AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Del Skrevet 15. februar 2024 Det finnes mange av disse trådene her inne, men jeg starter min egen likevel. Jeg er i slutten av 20-årene, lav og på grensen til overvekt, og ønsker å gå ned i vekt. Jeg har egentlig ikke så mye å gå ned i vekt til, men føler meg stor og dvask i sommerklær i varmen. Jeg har prøvd det meste av kosthold og mosjonsregimer. Jeg har telt kalorier, ikke telt kalorier, gått 10 000 skritt for dagen, tatt styrkeøvelser og danset, ekskludert matvarer og inkludert matvarer. You name it. I mange år klarte jeg faktiskå holde vekten stabilt nede, på en ganske slank og fin BMI 19-20. Men, nå har den dårlige helsen tatt meg igjen. Arbeidsledighet, kronisk sykdom, muskelsmerter og skader, psykiske problemer (ikke matrelatert) og diverse har gjort meg dvask uten særlig muskler og med en BMI på 24-25. Jeg er usikker på hvordan jeg skal starte igjen, eller fortsette. Jeg har prøvd å finne kosthold som passer meg, men som likevel skulle i teorien gjort meg slank, men ender ofte opp i sofaen med altfor mye sjokolade etter noen dager. Jeg veier ikke maten jeg spiser, og teller ikke kalorier, men har litt koll på hva jeg spiser likevel, og det skulle egentlig gitt meg vektnedgang. Jeg kjenner jeg får fysisk hodepine av å tenke på det mer, men jeg klarer ikke kroppen min som dette. Jeg savner kroppen min da jeg var slankere. Anonymkode: 7ab04...693 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 15. februar 2024 #2 Del Skrevet 15. februar 2024 Spis deg mett 2-3 ganger om dagen og ingenting mellom måltidene. Lang nattefaste. Styrketrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Del Skrevet 15. februar 2024 myMa skrev (1 minutt siden): Spis deg mett 2-3 ganger om dagen og ingenting mellom måltidene. Lang nattefaste. Styrketrening. Jeg glemte å nevne at jeg må ha flere, små måltider. Jeg blir ganske dårlig uten. Styrketrening er dødskjedelig, så finner aldri motivasjon til at det varer. Dessuten er ikke kroppen min i stand til slikt lenger. Anonymkode: 7ab04...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Del Skrevet 15. februar 2024 Det er ikke mislykket før du gir opp. Anonymkode: 551d7...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke mislykket før du gir opp. Anonymkode: 551d7...198 Jeg har jo gitt opp noen ganger da, og tenkte å gi opp nå også. Men, så er forakten for egen kropp større. Anonymkode: 7ab04...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 15. februar 2024 #6 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg glemte å nevne at jeg må ha flere, små måltider. Jeg blir ganske dårlig uten. Styrketrening er dødskjedelig, så finner aldri motivasjon til at det varer. Dessuten er ikke kroppen min i stand til slikt lenger. Anonymkode: 7ab04...693 Hva skjer om du dropper frokost? Selv går jeg 16-18 timer uten mat og rett på trening. Trodde ikke det skulle gå an men det er null problem. Jeg har flere ganger tidligere prøvd å slanke meg ved å spise lite og ofte men det fører bare til mer sult og siden man aldri føler seg ordentlig mett så er det lett å sprekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Del Skrevet 15. februar 2024 Du og jeg, vi er i samme båt😂 Kanskje du gjør samme feil som meg: Jeg gjør det samme igjen og igjen, og forventer et annet resultat. Jeg vet hva jeg må gjøre. Gjør vi dette blir vi tynne: 1.Mer fysisk aktivitet (i den formen du ønsker, gå sykle,trene,svømme o.l) Det hjelper ikke så mye på vekten, men det gir meg mindre tid til å kose meg på sofaen med vin, sjokolade og annet godt. 2.Spise mer grønnsaker, spise rent, unngå ultraprossesert mat. 3.Alkohol kun i helgene, mindre alkohol. Samme med sjokolade og chips, kun i helgene i begrenset mengde. Anonymkode: 95dc3...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Del Skrevet 15. februar 2024 myMa skrev (34 minutter siden): Hva skjer om du dropper frokost? Selv går jeg 16-18 timer uten mat og rett på trening. Trodde ikke det skulle gå an men det er null problem. Jeg har flere ganger tidligere prøvd å slanke meg ved å spise lite og ofte men det fører bare til mer sult og siden man aldri føler seg ordentlig mett så er det lett å sprekke. Jeg blir overopphetet, kvalm, mo i knærne. Jeg får tilbakefall av anfall jeg hadde da jeg var yngre. Anonymkode: 7ab04...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du og jeg, vi er i samme båt😂 Kanskje du gjør samme feil som meg: Jeg gjør det samme igjen og igjen, og forventer et annet resultat. Jeg vet hva jeg må gjøre. Gjør vi dette blir vi tynne: 1.Mer fysisk aktivitet (i den formen du ønsker, gå sykle,trene,svømme o.l) Det hjelper ikke så mye på vekten, men det gir meg mindre tid til å kose meg på sofaen med vin, sjokolade og annet godt. 2.Spise mer grønnsaker, spise rent, unngå ultraprossesert mat. 3.Alkohol kun i helgene, mindre alkohol. Samme med sjokolade og chips, kun i helgene i begrenset mengde. Anonymkode: 95dc3...964 Au. Jeg klarer dessverre ikke slutte med sjokolade og is. Alkohol drikker jeg ikke. Anonymkode: 7ab04...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Del Skrevet 15. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Au. Jeg klarer dessverre ikke slutte med sjokolade og is. Alkohol drikker jeg ikke. Anonymkode: 7ab04...693 Du trenger jo ikke slutte, men kanskje du kan spise en bestemt mengde på bestemte dager, eller kun i helgene? Anonymkode: 95dc3...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg glemte å nevne at jeg må ha flere, små måltider. Jeg blir ganske dårlig uten. Styrketrening er dødskjedelig, så finner aldri motivasjon til at det varer. Dessuten er ikke kroppen min i stand til slikt lenger. Anonymkode: 7ab04...693 Men kan du gå tur? En time noen dager i uken kan gjøre mye hvis man i utgangspunktet er ganske inaktiv. Ev. gå til butikken for å handle, gå av bussen litt tidligere osv. Anonymkode: fe38f...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men kan du gå tur? En time noen dager i uken kan gjøre mye hvis man i utgangspunktet er ganske inaktiv. Ev. gå til butikken for å handle, gå av bussen litt tidligere osv. Anonymkode: fe38f...91c Jeg kan gå og går noe tur. Anonymkode: 7ab04...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå