Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å avvenne melk. Det gikk en hel uke der han kun fikk en flaske på natta, men plutselig begynner han å drikke mye igjen. Han er helt hysterisk og tydelig sulten, her om natta drakk han 450 ml (som er mye). Han får både frokost, lunsj, middag, frukt og kvelds men spiser lite av det og spytter ut igjen endel. Tror han aldri har spist en hel skål med grøt eksempel, tar kanskje 8-9 skjeer. 

På natta er det ett mareritt, både nå og når han kun hadde en flaske. Han våkner sikkert hver time minst, og blir helt hysterisk om han ikke får melk. Noen ganger kan han også våkne midt på natta og være våken i 1-2 timer. Jeg har ikke tatt han på eget rom da jeg ser for meg at jeg må inn en gang i timen hele tiden. Han klarer heller ikke finne tutten selv eller holde flaska selv. Han klarer sikkert dette men han nekter å prøve å holde flaska eksempel. 

På dagtid er han mye grinete, blir ekstremt fort trøtt som sikkert er følge av den dårlige nattesøvnen. Jeg holder seriøst på å gå på veggen. Det har vært slik siden han ble født. Har noen råd? Om han hyler i senga, er det skrikekur om jeg sitter å trøster og stryker? Jeg har også tatt han opp for trøst men han er like hysterisk og roer seg ikke. 

Anonymkode: 89ff7...eb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har prøvd å avvenne melk. Det gikk en hel uke der han kun fikk en flaske på natta, men plutselig begynner han å drikke mye igjen. Han er helt hysterisk og tydelig sulten, her om natta drakk han 450 ml (som er mye). Han får både frokost, lunsj, middag, frukt og kvelds men spiser lite av det og spytter ut igjen endel. Tror han aldri har spist en hel skål med grøt eksempel, tar kanskje 8-9 skjeer. 

På natta er det ett mareritt, både nå og når han kun hadde en flaske. Han våkner sikkert hver time minst, og blir helt hysterisk om han ikke får melk. Noen ganger kan han også våkne midt på natta og være våken i 1-2 timer. Jeg har ikke tatt han på eget rom da jeg ser for meg at jeg må inn en gang i timen hele tiden. Han klarer heller ikke finne tutten selv eller holde flaska selv. Han klarer sikkert dette men han nekter å prøve å holde flaska eksempel. 

På dagtid er han mye grinete, blir ekstremt fort trøtt som sikkert er følge av den dårlige nattesøvnen. Jeg holder seriøst på å gå på veggen. Det har vært slik siden han ble født. Har noen råd? Om han hyler i senga, er det skrikekur om jeg sitter å trøster og stryker? Jeg har også tatt han opp for trøst men han er like hysterisk og roer seg ikke. 

Anonymkode: 89ff7...eb4

Sulten eller vondt i magen? Ikke enkelt for de små å kjenne forskjellen, og magesmerter døyves som regel med melk😬 Her viste det seg å være melkeproteinallergi, og det mest fremtredende symptomet var at ungen våknet flere ganger om natten, hysterisk etter melk. 

ikke sikkert det er det hos dere altså, men greit å ha i bakhodet. Har han hatt noe urolig mage? Diare ? Forstoppelse ? Eksem? Ørebetennelser / tette luftveier? Sjekket mandler? (Hovne mandler kan skape kluss med måltider å gjøre at barnet ikke spiser noe særlig fast føde). 

Jeg ville uansett prøvd å heller gitt den melken gjennom dagen å sett om han sover bedre da… Høres ut som han får i seg lite mat?  Hvilken type mat gir du utenom grøt? Grøt er også ganske hardt for magen, kanskje prøve å bytte ut den en periode med annen mat. 

Anonymkode: 9169b...60e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor gammel er barnet? 

Jeg har ikke barn, så har ingen gode råd, men sender styrke til deg. Det er klart dette tærer på ❤️ 

Kan du f.eks bruke ørepropper, kanskje det skjermer deg fra noe av stimuliet når han skriker? 

Anonymkode: a5167...aa1

Skrevet

Stakkars liten 💙💙💙 Spør lege om råd. Håper at han får det bedre og blir mett og får god søvn. 

Anonymkode: ac04a...8d5

Skrevet

Tilbyr du vann?

Anonymkode: 6e00f...028

Skrevet

Har han nettopp blitt ett? 

I så fall er han fortsatt liten og har vel behov for et nattmåltid. Ville gitt ham ei flaske og fått roligere søvn. Fortsett å prøve å øke på med kveldsmat, så kommer det mer og mer av seg selv. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ville absolutt tatt kontakt med helsestasjonen og bedt dem om råd ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...