AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Jeg er ei ganske fortvilet jente i 20årende mine, som fant ut for ca 1 ukes tid siden at jeg var blitt smittet med klamydia. Aldri blitt det før, da jeg alltid har brukt kondom! Han visste fra før av at han hadde klamydia, men jeg visste ingenting- ikke at det hadde gjort noe forskjell men det skal jeg forklare litt nærmere nedenfor. Bakhistoren: jeg var på date med en fyr, vi var ute på byen og ting gikk litt over styr- vi møtte en vennegjeng av oss og det ble en del mer drikking. Jeg følte drikkepress, og har veldig angst, så jeg fikk i meg absolutt mer enn jeg skulle- men det står jeg til ansvar for selv da jeg tok det valget selv- selvfølgelig. Vi kommer hjem, daten blir med hjem til ei venninne og vi skulle sove på sofaen. Da alle var lagt seg, så.. ja. Skal ikke gå inn på så mye detaljer, men jeg gjorde den motstanden jeg kunne, samt prøvde å rope nei, men jeg var for full og klarte ikke å stoppe han. 2 uker etterpå dro jeg til legen med syke smerter i livmora og eggstokkene mine, fikk påvist klamydia. Jeg visste 100% hvem det var jeg ble smittet av, da jeg ikke har hatt sex på over 1 års tid- før det som skjedde den natten med daten.. Selvfølgelig pratet jeg med han om det, jeg sendte en lang mld til han, fordi det er jo slik man skal. Han sier da: "Åja, men det visste jeg fra før av, men jeg ville ikke si noe, fordi.. du vet🙈" Jeg er bare så lei meg, sur, sur på meg selv fordi jeg drakk så mye og ikke klarte å stoppe han fra å ha sex med meg, og drit redd. Jeg vil ha barn i fremtiden, men jeg er redd jeg kam bli steril- det kan jo skje. Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare få blåst ut litt tror jeg.. takk for at du orket å lese😓 Anonymkode: 91b87...6f5 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Anmeld ham. Anonymkode: 2ce2c...c74 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Seksualitet ble litt feil kategori. Anonymkode: 7c139...23a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Du gjorde motstand og ropte nei, men han gjennomførte like vel? Du har jo blitt voldtatt! Anmeld han! Hvis du behandler klamydia så raskt, så vil du neppe få varige men. Men bra at du har bevis i form av legebesøk og tekstmeldinger. Fyren er en dritt. Klem til deg❤️ Anonymkode: 66403...4c2 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Det er straffbart både med voldtekt og ift klamydia da dette er en almennfarlig smittsom sykdom. Anmeld. Anonymkode: 24d8e...043 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): men jeg gjorde den motstanden jeg kunne, samt prøvde å rope nei, men jeg var for full og klarte ikke å stoppe han. Selv om du hadde drukket så er ikke det en unnskylding han kan påberope seg om du velger å anmelde. Du sa nei og gjorde motstand. Anmeld, han har voldtatt deg og smittet deg med klamydia, som han i tillegg visste om. For en søplemann. Anonymkode: 6a0c0...2a9 2
Teyla Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Du har ikke noe skyld fordi du drakk for mye! Du har ikke noe ansvar fordi du ikke klarte å dytte han bort! Du har rett på å trekke ett eventuelt samtykke når som helst i akten! Anmeld dritten for voldtekt og for å bevisst ha smittet deg med kjønnssykdom. Han er ikke noe å samle på uansett i en vennegjeng... 'Heldigvis' fikk du symptomer raskt, og med behandling vil det nok gå bra ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 Han har bevisst utsatt deg for smitte/ skade. Der bryter han loven. Det andre han bryter loven med er å voldta deg. For det du beskriver er en voldtekt. Her er det med andre ord to ulovligheter. Anonymkode: 40375...e61 2
Amistad Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 anmelde ang klamydia er da en ting ... men hva med voldtekt? 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 Skriv: hvorfor stoppet du ikke da jeg sa "stopp"? Ta vare på svaret hans. Kontakt lege og politi. Anonymkode: 743ae...ce2 3
Fremmed fugl Skrevet 16. februar 2024 #13 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 Som du beskriver det så ble du smittet når en hensynsløs mann voldtok deg. Et sted som man gjerne kan få hjelp med veien videre er overgreppsmottak. Ta en telefon. Uansett lykke til. 1
Irak Skrevet 16. februar 2024 #14 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 Du kan anmelde han uansett.... Du ga han ikke ditt samtykke til å ha sex med deg, og han tvang seg på deg.... Synes det er vondt å lese at han ikke stoppet når du ga så tydelig signaler som du skriver her..... Dette er per definisjon voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #15 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Anmeld ham. Anonymkode: 2ce2c...c74 Skulle skrive det samme her.. Anonymkode: 1284d...718
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #16 Skrevet 16. februar 2024 Men kjære deg, du er jo voldtatt. Ta antibiotikakuren og bli kvitt klamydia, du oppdaget det heldigvis tidlig, også anmelder du for voldtekt. Anonymkode: a74d0...621
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #17 Skrevet 16. februar 2024 ❤️❤️❤️ Her bør du anmelde, det var ingenting i dette som var din feil. Jeg gikk med ubehandlet klamydia i nesten et år, visste ikke eksen hadde smittet meg. Har ikke hatt noen problemer med å bli gravid. Anonymkode: 92c88...4a7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #18 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kjære deg, du er jo voldtatt. Ta antibiotikakuren og bli kvitt klamydia, du oppdaget det heldigvis tidlig, også anmelder du for voldtekt. Anonymkode: a74d0...621 Dette! Få en time/ resept på antibiotika av fastlege. Vet ikke om jeg vil råde deg til å anmelde. Desverre er sånne saker ord mot ord, og kan bli en stor tilleggsbelastning. Men dette ville jeg snakket med venner eller foreldre og helsepersonell med❤️ Anonymkode: 9049f...1fa
imagineme Skrevet 16. februar 2024 #19 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 Han har bevisst utsatt deg for en SoS, men det er ikke det verste. Det absolutt horrible her er at han ikke respekterte ditt nei. Derfor bør du anmelde han og hvis du har tekstmeldinger og/eller andre bevis er det bare å legge dette ved i anmeldelsen. Krysser fingrene for at det ikke blir henlagt, fordi sånne neandertalere bør få kjenne på konsekvensen av å ikke respektere et nei uavhengig om du er full eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #20 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk for at dere har orket å lese, og tusen takk for svar. Jeg skal tenke igjennom dette med anmeldelse, jeg ante ikke at man kunne anmelde ved smitte av klamydia.. Anonymkode: 91b87...6f5 Ikke tenke - gjøre Tenker man for lenge blir det ikke noe av, og imens går han videre på neste. Du beskriver både et overgrep, og en som har gitt deg en sykdom med vilje. Du kan selvsagt rådføre deg på helsestasjon eller lignende, jeg ville kanskje gjort det uansett bare for å få litt dirkete veiledning. Han er en fyr som er i stand til å gjøre dette, da kommer han til å gjøre det igjen også. Tenk om personen før deg hadde anmeldt så hadde du sluppet å sitte i denne situasjonen. Du har tekstmeldinger, så du har konkrete "beviser" også. Bare så det er sagt, sånne saker blir ofte henlagt, men ikke uten å etterforskes. Det tror jeg ikke de har lov til. Mannen min jobber med etterforskning av voldtekter, og selv om de nesten alltid blir henlagt er det MYE som skjer før henleggelsen. Det er avhør, det er prøver fra ulike deler av kroppen, den anmeldte svetter skikkelig frem til den henleggelsen kommer, og for noen er den opplevelsen kanskje en slags ekkel vekker i seg selv. Han her fortjener å kjenne litt på alvoret, for det er det åpenbart at han ikke gjør. Får det ikke konsekvenser at han er en kuk, så kan han jo bare kuke videre. Anonymkode: a17b9...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå