Gå til innhold

Dårlig samvittighet når man er alene med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med tre barn og jobber turnus. Barna er 9,14 og 16 år. Far og barn ønsker ikke kontakt så har di hele tiden. Jeg må ta skiftene mine for at vi skal klare oss økonomisk, mye for jeg betaler utgiftene her jeg bor, pluss lån og halve husleie der barnas far bor. Han nekter å flytte, betaler kun halvparten der han bor, å overlater resten til meg, som jeg må betale for ikke å få inkasso. Vi eier leiligheten sammen og får ikke solgt.

jeg sliter mye med dårlig samvittighet, jeg må dra på jobb før barna står opp, smører matpakke til alle på morgenen og setter frem frokost, alle barna må stå opp selv og gjøre seg klar til skolen, jeg ønsker å være der på morgenen men kan ikke. På kveld og natt jobb må storesøskene passe lillesøster, å i di periodene ser jeg barna bare litt før jeg må på jobb. Storesøskene er helt ok med å være barnevakt å ønsker ikke at jeg leier inn noen. Men føler jeg forsømmer barna spesielt på kveldsvakter når di kun ser meg på morgenen og jeg ikke er hjemme før alle sover.

9 åringen er flink, vi har gode rutiner for gjøremål etter skolen, kontaktlærer vet at hun ofte må stå opp selv å gjøre seg klar til skolen og vi har avtale at jeg får beskjed om hun kommer for sent, eller ikke kler seg rett for årstiden, til nå har alt gått bra. Barna har besteforeldrene i nabohuset om di har behov for hjelp, men alle ønsker å være hjemme selv om jeg er på jobb. 

dere som er alene med barn, og som har samme situasjon som meg, finnes det gode løsninger som gjør at jeg slipper å gå med dette stresset?

Anonymkode: fd5fa...98c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke i samme situasjon, ville bare si at jeg forstår at du føler på det, men også at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for. Høres ut som at du gjør en super jobb for at familien skal ha det bra ❤️ og med besteforeldre i nabohuset har de voksne i nærheten om det skulle være noe.

Vil tro du får en fordel mtp pliktoppfyllende barn som tar ansvar 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke erfaring med akkurat dette, men vi måtte stå opp selv og gjøre oss klare til skolen fordi foreldrene mine var veldig syke. Vi var mye hjemme alene også. Dette var på 90-tallet. Det gikk fint med oss, vi har god utdannelse og bra liv som voksne. Ble kanskje voksne litt for tidlig, men det fins verre ting. 

Anonymkode: a2286...c79

• Liker 1
Skrevet

Ts. Takk det hjelper å lese🥰

tror det går bra med barna selv mye ansvar, begge ungdommene jobber hardt med skolearbeid for di ønsker gode jobber, selv om jeg ikke alltid er hjemme på ettermiddag og kveld så får begge ungdommene 5-6 på prøver og har gode terminkarakterer. Men sliter mye med at barna er alene når jeg er på jobb, er redd for bv skal komme inn i bildet for de tror jeg forsømmer ungene, å er redd for noe skal skje å jeg ikke er hjemme

Anonymkode: fd5fa...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...