Gå til innhold

Sydentur til Kroatia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker oss typisk «sydentur», all inklusive, bassenger, barneklubb, barnediskotek, strand osv og har tittet på Kroatia. Noen som har noe steder der/hoteller å anbefale? Tidspunkt å reise på?
Er åpen for andre steder også, men vil helst ikke fly lenger enn tre timer og direkte fra Gardermoen/Torp.

Anonymkode: 3a0ea...85f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært på sånn «sydentur» i Kroatia, så jeg har ingen innspill til hotell, men anbefaler absolutt landet, det er fantastisk! 
Anbefaler å leie bil noen dager, så du får sett litt av landet. 
Obs at prisnivået i Kroatia nå er ganske likt Norge, så ikke forvent noen billigferie. 
Og vær også obs på at de fleste strender er rullestein. Vil du ha sandstrand, må du gjøre grundig research. 

Anonymkode: e2279...bdc

• Liker 2
Skrevet

Det er lite sånne sånne hotelle å finne i Kroatia. De som finnes er lenger opp i landet ikke i sør. Bedte tidspunkt å reise til Kroatia er juli/august. Vannet er som regel kaldt i juni og veldig få hoteller har oppvarmet basseng. Juni har ofte en del ustabilt vær. Vi var i Kroatia og området i 3 uker i fjor og hadde 5 dager med regn og overskyet. 

Den typen ferien du nevner så hadde jeg sett på andre land. Tror både Spania, hellas og Tyrkia har bedre barnevennlige hoteller.

Anonymkode: 53c3b...49c

Skrevet

Støtter info om at prisnivået er som Norge nå. Noe er faktisk dyrere enn Norge også. 4-5euro for 0,25 flaske med brus 😅. Fikk helt sjokk. Prisøkningen skjedde i fjor da de gikk over til euro og turistminister i landet vi at Kroatia skal sees på som eksklusivt reisemål for å utelukke fylleturisme. Er også en del av politikken at det er lite bamseklubb og allinclusive hoteller.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 1.13):

Ønsker oss typisk «sydentur», all inklusive, bassenger, barneklubb, barnediskotek, strand osv og har tittet på Kroatia. Noen som har noe steder der/hoteller å anbefale? Tidspunkt å reise på?
Er åpen for andre steder også, men vil helst ikke fly lenger enn tre timer og direkte fra Gardermoen/Torp.

Anonymkode: 3fe10...e0b

Skrevet

All inclusive og kroatia hører ikke sammen og alle strender er stener og ikke sand men de har fantastisk sjø og de selger badesko. Jeg har vært i både egypt og tyrkia men kroatia topper alt. Ikke minst slipper du all denne plystringen langs gatene.

Anonymkode: 3fe10...e0b

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg tror du tuller deg bort nå. Typisk "Syden" er ikke Kroatia. 

Skal du ha "typisk Syden", må du nok til andre steder. 

Anonymkode: 60636...87f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS, jeg tror du tuller deg bort nå. Typisk "Syden" er ikke Kroatia. 

Skal du ha "typisk Syden", må du nok til andre steder. 

Det er jo sør i Europa, varmt og har badestrender?

Jeg var i Kroatia i 2010 så det er lenge siden men det føltes som "Syden" for meg (har vært lite i "Syden" da og aldri på allinclusive eller barnehotell, men har vært i Hellas, Frankrike og Spania langs Middelhavet...)

Anonymkode: 11fed...a52

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var i Kroatia i 2010 så det er lenge siden men det føltes som "Syden" for meg (har vært lite i "Syden" da og aldri på allinclusive eller barnehotell, men har vært i Hellas, Frankrike og Spania langs Middelhavet...)

Jadajada. Det er sør og har strender. Men TS vil ha full "Sydenpakke". (Har du lest hva TS ønsker?)

• Liker 2
Skrevet

Har reist til Kroatia nesten årlig de siste 15 årene. Elsker landet, men vi liker ikke typisk «syden» har dessverre ingen tips til slike steder i Kroatia. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 10.47):

Støtter info om at prisnivået er som Norge nå. Noe er faktisk dyrere enn Norge også. 4-5euro for 0,25 flaske med brus 😅. Fikk helt sjokk. Prisøkningen skjedde i fjor da de gikk over til euro og turistminister i landet vi at Kroatia skal sees på som eksklusivt reisemål for å utelukke fylleturisme. Er også en del av politikken at det er lite bamseklubb og allinclusive hoteller.

Ja, jeg fikk også sjokk av prisnivået på drikke på restaurant. 😵‍💫 0,25 litersflaske er jo også helt latterlig når det er 35 grader. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De har rullesteinsstrender og lav bamseklubb-faktor. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her!

Takk for erfaringer!
Kroatia dukket opp på Facebook som et sydensted med slike hoteller. Er virkelig ikke glad i å fly, så tenkte kanskje det hadde passet og sluppet litt enklere unna flymessig. 
Vi er hvert år på biltur(hei flyskrekk) i Europa i tre uker og opplever ekstremt mye og tenkte oss nå en ren slappe-av-ferie - men også gjerne at det går an å ta en dag eller to og se oss litt rundt i landet, selvfølgelig😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 10.44):

Det er lite sånne sånne hotelle å finne i Kroatia. De som finnes er lenger opp i landet ikke i sør. Bedte tidspunkt å reise til Kroatia er juli/august. Vannet er som regel kaldt i juni og veldig få hoteller har oppvarmet basseng. Juni har ofte en del ustabilt vær. Vi var i Kroatia og området i 3 uker i fjor og hadde 5 dager med regn og overskyet. 

Den typen ferien du nevner så hadde jeg sett på andre land. Tror både Spania, hellas og Tyrkia har bedre barnevennlige hoteller.

Kroatia har da flere barnevennlige hoteller på bl.a. Brac og Hvar.

Skrevet (endret)

IMG_5888.jpeg.4eaacbcb3df8778fa2d05f1c28279a20.jpeg

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 1.13):

Jeg kan anbefale Waterman Supetrus Resort på Brac! Det er en familievennlig ferieresort med egne opplegg for barn (bl.a. Lollo og Bernie, lekeplass, barnebasseng, barnemeny…), egen strand + barnebasseng, det er også treningsstudio og muligheter for utetrening der, samt fine turmuligheter der, kort vei til landsbyen Supetar, men turistboder og matbutikk like ved. Hotellet er delt inn i flere separate bygg fordelt på et større område, og matsalen, som har stor buffet, er i et eget bygg. Brac er en bilfri øy uten fastlandsforbindelse, så en må dra dit med båt fra Split. Ving selger feriepakker (fly + hotell) dit. 

https://www.ving.no/kroatia/brac/supetar/waterman-supetrus-resort?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIvrOwu8O4hAMV-aKDBx2P5wZwEAAYAiAAEgLc8fD_BwE

Endret av Grüner
  • Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (7 minutter siden):

Jeg kan anbefale Waterman Supetrus Resort på Brac! Det er en familievennlig ferieresort med egne opplegg for barn, egen strand + barnebasseng, det er også treningsstudio og muligheter for utetrening der, samt fine turmuligheter der. Hotellet er delt inn i flere separate bygg fordelt på et større område, og matsalen, som har stor buffet, er i et eget bygg. Brac er en bilfri øy uten fastlandsforbindelse, så en må dra dit med båt fra Split. Ving selger feriepakker (fly + hotell) dit. 

https://www.ving.no/kroatia/brac/supetar/waterman-supetrus-resort?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIvrOwu8O4hAMV-aKDBx2P5wZwEAAYAiAAEgLc8fD_BwE

Wow, tusen takk! Akkurat noe sånt vi så for oss. -ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wow, tusen takk! Akkurat noe sånt vi så for oss. -ts

Bare hyggelig 😊

Skrevet

Kroatia er fantastisk, drit i all-inclusive.

Har reist mye, men ikke vært mye på all-inclusive. Prøvde det nå i vinter i Punta Cana og kan ikke si det frister til gjentakelse. Dyrt og i beste fall middels bra.

Anonymkode: 4f339...3a5

Skrevet

Joda, det er flere all inclusive hotell i Kroatia. Sjekk ut Valamar-hotellkjeden. Mange flotte, store, nye hotell. Flere med barneklubb, disco, underholdning og hele pakka. 
De norske reiseselskapene har de derimot ikke i sitt program, så du må bestille fly og hotell på egenhånd. 
Hotell Girandella i Rabac kan virkelig anbefales. 

Anonymkode: 71a83...0a9

Skrevet
Grüner skrev (På 20.2.2024 den 0.11):

Jeg kan anbefale Waterman Supetrus Resort på Brac! Det er en familievennlig ferieresort med egne opplegg for barn (bl.a. Lollo og Bernie, lekeplass, barnebasseng, barnemeny…), egen strand + barnebasseng, det er også treningsstudio og muligheter for utetrening der, samt fine turmuligheter der, kort vei til landsbyen Supetar, men turistboder og matbutikk like ved. Hotellet er delt inn i flere separate bygg fordelt på et større område, og matsalen, som har stor buffet, er i et eget bygg. Brac er en bilfri øy uten fastlandsforbindelse, så en må dra dit med båt fra Split. Ving selger feriepakker (fly + hotell) dit. 

Bilfri er den absolutt ikke. Vi kjørte bil der i fjor😅 

Brac er kjempefint, men det var mer enn nok med 6 dager for å få sett hele øya. Supetar er ikke en kjempestor plass akkurat, men et koselig lite sentrum med noen restauranter og bakerier. Fine bademuligheter på øya da.

Anonymkode: 30b74...665

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...