AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Hei, jeg lurer på om noen vet hvor mye oppmøte som er obligatorisk de første årene på medisinstudiet på UiO? Jeg er avhengig av å jobbe litt ved siden av og trenger derfor å planlegge høsten litt dersom jeg skulle komme inn da. Er det mye obligatorisk? Er da hele dagene obligatorisk eller sprer de det obligatoriske utover hele uken? Jeg har forsøkt å se på timeplanene på UiO, men skjønte det ikke så veldig godt. Anonymkode: 16ccc...43a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Har hørt at medisinstudiet på UiO er veldig lett, en av de enkleste utdanningene man kan ta. Generelt lite oppmøte og bare å "møte opp" på eksamen. Her kan du nok forvente å kunne jobbe opp mot 100% ved siden av. Anonymkode: d97e1...dbf 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har hørt at medisinstudiet på UiO er veldig lett, en av de enkleste utdanningene man kan ta. Generelt lite oppmøte og bare å "møte opp" på eksamen. Her kan du nok forvente å kunne jobbe opp mot 100% ved siden av. Anonymkode: d97e1...dbf Altså, dette stemmer ikke. Mengden pensum er enorm, så man må bruke mye tid (tilsvarende fulltidsjobb) på egenstudier. Er ikke bare å møte opp på eksamen, man må også klare å bestå eksamen og da må man virkelig ha studert masse. Anonymkode: badb4...69f 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Ja jeg vil jo så klart ha gode karakterer om jeg har mulighet og tenkte ikke jobbe 100% ved siden av. Men ja.. ingen som vet noe konkret kanskje? Om det er feks 50% obligatorisk i løpet av en uke eller bare 20% liksom? Anonymkode: 16ccc...43a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg vil jo så klart ha gode karakterer om jeg har mulighet og tenkte ikke jobbe 100% ved siden av. Men ja.. ingen som vet noe konkret kanskje? Om det er feks 50% obligatorisk i løpet av en uke eller bare 20% liksom? Anonymkode: 16ccc...43a Tror du kan finne ut av det ved å se på studiets oppbygning og trykke deg inn på de ulike emnene. Der pleier det å stå undervisningsform og hvor mye/om det er obligatorisk oppmøte. Anonymkode: badb4...69f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tror du kan finne ut av det ved å se på studiets oppbygning og trykke deg inn på de ulike emnene. Der pleier det å stå undervisningsform og hvor mye/om det er obligatorisk oppmøte. Anonymkode: badb4...69f Ja jeg har forsøkt. Men synes det var forvirrende. Virker som klassene blir delt i forskjellige grupper osv. Anonymkode: 16ccc...43a
Viktualia Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 Spør de folka her: https://www.med.uio.no/studier/kontakt/studentveiledningen.html 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 Det er ikke så vanskelig å gjennomføre, men krever MYE tid. Men er etterpå det virkelig starter....så tenk deg nøye om før du evt blir lege. Ikke alle passer til det. Anonymkode: 424e6...125 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Altså, dette stemmer ikke. Mengden pensum er enorm, så man må bruke mye tid (tilsvarende fulltidsjobb) på egenstudier. Er ikke bare å møte opp på eksamen, man må også klare å bestå eksamen og da må man virkelig ha studert masse. Anonymkode: badb4...69f En som ikke skjønner ironi Anonymkode: 4a709...b80
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 Det er ikke noe problem å jobbe kveld og helg. Dagtid kan du ikke belage deg på faste dager, siden obligatoriske opplegg kan være litt bingo og variere mellom uker, måneder, semester og år. Selv om opplegg ikke er obligatorisk kan det være dumt å gå glipp av. Noe er uproblematisk å droppe. Så ikke baser deg på fast dagtidsjobb, men deltidsjobb går bra. Anonymkode: 57800...ff2 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 Jeg gikk inn og sjekket på med-1100, og jeg er enig i at det var litt vanskelig å få oversikt, men hvis du skriver alt ned på et ark, tipper jeg du får det til. Det står at på de obligatoriske kursene må du ha møtt 11 av 16 ganger, og at all praksisundervisning er 100% oppmøte. Lag deg en tabell med ukenummer der du legger inn alt du klarer. Anonymkode: 9bffb...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg gikk inn og sjekket på med-1100, og jeg er enig i at det var litt vanskelig å få oversikt, men hvis du skriver alt ned på et ark, tipper jeg du får det til. Det står at på de obligatoriske kursene må du ha møtt 11 av 16 ganger, og at all praksisundervisning er 100% oppmøte. Lag deg en tabell med ukenummer der du legger inn alt du klarer. Anonymkode: 9bffb...9ad Takk, det var et godt tips ☺️ Anonymkode: 16ccc...43a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Jeg har en datter som studerer medisin på UIO, 3.året. Det er mye pensum de skal gjennom og hun jobber med skole timesvis hver dag. Det er et krevende studie, men hun har heldigvis godt innarbeidet rutiner. Er jo en del praksis og der må du ha oppmøte 100% Men hun klarer fint ha en jobb ved siden av, ca 20% tenker jeg hun jobber. Men igjen så er det også studenter som tar skippertak og har bedre dager. En del medisin studenter bruker langt over 6 år på utdanningen sin, stor andel bruker opptil 8-9 år Anonymkode: 16d8e...a60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå