AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #21 Skrevet 16. februar 2024 Hvis du skal bruke så mye penger på madrass ville jeg dratt innom forskjellige Bohus, Skeidar og Møbelringen f.eks. og snakke med noen flinke selgere og høre hva de anbefaler, prøve toppmodellen i de ulike merkene. Vi fikk anbefalt Jensen Supreme som var endel mykere enn vi hadde sett for oss i forkant. Kjøpte den på salg til ca 55k, og har aldri sovet så godt før. Den er helt fantastisk. Da fikk vi 100 dagers prøveperiode også med fri bytte av fasthet. Husk at god hodepute har mye å si for sovekomfort hjemme. Vi kjøpte Wonderland latexpute og den er helt annerledes enn andre puter og helt magisk. Skikkelig myk og spenstig, og aldri lenger problem med at det er hardt mot bakhodet. Anonymkode: f24e5...263 1
~umulia~ Skrevet 16. februar 2024 #22 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi fikk beskjed at overmadrassen på denne ikke må byttes ut🤷♀️ Anonymkode: 4afd9...1c8 Vi har fått to barn i perioden, med tilhørende melkesøl oh gulping, så jeg følte for å bytte den 👶 😄
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #23 Skrevet 16. februar 2024 newman01 skrev (2 timer siden): Svane® Amelia - kontinentalseng (mobelringen.no) Hvorfor koster din 50k på tilbud, når Møbelringen har samme modell til 42k som veiledende pris? Fordi vi skal ha 180x200 og med ullstoff, for de som ikke er ullstoff har ikke den fargen jeg skal ha, så da ble det 50.000,- alt i alt. Anonymkode: 4afd9...1c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #24 Skrevet 16. februar 2024 ~umulia~ skrev (10 minutter siden): Vi har fått to barn i perioden, med tilhørende melkesøl oh gulping, så jeg følte for å bytte den 👶 😄 Hehe, DA skjønner jeg 😅 Anonymkode: 4afd9...1c8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #25 Skrevet 16. februar 2024 Jeg tenker det absolutt er greit. Til sammenlikning så bruker jo folk for eksempel over 15000 kroner hver på mobiltelefon. Som varer i få år før de kjøper ny. Så jeg synes det er helt ok pris for en seng som varer i mange år. Men det kommer altså an på hva du sammenlikner med 🤷♀️ Anonymkode: 37032...933 1
Anonymkvinne. Skrevet 16. februar 2024 #26 Skrevet 16. februar 2024 For all del, prøveligg senger - gjerne i 20-30 minutt pr seng. Gjerne flere ganger, ene dagen er kroppen som en veltrent 20-åring og andre dagen er du kanskje stivere som en 50-åring. Så det er viktig å prøveligge!!! Intelligel vil være som en mellom-overmadrass og vil holde formen sin, i forhold til skumgummi som ikke er formsydd eller fjærer som muligens kan slites over tid. Så det er absolutt et pluss forhold til holdbarhet. En seng til 50k kan være like god til din kropp som en seng til 20k. Ikke forhast deg i noen avgjørelser, ta på deg komfortable og lette klær, hiv av deg skoa og prøv forskjellige liggestillinger. og sjekk pris hos konkurrenter. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #27 Skrevet 16. februar 2024 Anonymkvinne. skrev (4 minutter siden): For all del, prøveligg senger - gjerne i 20-30 minutt pr seng. Gjerne flere ganger, ene dagen er kroppen som en veltrent 20-åring og andre dagen er du kanskje stivere som en 50-åring. Så det er viktig å prøveligge!!! Intelligel vil være som en mellom-overmadrass og vil holde formen sin, i forhold til skumgummi som ikke er formsydd eller fjærer som muligens kan slites over tid. Så det er absolutt et pluss forhold til holdbarhet. En seng til 50k kan være like god til din kropp som en seng til 20k. Ikke forhast deg i noen avgjørelser, ta på deg komfortable og lette klær, hiv av deg skoa og prøv forskjellige liggestillinger. og sjekk pris hos konkurrenter. Jeg klarer bare ikke det der ass, lugg i senga og kjenn etter, det gir meg ingenting, kanskje om jeg hadde gått i butikken like før de stenger og spurt om jeg kan prøvesove i en🤷♀️😅 Ikke har jeg på meg komfortable klær, kan liksom ikke ta av meg alt og bare bli i topp og truse, for det er slik jeg sover🫤😅 Anonymkode: 4afd9...1c8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #28 Skrevet 16. februar 2024 Nei det er faktisk ikke verdt det. Vi mennesker er skapt til å ligge på bakken. Ble bedre med noe mykt, men vi kan tilpasse oss mye. Om du skal få noe ut av sengen mp du ha profesjonelle HELSEPERSONELL som analyserer kroppen din for å ordne en seng som er tilpasset deg. Eller så bør det være en seng som regulerer varme og kulde (som trolig ikke finnes i norge). En seng til 50.000 kroner kan du spare deg for. Jobbet med senger før. Det er ingenting som tilsier at du vil sove bedre med en dyrere seng. Ikke la deg lure. De som selger slike senger er bare opplært i hva de skal si, de har ALDRI forsket på dette. Og er det noe forskning så er det gjort av selskapet som skal selge selv. Og en kan ikke stole på disse. Anonymkode: 579df...7e7 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #29 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det er faktisk ikke verdt det. Vi mennesker er skapt til å ligge på bakken. Ble bedre med noe mykt, men vi kan tilpasse oss mye. Om du skal få noe ut av sengen mp du ha profesjonelle HELSEPERSONELL som analyserer kroppen din for å ordne en seng som er tilpasset deg. Eller så bør det være en seng som regulerer varme og kulde (som trolig ikke finnes i norge). En seng til 50.000 kroner kan du spare deg for. Jobbet med senger før. Det er ingenting som tilsier at du vil sove bedre med en dyrere seng. Ikke la deg lure. De som selger slike senger er bare opplært i hva de skal si, de har ALDRI forsket på dette. Og er det noe forskning så er det gjort av selskapet som skal selge selv. Og en kan ikke stole på disse. Anonymkode: 579df...7e7 Det der er det dummeste jeg har lest noensinne..Mulig du synes det er ok i sove på bakken, så kan nå vi andre sove godt i materialer som er utviklet for å trykkavlaste og hjelpe til å gjøre oss uthvilte… Anonymkode: 81093...414 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #30 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tenker det absolutt er greit. Til sammenlikning så bruker jo folk for eksempel over 15000 kroner hver på mobiltelefon. Som varer i få år før de kjøper ny. Så jeg synes det er helt ok pris for en seng som varer i mange år. Men det kommer altså an på hva du sammenlikner med 🤷♀️ Anonymkode: 37032...933 Å bruke mer penger ettersom en bruker sengen mye gir mening, og det er derfor vi føler vi må legge ned mer penger i sengen. Men det betyr ikke: jo dyrere sengen er jo bedre søvn får man. Det er et salgstriks som gjør at bedriften tjener mer penger på deg. Ofte betyr dyrere telefoner bedre brukeropplevelse, bedre mobil generelt. Det kan ikke sammeliknes med søvn. Du kan fint få en alt for myk seng til 60.000 kroner og derimot sove dårligere enn du hadde på en seng til 4000 kroner. Har du vondter i kroppen er det som regel ikke pga søvnen, men trolig fordi de fleste i norge er inaktive og spiser dårlig. Men det er lett å skylde på sengen og puten. Det er kun om en bytter seng og får vond og det stopper ved skifte at en vet at det er sengen/puta. Men i de aller fleste tilfellene er det faktisk andre grunner til at folk får vondt. Anonymkode: 579df...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #31 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der er det dummeste jeg har lest noensinne..Mulig du synes det er ok i sove på bakken, så kan nå vi andre sove godt i materialer som er utviklet for å trykkavlaste og hjelpe til å gjøre oss uthvilte… Anonymkode: 81093...414 Les innlegget igjen. Vi er faktisk skapt til å sove på bakken. ble bedre med mykt (referering til å sove i seng). Vi tåler mer enn du tror. Vi ble ikke skapt med senger festet på oss nei. Oftest er det farlig med en for myk madrass enn en for fast pga. dette. Anonymkode: 579df...7e7
TomKrus Skrevet 16. februar 2024 #32 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): til 50.000kr? Vi har sett på Amelia kontinental Intelligel fra Svane. Vi har ikke signert enda men jeg er stressa og begynt å tenke trenger vi virkelig seng til så mye penger? Og aldri hatt Intelligel, vil jeg trives med det? Argh!!! Anonymkode: 4afd9...1c8 Hør her Det er ikke galskap ! Har dere råd til dette er det en investering i god søvn, en seng av så god kvalitet varer kanskje i 20 år fremover om dere tar vare på den. Store deler av livet tilbringes i sengen, og derfor er det en av de viktigste investeringene man tar i sin egen helse og god søvn. Men man kan få gode senger til halve prisen av det du her sier ! Det viktigste er å velge en seg som passer din kropp! Hard, medium eller soft ? Det trenger ikke være likt på et par. Da må man prøve sengen og finne den rette! Det er det viktigste. Pris og kvalitet henger sammen! Men du trenger ikke velge en til 50 tusen kroner for å finne dette! Men har man råd til det og sengen er god ? Helt greit. Det er ikke engang prisen på en dårlig bruktbil Og den sengen har dere i minst 20 år fremover. Så husk at det er stadig vekk tilbud på slike senger! Så se og sjekk over alt, for her kan man fort bli lurt. Vanvittig surt å kjøpe en seng til den prisen og så kommer den på tilbud om en måned til 35.000 ! Gå inn på nettet og sjekk prisene på denne aktuelle sengen over de siste årene! 1
TomKrus Skrevet 16. februar 2024 #33 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Les innlegget igjen. Vi er faktisk skapt til å sove på bakken. ble bedre med mykt (referering til å sove i seng). Vi tåler mer enn du tror. Vi ble ikke skapt med senger festet på oss nei. Oftest er det farlig med en for myk madrass enn en for fast pga. dette. Anonymkode: 579df...7e7 Ja ja ja ja bare tullprat ! Vi er ikke skapt til å leve i 90 år heller, gjennomsnittlig levealder den gang mennesket sov på bakken var kanskje 40 år ! Den diskusjonen blir bare tåpelig. Så er det slik at man kan tåle mye når man er ung, men når alderen kommer, slitasjeskader så blir dette noe helt annet. Dårlig søvn er det mange som sliter med, og sengen har nok veldig mye å si angående dette. Fastheten på madrassen avhenger av individet, og finnes ikke noe fasist svar på, det må prøves før man bestemmer seg. Ofte på dyre senger er det to forskjellige fastheter på en madrass ! Man bare vender den så er det hard eller medium, eller soft og medium. Det er viktig å ikke bomme på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #34 Skrevet 16. februar 2024 TomKrus skrev (Akkurat nå): Ja ja ja ja bare tullprat ! Vi er ikke skapt til å leve i 90 år heller, gjennomsnittlig levealder den gang mennesket sov på bakken var kanskje 40 år ! Den diskusjonen blir bare tåpelig. Så er det slik at man kan tåle mye når man er ung, men når alderen kommer, slitasjeskader så blir dette noe helt annet. Dårlig søvn er det mange som sliter med, og sengen har nok veldig mye å si angående dette. Fastheten på madrassen avhenger av individet, og finnes ikke noe fasist svar på, det må prøves før man bestemmer seg. Ofte på dyre senger er det to forskjellige fastheter på en madrass ! Man bare vender den så er det hard eller medium, eller soft og medium. Det er viktig å ikke bomme på dette. Er helt uenig med deg, du har lov å ha din mening og jeg har lov til å ha min mening. Når det kommer til søvn så er vel heller problemet at folk ikke sover lenge nok eller har god nok sæøvnkvalitet, de prioriterer ikke nok søvn, ser på blå skjerm som påvirker søvnen negativt blant annet. Anonymkode: 579df...7e7
Jdz Skrevet 16. februar 2024 #35 Skrevet 16. februar 2024 Det er ikke noe annet møbel du kommer til å bruke mer tid i enn senga, og ikke noe annet kan redusere livskvaliteten din mer om du velger feil. Regner du om i kostnad per brukstime, så er ikke 50 000 spesielt mye. Jeg vil ikke hengt meg så mye opp i beløp, men betal det det koster for en seng du blir fornøyd med. 3
TacoTore Skrevet 16. februar 2024 #36 Skrevet 16. februar 2024 En god seng er definitivt verdt pengene så lenge det er noe du kan ta deg råd til, for hvis du sover bedre i senga så er resten av dagene mye bedre også. 2
TomKrus Skrevet 16. februar 2024 #37 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er helt uenig med deg, du har lov å ha din mening og jeg har lov til å ha min mening. Når det kommer til søvn så er vel heller problemet at folk ikke sover lenge nok eller har god nok sæøvnkvalitet, de prioriterer ikke nok søvn, ser på blå skjerm som påvirker søvnen negativt blant annet. Anonymkode: 579df...7e7 Dårlige senger er like viktig oppe i dette ! Da gir det seg selv alltid. Sengen er ekstremt viktig for god søvn ! Så er det også andre faktorer inne i totalbildet. Dette er noe som de aller fleste erfarer når de gjør bomkjøp på senger. En seng er ikke bare en seng. Så trenger man ikke nødvendigvis en seng til 50.000 for å lykkes ! Men kvalitet og pris henger ofte sammen. Og på senger er det ofte enormt gode tilbud av og til, selv med veldig god kvalitet. Finne en god seng er ekstremt viktig for god søvn kvalitet. Bommer du på sengen kan kroppslige plager fort gi seg til kjenne. Stiv rygg og nakke blant annet.
TomKrus Skrevet 16. februar 2024 #38 Skrevet 16. februar 2024 (endret) Jdz skrev (28 minutter siden): Det er ikke noe annet møbel du kommer til å bruke mer tid i enn senga, og ikke noe annet kan redusere livskvaliteten din mer om du velger feil. Regner du om i kostnad per brukstime, så er ikke 50 000 spesielt mye. Jeg vil ikke hengt meg så mye opp i beløp, men betal det det koster for en seng du blir fornøyd med. Fasit, og noe som alle som kan noe om dette vet. Valg av seng og tiden man bruker i livet sitt i den sengen er viktig. Det er poenget. Prisen henger ofte sammen med kvaliteten, så handler det hele om hva man har råd til. Finne den beste sengen innenfor sitt eget budsjett. prioritere en seng foran mye annet er viktig. Når så store deler av livet faktisk tilbringes i sengen. Selv er jeg helt nerd på akkurat dette, kutter heller en ferie og kjøper en seng som jeg sover godt i fremfor alt annet. Fordi det gir så enormt bedre livskvalitet over så mange flere år en en ferie for eksempel. Endret 16. februar 2024 av TomKrus 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #39 Skrevet 16. februar 2024 TomKrus skrev (44 minutter siden): Hør her Det er ikke galskap ! Har dere råd til dette er det en investering i god søvn, en seng av så god kvalitet varer kanskje i 20 år fremover om dere tar vare på den. Store deler av livet tilbringes i sengen, og derfor er det en av de viktigste investeringene man tar i sin egen helse og god søvn. Men man kan få gode senger til halve prisen av det du her sier ! Det viktigste er å velge en seg som passer din kropp! Hard, medium eller soft ? Det trenger ikke være likt på et par. Da må man prøve sengen og finne den rette! Det er det viktigste. Pris og kvalitet henger sammen! Men du trenger ikke velge en til 50 tusen kroner for å finne dette! Men har man råd til det og sengen er god ? Helt greit. Det er ikke engang prisen på en dårlig bruktbil Og den sengen har dere i minst 20 år fremover. Så husk at det er stadig vekk tilbud på slike senger! Så se og sjekk over alt, for her kan man fort bli lurt. Vanvittig surt å kjøpe en seng til den prisen og så kommer den på tilbud om en måned til 35.000 ! Gå inn på nettet og sjekk prisene på denne aktuelle sengen over de siste årene! Tusen takk for nyttig info Jeg har bestemt meg for å ikke forhaste meg, men se det heller an litt, prøve litt rundt omkring. Når det gjelder pris og tilbud, så har jeg sett at denne sengen kostet 42.000,- for tre år siden men etter så er det denne prisen, alt er jo blitt dyrt så tviler på at denne sengen blir billigere enn den nå er. Ts Anonymkode: 4afd9...1c8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #40 Skrevet 16. februar 2024 Synes absolutt det er verdt det med dyr seng. Man bruker 1/3 av livet i senga. Ryggplager er veldig vanlig. Det å ha en seng med heve-senke er gull verdt ved sykdom, og komfort. Og ikke minst er det fantastisk for forholdet. For en av de tingene du betaler for er å slippe at bevegelser forplanter seg gjennom senga. Anonymkode: 0e4f5...5f4
Anbefalte innlegg