Gå til innhold

Oppbevaring av medisiner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt overalt. Ingen barn. 

Anonymkode: 1465c...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
skreppamedleppa skrev (53 minutter siden):

Altså ynnskyld meg, men hvilken omgangskrets er du du pleier å få besøk av?

Om jeg hadde hatt ADHD-medisiner i hus, så hadde jeg låst de inn. Jeg stoler på ungdommene mine, men det gjør også mødrene til ungdommer som selger slikt. Det kan også komme kompiser/venninner av de som ser salgsverdien i dette. Ekssvigermor stjal også medisiner av moren sin. Det hadde jeg aldri trodd om henne, så det beste er å låse slikt inn.

Anonymkode: 0395d...516

• Nyttig 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

Altså ynnskyld meg, men hvilken omgangskrets er du du pleier å få besøk av?

Viss folk er så forbanna lavpanna at de går å stjeler av ting som står på nattbordet mitt så gir jeg fullstendig bang i om de blir forgiftet eller annet. Så "gøye" medisiner har jeg ikke i hus at det er noe som faller seg naturlig å stjele. Folk som stjeler må gjerne bare bli forgiftet. Jeg ser det ikke hensiktsmessig å drive å låse skuffer og skap og gå med nøkkelen på innsiden av bh'en hver dag altså. Får da være måte på å leve livet sitt med "hva viss, om atte".. 

Jeg bruker ikke få besøk av en slik omgangskrets, det var et spørsmål. 

Det er ikke et forferdelig dumt spørsmål heller, det går an å ha kombinasjonen attraktive preparater og tenåringer som har fest med folk man ikke kjenner så godt for eksempel. Man trenger ikke leve livet med hvis om at, men jeg mener det er svært uansvarlig å ha a og b-preparater uten å ha en tanke om hvordan disse oppbevares. Derav spørsmålet, hvordan løser folk dette. 

Anonymkode: 379b4...b0a

• Nyttig 1
Skrevet

Har medisinskap på badet der vi oppbevarer plaster og førstehjelpsutstyr.

Medisiner både med og uten resept oppbevares i en plastboks på øverste hylle i et kjøkkenskap. Medisiner som må stå kaldt oppbevares i en plastboks i kjøleskapet.

Kun voksne i huset, men hele slekta og vennekretsen trenger ikke vite hvilke medisiner vi bruker.

Anonymkode: c46df...d43

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om jeg hadde hatt ADHD-medisiner i hus, så hadde jeg låst de inn. Jeg stoler på ungdommene mine, men det gjør også mødrene til ungdommer som selger slikt. Det kan også komme kompiser/venninner av de som ser salgsverdien i dette. Ekssvigermor stjal også medisiner av moren sin. Det hadde jeg aldri trodd om henne, så det beste er å låse slikt inn.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bruker ikke få besøk av en slik omgangskrets, det var et spørsmål. 

Det er ikke et forferdelig dumt spørsmål heller, det går an å ha kombinasjonen attraktive preparater og tenåringer som har fest med folk man ikke kjenner så godt for eksempel. Man trenger ikke leve livet med hvis om at, men jeg mener det er svært uansvarlig å ha a og b-preparater uten å ha en tanke om hvordan disse oppbevares. Derav spørsmålet, hvordan løser folk dette. 

Vel nå er det veldig skjeldent jeg får besøk av verken barn eller ungdom. Alle her i tråden snakker på egne vegne, vi kan jo ikke snakke på noen andre sine vegne men for min del er det 100% trygt å ha medisin ulåst både på nattbordet, kjøkkenskuffer til og med på stuebordet om så måtte være. Jeg har ingen verken barn eller ungdom rekene ut og inn av hjemmet mitt og ingen som stjeler og som sagt de nepehodene som eventuelt skulle finne på å stjele føler jeg svært lite ansvar for i utgangspunktet. Men som sagt nå har jeg ingen "gøye" medisin av noe slag heller. Poenget er bare at hos noen husholdninger er det sikkert viktig at slikt er "barnesikring" på, mens hos andre husholdninger er det faktisk helt trygt å oppbevare slikt helt uten barnesikring. Ssmme med øks, kniver og annet som potensielt kan være farlig for noen. Ingen i omgangskretsen min pleier å stjele noenting og vi har respekt for andres ting. Dette pleier en vel å skjønne best selv basert på hvordan livene våre er tenker jeg.

• Nyttig 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Vel nå er det veldig skjeldent jeg får besøk av verken barn eller ungdom. Alle her i tråden snakker på egne vegne, vi kan jo ikke snakke på noen andre sine vegne men for min del er det 100% trygt å ha medisin ulåst både på nattbordet, kjøkkenskuffer til og med på stuebordet om så måtte være. Jeg har ingen verken barn eller ungdom rekene ut og inn av hjemmet mitt og ingen som stjeler og som sagt de nepehodene som eventuelt skulle finne på å stjele føler jeg svært lite ansvar for i utgangspunktet. Men som sagt nå har jeg ingen "gøye" medisin av noe slag heller. Poenget er bare at hos noen husholdninger er det sikkert viktig at slikt er "barnesikring" på, mens hos andre husholdninger er det faktisk helt trygt å oppbevare slikt helt uten barnesikring. Ssmme med øks, kniver og annet som potensielt kan være farlig for noen. Ingen i omgangskretsen min pleier å stjele noenting og vi har respekt for andres ting. Dette pleier en vel å skjønne best selv basert på hvordan livene våre er tenker jeg.

Du snakket ikke på egne vegne, du spurte hvilken omgangskrets jeg har. 

Du vet faktisk ikke nok om omgangskretsen din til det. Alles verdier og normalitet kan settes på spill hvis situasjonen rundt vedkommende blir alvorlig nok. En presset, stresset og desperat person kan fravike det meste. Folk tar livet sitt på grunn av gjeld de ikke greier å håndtere. Folk stjeler også medisiner som er lettomsettelige i en slik situasjon, uten at de nærmeste trenger å vite noe som helst. Å tro at ingen rundt deg kan komme i en slik situasjon, eller at du ville merket det, er bare naivt. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du snakket ikke på egne vegne, du spurte hvilken omgangskrets jeg har. 

Du vet faktisk ikke nok om omgangskretsen din til det. Alles verdier og normalitet kan settes på spill hvis situasjonen rundt vedkommende blir alvorlig nok. En presset, stresset og desperat person kan fravike det meste. Folk tar livet sitt på grunn av gjeld de ikke greier å håndtere. Folk stjeler også medisiner som er lettomsettelige i en slik situasjon, uten at de nærmeste trenger å vite noe som helst. Å tro at ingen rundt deg kan komme i en slik situasjon, eller at du ville merket det, er bare naivt. 

Joda det finnes de som kunne drept meg eller seg selv med øksen jeg har ulåst i skapet også. Men da er vi igjen over på "om atte, viss atte". Du står fritt til å leve livet ditt på den måten. Jeg velger med all min emperi å ikke leve på den måten. Og ja viss du er redd for at ting skal bli stjålet i ditt eget hus lurer jeg virkelig på hvilken omgangskrets du har. Et helt legetimt spm med de forutsetning du la og ligger opp til.

Endret av skreppamedleppa
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har både aduvanz og ritalin, i ulike styrker. Jeg låser ikke det inn i noe skap... Men det står da vitterlig ikke på utstilling heller.
Typen min er den eneste som både vet hvilke medisiner jeg tar og hvor de er... Noen få venner vet at jeg tar medisiner, men de vet ikke hvor medisinen min er, utenom doseringsbrettet. Familie/slekt vet at jeg har adhd, men ikke at jeg tar medisiner...

Hvis vennene til undommene dine skulle stjele medisinen din, så må jo noen fortelle dem både at medisinen finnes og hvor... så det kan være mer effektivt å ikke fortelle alle hvilke medisiner som befinner seg i huset, enn å ha ett synlig låst medisinskap som roper "her er noe skummelt som vi må passe skikkelig godt på"...

Anonymkode: 2f809...d64

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det i en skuff på badet. Har ingen barn og ikke besøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva med 🔺 og annet som er farlig dersom det kommer i feil hender?

Besøk, tyveri, osv osv?

Forstår det hvis man har barn (eller mye besøk av barn) som er glade i å snoke i skuffer og skap, ellers ikke. De vet som regel at det ikke er lov å røre medisiner.

Tyveri er svært lite sannsynlig.

Anonymkode: c6777...d01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...