Gå til innhold

Datter på 18 sammen med 23 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Datteren min på 18 år som går siste året på videregående har blitt sammen med en 23- åring. Hva synes dere om dette? Har litt blandede følelser selv 

Anonymkode: 09cf5...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alderen der har ingenting å si. det som har noe om si er om han er en oppegående person.

• Liker 5
Skrevet

Har de det bra sammen er vel det aller viktigst. Ta deg tid til å bli kjent med han. De er også begge to myndige. Ville reagert mer på 18 og 33. Fem år er samme generasjon❤️

Anonymkode: 8ed73...551

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Min datter er 19, og jeg ville ikke reagert negativt på den aldersforskjellen, verken i år eller i fjor. 

Anonymkode: c19a3...179

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble selv sammen med en på 23 år da jeg var 18, og jeg må innrømme at jeg synes det er en treacky aldersforskjell. Liker ikke tanken, mye som skjer de årene. Samtidig så er jo alle forskjellige.

Anonymkode: 9234d...0cd

Skrevet

Det kommer jo an på fyren, men jeg skjønner godt at du heller ønsker at hun er kjæreste med en som er mer jevnaldrende og på samme sted i livet. Det viktigste er likevel om han behandler datteren din bra. 

Anonymkode: e109f...86b

Skrevet

18 og 23 er da ikke noe problem i det hele tatt. Antakeligvis er de fleste 23-24 år gamle gutter mentalt omtrent på samme nivå som 18-19 år gamle jenter uansett. :)

Anonymkode: 7d8d8...9fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 3.47):

Hei. Datteren min på 18 år som går siste året på videregående har blitt sammen med en 23- åring. Hva synes dere om dette? Har litt blandede følelser selv 

Mamma var 15 og sammen med en 24åring, 3år senere var de gift, 42år senere er de enda gift.

Anonymkode: 731a2...b77

• Liker 3
Skrevet

Dette er da ikke et problem i det hele tatt vel. Er fyren snill, behandler din datter bra? En likanes mann og som har gode kvaliteter og verdier? Du skriver jo ingenting om dette som er det viktigste tenker jeg. Er svaret ja på desse spm ser jeg virkelig ikke problemet. Da ser du alder mer enn oppførsel og det er egentlig ditt problem når forskjellen ikke er større en dette.

Anonymkode: 63fe6...ba9

• Liker 2
Skrevet

Når jeg var 18 så ble jeg sammen med en på 26, mamma og pappa bryde seg ikke. 10 år etter på er vi gift, hus, barn og campingvogn

• Liker 1
Skrevet

18 og 23 er ikke krise så lenge de er på bølgelengde, det er 5 års forskjell og det er nå godkjent når begge er myndige. Dessuten så er det lite man kan gjøre når de er så store, du må bare satse på at hun har valgt seg en bra fyr.  :) 

• Liker 1
Skrevet
On 2/16/2024 at 3:47 AM, AnonymBruker said:

Jeg regner med hun ønsket noen med litt mere erfaring på den seksuelle fronten enn det en 18 åring har. Ser ingen problem med at hun har en kjæreste som er ett parr år eldre enn henne selv. Du kan være glad hun ikke gikk for en på 40-50 år.

Skrevet

Ja men det kan jo bli ett bra forhold ? onkel og tante har rundt disse månedene januar-februar vært gift i 52 år og de ble sammen rundt den alderen disse er i nå :) 

• Liker 1
Skrevet
Tobias001 skrev (1 minutt siden):

litt mere erfaring på den seksuelle fronten enn det en 18 åring har.

Det er nok heller fordi de fleste 18-åringer fortsatt er på bæsj og tiss stadiet.

Anonymkode: d1f5b...ace

• Liker 1
Skrevet

Sikkert helt normalt. 

Hadde samme aldersforskjell med kona mi... Men skal innrømme hun var umoden og til de grader "dum" i mine øyne fram til hun ble 25 og vi kjøpte hus.

Men nå er vi henholdsvis 45 og 50.det gikk seg til.

Anonymkode: 7bff8...94a

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Spørs vel hvor man bor. I min bydel blir en 23 åring som er sammen med en 18 åring sett på som ekstremt umoden. Hadde jeg gjort det da jeg var 23 hadde jeg nok blitt kalt pedofil og alt mulig rart, samt blitt frosset ut. 

Men vet det er annerledes i en del bygder. Hjernen er ikke ferdig utviklet for en jente på 18 eller en gutt på 23. 

Aldersforskjellen vil også gjøre det vanskelig for henne å vite om han er umoden for alderen. Risikoen blir jo at hun tar han igjen i modenhet eller at han utnytter henne

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet

If it helps. Da jeg var 18 flyttet jeg sammen med min kjæreste som var 24, vi hadde vært sammen i et år allerede.

det her er seks år siden, vi er gift, og har tre barn. Hvis du er redd for at det er noe «red flag» mener jeg, så må det ikke nødvendigvis være det:)

Anonymkode: 31d4e...f6a

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke se problemet der.

Er samme årsforskjell mellom meg og mannen og har nå vært gift i 22år.

Hadde nok reagert mer hvis ho hadde vært 16 og 21år

Anonymkode: 32e45...7ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 3.47):

Ikke noe du har noe som helst med. Hun er myndig. Du kan føle hva du vil, men har ingenting du skulle sagt om saken. 

5 år forskjell er ikke noe galt med så lenge begge parter er voksne/over seksuelle lavalder. 

Anonymkode: f7903...24e

Skrevet

Ble sammen med kjæresten når jeg var 17 og han 24. Nå har vi vært sammen i 15, har tre barn og et fint liv sammen. Jeg visste bare at det var rett. 

Forstår deg allikevel godt😅😅

Anonymkode: e52b4...8f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...