AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 I helga skulle jeg reise langt til et vennepar som en fin start på vinterferien for meg og min sønn (9år) . Hadde ordnet med kennel opphold for dyra ,hund og katt for å få noen dager borte. På onsdag får jeg melding om det var greit d kom noen til på besøk, det hadde i utgangspunktet vært greit men jeg vet når man samles mange blir det alkohol inn i bildet. Så jeg svarte at passer kanskje dårlig når sønnen er med. Det var greit d. På torsdag får jeg melding om spørsmål om vi kunne komme lørdag istedenfor. Da de andre skulle komme. Svarte at det blir for langt å kjøre bare for 1 hel dag hos de å kjøre hjem igjen da æ må hente dyra på mandag. Så ble d mye skittkasting og stygge meldinger fra de. At jeg hersa med de og at jeg bestemte over de. Føler ikke at jeg gjorde det. Ender med at vi blir hjemme istedenfor. Bortkastet bruk av kennel og en skuffet 9 åring som hadde gleda seg til tur. Føler jo at dette ble veldig rart for de sa lenge at de gleda seg til besøk osv, men så var vi ikke like viktig likevel? Føler det er noe jeg har misset her... Anonymkode: dc205...483 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Skittkasting og stygge meldinger burde de selvsagt latt være med, det er ikke greit. Ellers, om en skal prøve å se det fra deres side: de får gjester på besøk (dere), og så får de en annen forespørsel om besøk. Dette andre besøket vil de smekke inn på samme helg som dere, slik at besøk ikke opptar "hele vinterferien". Når de spør deg om det er greit, tror jeg de forventer et "ja". De spør jo for å være høflig, antar jeg. Når du derimot sier "nei", styrer du på en måte når vertskapet skal ha besøk. Svært få liker nok at andre skal "bestemme" når de får besøk eller ei. Selv er jeg typen som backer ut med én gang noe slikt oppstår. Har sosial angst, og kan ikke tenke meg å være på besøk sammen med fremmede. Så jeg hadde nok heller tatt barnet med på er hotell eller en DNT-hytte i helga. Hadde ikke blitt hjemme og sture, for det ødelegger jo litt for barnet. Anonymkode: 3d811...017 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skittkasting og stygge meldinger burde de selvsagt latt være med, det er ikke greit. Ellers, om en skal prøve å se det fra deres side: de får gjester på besøk (dere), og så får de en annen forespørsel om besøk. Dette andre besøket vil de smekke inn på samme helg som dere, slik at besøk ikke opptar "hele vinterferien". Når de spør deg om det er greit, tror jeg de forventer et "ja". De spør jo for å være høflig, antar jeg. Når du derimot sier "nei", styrer du på en måte når vertskapet skal ha besøk. Svært få liker nok at andre skal "bestemme" når de får besøk eller ei. Selv er jeg typen som backer ut med én gang noe slikt oppstår. Har sosial angst, og kan ikke tenke meg å være på besøk sammen med fremmede. Så jeg hadde nok heller tatt barnet med på er hotell eller en DNT-hytte i helga. Hadde ikke blitt hjemme og sture, for det ødelegger jo litt for barnet. Anonymkode: 3d811...017 Ja hadde vi hatt så mange andre steder å dra så har det ikke vært noe problem. Jeg sliter med bekkenløsning så kan ikke drive å springe til skogs denne vinterferien. Jeg sa aldri at det ikke var greit, jeg sa bare at det kanskje ble litt mye alkohol inni bilde når det blir så mye folk. Ikke like heldig for en 9 åring. Så det var opp til de. Og de viste at jeg hadde byttet vakter på jobb for å få til dette, ordna en ekstra kostnad for kennel for dyra og planla en kjøretur på 9 t + Anonymkode: dc205...483
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Tja, stygge meldinger er jo veldig spesielt. Dere er vel ikke venner da tenker jeg. Ikke mer i hvert fall. Men jeg tror nok også som hun over sier at de bare informerte om at dere blir flere. Ang alkohol, en 9-åring er vel i sengs før 22 i hvert fall. Blir de dritings før det? Anonymkode: 77fec...995 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tja, stygge meldinger er jo veldig spesielt. Dere er vel ikke venner da tenker jeg. Ikke mer i hvert fall. Men jeg tror nok også som hun over sier at de bare informerte om at dere blir flere. Ang alkohol, en 9-åring er vel i sengs før 22 i hvert fall. Blir de dritings før Ja det er han. Ja ofte det ja,var derfor jeg svarte som jeg gjorde å at der ikke var like heldig. Da de ofte drikker hele helgen når det blir en sammenkomst ut av det. Anonymkode: dc205...483 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja hadde vi hatt så mange andre steder å dra så har det ikke vært noe problem. Jeg sliter med bekkenløsning så kan ikke drive å springe til skogs denne vinterferien. Jeg sa aldri at det ikke var greit, jeg sa bare at det kanskje ble litt mye alkohol inni bilde når det blir så mye folk. Ikke like heldig for en 9 åring. Så det var opp til de. Og de viste at jeg hadde byttet vakter på jobb for å få til dette, ordna en ekstra kostnad for kennel for dyra og planla en kjøretur på 9 t + Anonymkode: dc205...483 Kjøretur på 9 timer er nok uansett ubehagelig når du har bekkenløsning, så kanskje det er bedre at dere dropper en så lang reise. Finnes kanskje en rimelig AirBnB i nærheten som dere heller kan dra til? Anonymkode: 3d811...017
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøretur på 9 timer er nok uansett ubehagelig når du har bekkenløsning, så kanskje det er bedre at dere dropper en så lang reise. Finnes kanskje en rimelig AirBnB i nærheten som dere heller kan dra til? Anonymkode: 3d811...017 Bilkjøring går bra det. Kjører også mye på jobb så det er jeg vant til. Bekkenløsning utarter seg forskjellig fra person til person, til meg er det gåing og trapper som ikke er nå særlig. Nei det blir ikke aktuelt ha en enno større utgift på turen enn jeg allerede har med dyra på kennel, da det er ikke billig heller. Anonymkode: dc205...483
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bilkjøring går bra det. Kjører også mye på jobb så det er jeg vant til. Bekkenløsning utarter seg forskjellig fra person til person, til meg er det gåing og trapper som ikke er nå særlig. Nei det blir ikke aktuelt ha en enno større utgift på turen enn jeg allerede har med dyra på kennel, da det er ikke billig heller. Anonymkode: dc205...483 Lag en ordentlig kosehelg sammen med kidden din i stedet. Yndlingsretten til middag, brettspill og hjemmekino på kveldene. Kos dere 😀 Anonymkode: de1c0...af5 1
Irak Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I helga skulle jeg reise langt til et vennepar som en fin start på vinterferien for meg og min sønn (9år) . Hadde ordnet med kennel opphold for dyra ,hund og katt for å få noen dager borte. På onsdag får jeg melding om det var greit d kom noen til på besøk, det hadde i utgangspunktet vært greit men jeg vet når man samles mange blir det alkohol inn i bildet. Så jeg svarte at passer kanskje dårlig når sønnen er med. Det var greit d. På torsdag får jeg melding om spørsmål om vi kunne komme lørdag istedenfor. Da de andre skulle komme. Svarte at det blir for langt å kjøre bare for 1 hel dag hos de å kjøre hjem igjen da æ må hente dyra på mandag. Så ble d mye skittkasting og stygge meldinger fra de. At jeg hersa med de og at jeg bestemte over de. Føler ikke at jeg gjorde det. Ender med at vi blir hjemme istedenfor. Bortkastet bruk av kennel og en skuffet 9 åring som hadde gleda seg til tur. Føler jo at dette ble veldig rart for de sa lenge at de gleda seg til besøk osv, men så var vi ikke like viktig likevel? Føler det er noe jeg har misset her... Anonymkode: dc205...483 Jeg hadde gjort som deg ts og droppet hele greia.... Hadde også droppet det vennskapet der for godt..... Endringer av avtaler i siste liten med mindre det er sykdom inne i bildet hadde jeg ikke godtatt.... Spesielt når du har ordnet kennel samt forberedt barnet ditt på dette..... Så jeg hadde kuttet dem for å skåne meg selv i framtiden ❤️.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 Irak skrev (1 minutt siden): Jeg hadde gjort som deg ts og droppet hele greia.... Hadde også droppet det vennskapet der for godt..... Endringer av avtaler i siste liten med mindre det er sykdom inne i bildet hadde jeg ikke godtatt.... Spesielt når du har ordnet kennel samt forberedt barnet ditt på dette..... Så jeg hadde kuttet dem for å skåne meg selv i framtiden ❤️. Ja sitter med den følelsen av at det her gidder jeg ikke mer 😔❤️ takk ❤️ Anonymkode: dc205...483 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bilkjøring går bra det. Kjører også mye på jobb så det er jeg vant til. Bekkenløsning utarter seg forskjellig fra person til person, til meg er det gåing og trapper som ikke er nå særlig. Nei det blir ikke aktuelt ha en enno større utgift på turen enn jeg allerede har med dyra på kennel, da det er ikke billig heller. Anonymkode: dc205...483 Det var bare forslag, ts. Måten du svarer på gjør at jeg ikke gidder å svare mer i denne tråden. Du virker vrang. Anonymkode: 3d811...017
Irak Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja sitter med den følelsen av at det her gidder jeg ikke mer 😔❤️ takk ❤️ Anonymkode: dc205...483 Bare hyggelig ❤️. Håper du og kidden din får det koselig ❤️.
Irak Skrevet 16. februar 2024 #13 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var bare forslag, ts. Måten du svarer på gjør at jeg ikke gidder å svare mer i denne tråden. Du virker vrang. Anonymkode: 3d811...017 Nei nå må du slutte!!!!! Ts er overhodet ikke vrang! Ærlig talt.... Det får da være grenser for hva man skal finne seg i..... DeNada 👌
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #14 Skrevet 16. februar 2024 Jeg synes de var kjipe slik du beskriver situasjonen. For meg er ikke skittkasting osv normalt i et vennskap heller så føler at kommunikasjonen mellom dere har skjært seg litt her. Kanskje hadde dere helt forskjellige forventninger til helgen, eller så var de bare lite hyggelige. Hvis de ikke har barn selv så tenker de kanskje ikke på det med drikking og barn, det gjorde ikke jeg når jeg ikke hadde barn. Men litt frekt å bare invitere flere folk samtidig som man allerede har avtalt besøk, og også å be folk med så lang reisevei endre tidspunkter i siste liten... Anonymkode: 5e7d6...1da
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #15 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I helga skulle jeg reise langt til et vennepar som en fin start på vinterferien for meg og min sønn (9år) . Hadde ordnet med kennel opphold for dyra ,hund og katt for å få noen dager borte. På onsdag får jeg melding om det var greit d kom noen til på besøk, det hadde i utgangspunktet vært greit men jeg vet når man samles mange blir det alkohol inn i bildet. Så jeg svarte at passer kanskje dårlig når sønnen er med. Det var greit d. På torsdag får jeg melding om spørsmål om vi kunne komme lørdag istedenfor. Da de andre skulle komme. Svarte at det blir for langt å kjøre bare for 1 hel dag hos de å kjøre hjem igjen da æ må hente dyra på mandag. Så ble d mye skittkasting og stygge meldinger fra de. At jeg hersa med de og at jeg bestemte over de. Føler ikke at jeg gjorde det. Ender med at vi blir hjemme istedenfor. Bortkastet bruk av kennel og en skuffet 9 åring som hadde gleda seg til tur. Føler jo at dette ble veldig rart for de sa lenge at de gleda seg til besøk osv, men så var vi ikke like viktig likevel? Føler det er noe jeg har misset her... Anonymkode: dc205...483 Sorry, du har rett i magefølelsen din her. Tror du skal revudere dette vennskapet. Dere var ikke særlig viktige. Ikke viktige nok til å gå glipp av en mulighet for fest. Så da.... livet er lettere når man bare dropper folk som ikke gjør en noe godt. Og avstandsforhold, også i vennskap, har sjelden så mye for seg dersom begge parter ikke er all-in. Hvilket de helt tydelig ikke er. I god KG-stil vil jeg si "dump dem!", helt seriøst. Livet er for kort til kaste bort på dårlige venner. Skaper bare frustrasjon. Finn på noe annet gøy med sønnen din, dere hra jo dyrepass, hva om dere tar en tur et sted? Finn et hotell med badealegg feks? Du sparer mye på den lange kjøreturen. kanskje dere har noe gøy i nærheten dere heller kan gjøre? Anonymkode: b3c6f...696
exictence Skrevet 16. februar 2024 #16 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I helga skulle jeg reise langt til et vennepar som en fin start på vinterferien for meg og min sønn (9år) . Hadde ordnet med kennel opphold for dyra ,hund og katt for å få noen dager borte. På onsdag får jeg melding om det var greit d kom noen til på besøk, det hadde i utgangspunktet vært greit men jeg vet når man samles mange blir det alkohol inn i bildet. Så jeg svarte at passer kanskje dårlig når sønnen er med. Det var greit d. Jeg ville svart at det ville vært hyggelig. Det er jo hyggelig at de vil ha deg på besøk en helg, og at de gledet seg til det. Tror du ikke at alkoholserveringen hadde blitt begrenset siden det var barn med? Hun visste jo at di sønn da ville bli der. AnonymBruker skrev (4 timer siden): På torsdag får jeg melding om spørsmål om vi kunne komme lørdag istedenfor. Da de andre skulle komme. Jeg ville tenkt det var naturlig av dem, da de hadde forstått på deg at du ikke ville være med på besøket med de andre. Men enig med deg at det er litt langt å kjøre 9 timer du da måtte kjøre både lørdag og søndag. Tror jeg da hadde sagt at jeg har tenkt meg om, og jeg kan veldig gjerne tenke meg å komme fredag og være med på besøket. For meg og sønnen går vi nok tidlig og tar kveld, men synes det ville være hyggelig å være sammen med dere alle en stund. Hyggelig av dere å spørre oss. AnonymBruker skrev (4 timer siden): . Så ble d mye skittkasting og stygge meldinger fra de. At jeg hersa med de og at jeg bestemte over de. Det var unødvendig og umodent med stygge meldinger. Hvis de hadde følt at jeg hersa med dem, ville jeg sagt at det beste var nok da at vi holdt oss hjemme. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ender med at vi blir hjemme istedenfor. Bortkastet bruk av kennel og en skuffet 9 åring som hadde gleda seg til tur. Det var synd. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler jo at dette ble veldig rart for de sa lenge at de gleda seg til besøk osv, men så var vi ikke like viktig likevel? Føler det er noe jeg har misset her... Anonymkode: dc205...483 De hadde helt sikkert gledet seg. Men synes nok du kunne vært med på det de foreslo. Du skulle jo være hjemme hos dem. Da er det jo fint at ikke du "forstyrrer" det de har lyst til. Du kunne jo også sagt at du synes ikke det besøket hadde paset seg for din 9 årige sønn, men at de måtte selvfølgelig ha det besøket, og at du og din sønn kunne da være for dere selv, eller funnet på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #17 Skrevet 16. februar 2024 Hadde følt meg uønsket hvis det plutselig blir viktigere å få flere gjester og alkohol blir prioritert, spesielt om jeg ble bedt om å komme en dag senere. Samtidig kommer følelsen av at sønnen blir skuffet. Da hadde vennskapet røket på dør. Anonymkode: 13b4b...3dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå