Gå til innhold

Er det galskap å kjøpe seng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for nyttig info :) 

Jeg har bestemt meg for å ikke forhaste meg, men se det heller an litt, prøve litt rundt omkring. Når det gjelder pris og tilbud, så har jeg sett at denne sengen kostet 42.000,- for tre år siden men etter så er det denne prisen, alt er jo blitt dyrt så tviler på at denne sengen blir billigere enn den nå er. 

Ts

Anonymkode: 4afd9...1c8

Da har du den rette tilnærmingen til dette. Selv fant jeg meg en jensen seng til halve prisen som passet perfekt for meg. Jeg prøvde masse forskjellige senger med forskjellige fastheter og endte opp med en seng til 25.000 kroner og anger ikke end dag på valget. Den gir meg masse god søvn ut fra ligge underlaget. Men det er jo mer en dette som stiller krav til god søvn også. Men sengen er ekstremt viktig for å oppfylle de helt grunnleggende behovene her.

Når jeg er på ferie og så får en seng som er altfor hard :)  Det er da jeg ser forskjellene her, og lengter hjem til min egen seng.  Ta deg god tid, prøv dette ut, og husk at pris og kvalitet ofte henger sammen. Og ikke minst at tilbudene varierer fra måned til måned på akkurat samme sengen. Det betyr ikke alltid at den dyreste sengen er den rette for deg, men at prisen og kvaliteten ofte henger sammen. Min erfaring er at en seng til 25.000 ofte er mer en godt nok. Over madrassen kan ofte også gjøre en enorm forskjell. Noen over madrasser som følger sengen kan ofte være veldig gode, i andre tilfeller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Les innlegget igjen. Vi er faktisk skapt til å sove på bakken. ble bedre med mykt (referering til å sove i seng). Vi tåler mer enn du tror. Vi ble ikke skapt med senger festet på oss nei. Oftest er det farlig med en for myk madrass enn en for fast pga. dette.

Anonymkode: 579df...7e7

Skadelig på hvillen måte?

Anonymkode: f24e5...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å bruke mer penger ettersom en bruker sengen mye gir mening, og det er derfor vi føler vi må legge ned mer penger i sengen. Men det  betyr ikke: jo dyrere sengen er jo bedre søvn får man. Det er et salgstriks som gjør at bedriften tjener mer penger på deg.

Ofte betyr dyrere telefoner bedre brukeropplevelse, bedre mobil generelt. Det kan ikke sammeliknes med søvn. Du kan fint få en alt for myk seng til 60.000 kroner og derimot sove dårligere enn du hadde på en seng til 4000 kroner.

Har du vondter i kroppen er det som regel ikke pga søvnen, men trolig fordi de fleste i norge er inaktive og spiser dårlig. Men det er lett å skylde på sengen og puten. Det er kun om en bytter seng og får vond og det stopper ved skifte at en vet at det er sengen/puta. Men i de aller fleste tilfellene er det faktisk andre grunner til at folk får vondt.

Anonymkode: 579df...7e7

Som revmatisme.

Anonymkode: 050a1...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en til ordinærpris 60.000, på tilbud til 35.000. Med 6cm intelligel - vi elsker den!!! Det er SÅ verdt pengene hvis du har de, for dæven er det en fantastisk plass å tilbringe 1/3 av døgnet 🤩🤩

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du penger til det hadde jeg lett investeremt i en skikkelig seng som varer kanskje 15-20 år. Det er kanskje beste investeringen i helse du gjør og ser du på kostnadene for hvert år er det ikke dyrt. Dyr engangsinvestering men det får du betalt for videre.

Anonymkode: 407a9...b19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Svane med intelligel nå for noen uker siden. Normal pris var 116.000kr, men fikk den til halv pris;) Fy søren sier jeg bare… Fantastisk god å ligge i. Har aldri følt meg så uthvilt som jeg har gjort nå de siste 3 ukene.. Verdt hver eneste krone😍

Anonymkode: 923d0...e26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til alle som tok seg tid til å svare meg både kort og langt :) Setter stor pris på det. :) 

Vi har bestemt oss å avvente og tenke litt og prøve litt senger i mellomtiden. Angrer litt nå når jeg leser hvor mange som er fornøyde med Svane intelligel, nesten så jeg løper og kjøper 😂 Men, vi får bruke fornuften og avvente. :) 

Noen som vet om når det blir tilbud på senger igjen? Når pleier butikkene å kjøre tilbud?

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi kjøpte Svane med intelligel nå for noen uker siden. Normal pris var 116.000kr, men fikk den til halv pris;) Fy søren sier jeg bare… Fantastisk god å ligge i. Har aldri følt meg så uthvilt som jeg har gjort nå de siste 3 ukene.. Verdt hver eneste krone😍

Kan jeg få lov til å spørre om hvordan gikk det de første nettene? Selgeren sa nemlig at man kan føle vondter her og der, til kroppen blir vant.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har svane intelligel, har hatt senga siden 2016. Den er helt fantastisk å ligge i. Men! Vår 180-seng består av to 90-madrasser med intelligel, for ifølge butikken den gang så fantes det ikke 180 med intelligel i én stor madrass. Og den vi fikk prøve var 160-modellen (eller 150, husker ikke), de hadde ikke 180 i utstilling. Problemet er at man kan ikke ligge i midten! For der er det harde kanter. Butikken mente at det var ikke et problem, vi kom ikke til å merke det. Og det var ikke et problem de første årene som unge og barnløse. I dag med to små blir det ofte jeg som må ligge i midten med en unge på hver side, og det er møkkvondt!

Men den er fortsatt helt sykt god å ligge i alene 🤭

Anonymkode: defce...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jeg få lov til å spørre om hvordan gikk det de første nettene? Selgeren sa nemlig at man kan føle vondter her og der, til kroppen blir vant.

TS

Sov dårlig de første to nettene..etter det har jeg sovet så godt som aldri før;) Angrer ikke i det hele tatt;) Selgeren sa på forhånd at det kunne ta et par uker før vi hadde vent oss til senga,men mannen sov godt fra dag 1,og jeh etter 2;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sov dårlig de første to nettene..etter det har jeg sovet så godt som aldri før;) Angrer ikke i det hele tatt;) Selgeren sa på forhånd at det kunne ta et par uker før vi hadde vent oss til senga,men mannen sov godt fra dag 1,og jeh etter 2;)

Vi har forresten 200x210 og en stor madrass;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 8.38):

Jeg er mest usikker på om jeg kommer til å like den Intelligel greia, men selgeren skrøt den opp i skyene. 

Ts

Har ei venninne som har en slik gel seng, hun liker den mannen gjør ikke. Jeg synes at den kjennes litt som «vannseng». Ellers er ikke 50000 så voldsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...