annet da så spent på og se det🤣) men ja hva er ulemper med formue skatten? som er for og ta de rike? jo det gjør at det er vanskelig og starte en bedrift, skape ulemper for store bedrifter hvor verdiene ligger i maskineriet, gjør at det kort sagt ikke er så gunstig være en norsk eier i en norsk bedrift så folk selger bedriften og rike flytter, og det kommer vi til og se konsekvensene av framover (siden dette er lang tids konsekvenser ikke kort tid min venn). Kommer fra en famile som også er relativ rik og kjenner mange familier med veldig ulik økonomisk stilling. Jeg vet at disse årende har vert tøff for mange av de jeg kjenner, mens når jeg ser på foreldrene mine så har de nok ikke hatt et bedre økonomisk år en på lenge alt jeg ser er de familiene med mer penger skiller seg mer ut fra de som har lite penger, men dette tror jeg har mye med at de rikere familiene er mere økonomisk forbredt på dårligere tider, så når de dråligere tider kommer så kan de kjøpe seg masse billig nye ting som foreldrene mine gjorde ifjør hvor de kjøpte en ny båt og en til bil takket være venstre siden🤝 men jeg desverre er ikke i deres posisjon, jeg er en student som lever på låne penger og jeg tjent greit med penger i 2020 men nå desverre går det ikke like bra økonomisk skattene bare øker og øker man, og når det kommer til aksjer som jeg drev med så har jo skatten nesten doblet så koser meg virkelig ikke så økonomisk, så gleder med til når høyre vinner valget og det blir vanlige folk sin tur igjen. 1
Sudo Skrevet 17. februar 2024 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2024 Stonegiant skrev (16 timer siden): Jeg stemmer ikke venstresiden fordi jeg liker dem. Jeg stemmer på venstresiden fordi jeg hater dem mindre enn høyresiden. Skandaler og annet i AP dytter meg ikke til høyre, men enda lenger mot venstre. ja det er jo det man ser at folk pga AP greiene går ofte nå veldig til venstre eller veldig til høyre. Men jeg synes det er trist for alle de som stemmte på AP og forventer at de skal gjøre det de sier de skal men så gjør de ikke det, er bare leit ass. ulempen da med det med at du flytter deg heller mer mot venstre er jo at la oss si venstre vant neste valg (som virker veldig lite sansynlig ut) så ville jo da forsatt AP vært de som styrer for det meste slev om mange stemte heller MDG, SV or what ever. uansett så hjelpere dere andre som stemmer for disse venstre partiene og få AP in i makt, samme som at folk stemmer på høyre partier som KRF, FRP osv. så hjelper det høyre
PeeWee Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Sudo skrev (4 timer siden): Jeg vil si fattige sliter ganske mye nå? eller ihvertfall denne lille perioden med venstre i makten, vil ikke du? Hvor er det de fattige har det bedre enn Norge da? Når de konservative overtok i UK på to tusentallet var resultat mange fattige som begikk selvmord fordi de mistet trygden, økning i hjemløshet og kanskje 150.000 ekstra dødsfall grunnet høyresiden sin politikk. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå