fremtidig far Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 hei. min kone har barn på vei, og siden jeg er kokken i hus så har jeg naturligvis ett par spørsmål om mat og matgrupper jeg må styre unna har allerede lest en del på internett, og fått grei oversikt. men jeg er veldig glad i å bruke urter i maten (timian og rosmarin er store favoritter), er det noen urter jeg må la ligge i krydderhylla og holde borte fra talerknen?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Hvorfor skulle du ikke kunne bruke urter? Føøg kostholdsrådene på helsenorge så er du good. Anonymkode: d0c93...12f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Hvorfor skulle du ikke kunne bruke urter? Anonymkode: 7c28b...31a
fremtidig far Skrevet 16. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle du ikke kunne bruke urter? Anonymkode: 7c28b...31a har null peiling, men tenker det er bedre å stille for mange spørsmål enn for få. første barn på vei, så er nok kanskje i overkant anspent 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 fremtidig far skrev (Akkurat nå): har null peiling, men tenker det er bedre å stille for mange spørsmål enn for få. første barn på vei, så er nok kanskje i overkant anspent følg de offentlige helserådene, og lev ellers som helt normalt. Anonymkode: 7c28b...31a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 fremtidig far skrev (7 minutter siden): har null peiling, men tenker det er bedre å stille for mange spørsmål enn for få. første barn på vei, så er nok kanskje i overkant anspent https://www.helsenorge.no/gravid?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAibeuBhAAEiwAiXBoJHcUatpqJj9Clapq9LKkXPNkoAkFO9NeyluRE9yYOf-LW2Z4nRDXAhoCs6wQAvD_BwE det du trenger å vite. Å for guds skyld ikke saumfar internett etter det som er farlig, for det er så mange som har laget seg teorier om hva som er farlig. Sunn fornuft og rådene på helsenorge kommer man langt med Anonymkode: d0c93...12f 3
fremtidig far Skrevet 16. februar 2024 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://www.helsenorge.no/gravid?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAibeuBhAAEiwAiXBoJHcUatpqJj9Clapq9LKkXPNkoAkFO9NeyluRE9yYOf-LW2Z4nRDXAhoCs6wQAvD_BwE det du trenger å vite. Å for guds skyld ikke saumfar internett etter det som er farlig, for det er så mange som har laget seg teorier om hva som er farlig. Sunn fornuft og rådene på helsenorge kommer man langt med Anonymkode: d0c93...12f takker og bukker!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Synes ikke det var et dumt spørsmål TS Det er masse urter der ute som har en viss medisinsk effekt og det er noen som feks kan gi fare for abort. Men tror ikke det gjelder noen av de vanlige maturtene! Mer typisk sånne man kjøper på helsekosten og tar som kosttilskudd + en del teer som man ikke skal drikke som gravid. Tidlig i graviditeten skal man ikke drikke bringebærblader som jeg vet mange gjør på slutten for å fremskynde fødsel.. Ingefær er ok i mat men skal ikke intas i store mengder. Anonymkode: 18d8f...da1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes ikke det var et dumt spørsmål TS Det er masse urter der ute som har en viss medisinsk effekt og det er noen som feks kan gi fare for abort. Men tror ikke det gjelder noen av de vanlige maturtene! Mer typisk sånne man kjøper på helsekosten og tar som kosttilskudd + en del teer som man ikke skal drikke som gravid. Tidlig i graviditeten skal man ikke drikke bringebærblader som jeg vet mange gjør på slutten for å fremskynde fødsel.. Ingefær er ok i mat men skal ikke intas i store mengder. Anonymkode: 18d8f...da1 Ja, det er ikke et dumt spørsmål. Det finnes jo noen urter og planter som man skal være forsiktige med mtp. interaksjon med legemidler og sånt også. Anonymkode: 549c0...18c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå