Gå til innhold

Ønsker tips til reise med utgangspunkt London

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å ta med barnet til London i skoleferien(juni/juli) og fortsette ferden derfra. Da tenker jeg å være i London kanskje tre, fire dager og så dra videre. Enten med Eurostar over til Frankrike eller kanskje videre i GB. 

Er det noen som har gjort noe lignende og som har gode ideer eller tips?

Jeg vet og at det går båter fra syd i England over til Frankrike og Spania. Ellers så er jo byer som Brighton og Torquay også muligheter.

Anonymkode: 01eed...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kombinerte London, Paris og Disney. Glimrende!

Anonymkode: c8188...cc0

Skrevet

Hvor gamle er barna? Har tatt med tenåringer på kombinasjonstur London/Brighton, og det var stor suksess. Har også leid bil på Gatwick med barn/tenåringer og reist på bilferie i sør pluss opp til Bath, Oxford og Windsor. De har også vært med på tilsvarende tur kombinert med Barcelona (av alle ting) – fordi vi fikk billige flybilletter m Easyjet, og ungene ville bade.

Eurostar til Paris kan være en positivt spennende opplevelse! Dropp fergene. Disneyland har vi ikke vært i, ser for meg at det er et pengesluk av dimensjoner?

Alt avhenger av ungenes alder, interesser, ditt budsjett og hvor mye tid dere har til rådighet.

Anonymkode: 64638...6d3

Skrevet

Vi har hatt to sommerferier der vi fløy til London med barna, var der i noen dager, og så tok ut leiebil og kjørte sørover til Bournemouth og omegn, og et år var vi i Cotswolds-området og Bath og Bristol. Et fantastisk ferieland, spør du meg :) Men i fjor var vi ikke så heldige med været...

Anonymkode: c7d83...8c1

• Liker 1
Skrevet

Alton Towers - ungene vil elske det. 

Skrevet

Barnet er 11. Jeg kommer ikke til å kjøre i England😅

Tusen takk for alle tips!

• Liker 1
Skrevet

Er barnet interessert i harry potter så bør dere dra til Harry potter studioet. Det er helt rått 😍😍

Anonymkode: f4d2c...edf

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville vurdert musikal i London. 

Da jeg var ungdom så vi "Starlight express". Jeg ser den har kommet tilbake. Den syntes jeg var kjempekul da jeg var ung, og den er litt spesiell fordi de går på rulleskøyter. 

Evt. så går vel Lion King fortsatt. Den egner seg jo også veldig for barn. 

Det er jo absolutt en mulighet å ta toget fra London til Paris.
Disneyland koster litt. Men det er veldig kult, både for barn og voksne. I så fall anbefales tog fra London, og å bo i Vald'europe, som er veldig nære disneyland, men mye billigere å bo enn selve disneyland. Og du har tilgang på matbutikker og restauranter av en annen pris og kvalitet enn disneyland og disney village.

Og så går det an å ta toget inn til paris og se byen en dag. 

Anonymkode: ffb53...fbc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville vurdert musikal i London. 

Da jeg var ungdom så vi "Starlight express". Jeg ser den har kommet tilbake. Den syntes jeg var kjempekul da jeg var ung, og den er litt spesiell fordi de går på rulleskøyter. 

Evt. så går vel Lion King fortsatt. Den egner seg jo også veldig for barn. 

Det er jo absolutt en mulighet å ta toget fra London til Paris.
Disneyland koster litt. Men det er veldig kult, både for barn og voksne. I så fall anbefales tog fra London, og å bo i Vald'europe, som er veldig nære disneyland, men mye billigere å bo enn selve disneyland. Og du har tilgang på matbutikker og restauranter av en annen pris og kvalitet enn disneyland og disney village.

Og så går det an å ta toget inn til paris og se byen en dag. 

Anonymkode: ffb53...fbc

Tusen takk for tips. Vi kommer selvsagt til å dra på en musical. Skal absolutt sjekke ut den som du foreslår, høres spennende ut!

Jeg ønsker å reise videre fra London og har og tenkt på Paris og Disneyland slik du foreslår.

Men er det andre steder som kunne vært noe?

Skrevet

Litt på sidelinja her: hva er greia med at nordmenn, av alle spennende opplevelser byen kan by på, absolutt må dra på musicaler i London? Joda, har vært på en drøy håndfull der opp gjennom årene (definitivt ikke mitt påfunn), og med et par unntak har det vært rimelig dølle og kommerse saker. Les Misérables var bra ( men vel så bra med Øystein Wiik i Oslo). Og Which Witch med Jahn Teigen som bøddel var gøy. Elles: snork.... 😁

Skrevet

Vet ikke om en pub som Londom er helt stedet for barn...

Anonymkode: 17fc5...070

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Litt på sidelinja her: hva er greia med at nordmenn, av alle spennende opplevelser byen kan by på, absolutt må dra på musicaler i London? Joda, har vært på en drøy håndfull der opp gjennom årene (definitivt ikke mitt påfunn), og med et par unntak har det vært rimelig dølle og kommerse saker. Les Misérables var bra ( men vel så bra med Øystein Wiik i Oslo). Og Which Witch med Jahn Teigen som bøddel var gøy. Elles: snork.... 😁

Er klar over at London har mye og by på og synes det er stats med musical, det er noe eget med musical i London altså og det er og slik at språket ikke hindrer oss slik det fort gjør i en del andre land. Var i London i høst og da så vi to musicaler + et show🥰

Skrevet

Reise til Paris med tog koster fort mer i tid og penger enn om man flyr direkte fra Norge. Jeg hadde heller tatt tog i England. Cardiff, Bath, Brighton, richmond.... det er mange flotte steder å dra, for 1-2 netter, eller dagstur. Og brukt litt tid i london utover det typiske som man gjør hver gang. Greenwitch, kew gardens, olympic park.. 

Anonymkode: 9aa9c...3a3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Reise til Paris med tog koster fort mer i tid og penger enn om man flyr direkte fra Norge. Jeg hadde heller tatt tog i England. Cardiff, Bath, Brighton, richmond.... det er mange flotte steder å dra, for 1-2 netter, eller dagstur. Og brukt litt tid i london utover det typiske som man gjør hver gang. Greenwitch, kew gardens, olympic park.. 

Det er egentlig sant: en billett koster fra ca 750 kroner på sommeren på kveld og sen ettermiddag, fort det dobbelte på formiddagen. Oppsiden er at en kommer seg fra sentrum til sentrum og sparer transfer i både tid og kroner, OG at selve turen kan være en opplevelse for unger. Fly til London og hjem fra Paris er jo en mulighet.

Ellers er jeg enig i forslagene dine, selv om akkurat Cardiff ikke er fryktelig spennende. Brighton m/ Seven Sisters etc slår an hos både unge og voksne. Bath er virkelig en flott by som jeg glatt anbefaler, men kanskje ikke veldig spennende for barn? Det er mange flotte opplevelser sør i England, men uten bil går en glipp av mye. Samtidig forstår jeg at noen kvier seg for å gi seg i kast med venstrekjøring. Tog er heller ikke noen rimelig fornøyelse i øyriket dessverre.

London pluss noen dager med base i Brighton blir i alle fall ikke feil, og så kan du evt fylle på med flere destinasjoner.

Mange barn (og voksne) synes det er gøy med fossiljakt langs strendene i Dorset forresten. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er klar over at London har mye og by på og synes det er stats med musical, det er noe eget med musical i London altså og det er og slik at språket ikke hindrer oss slik det fort gjør i en del andre land. Var i London i høst og da så vi to musicaler + et show🥰

Kommentaren var bare personlig synsing fra min side. 🙂 Du finner åpenbart glede i det, og da skal du selvsagt gå på flere musicaler! 👍 Oddsen er nok større for at jeg er den rare i denne sammenhengen ....😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er egentlig sant: en billett koster fra ca 750 kroner på sommeren på kveld og sen ettermiddag, fort det dobbelte på formiddagen. Oppsiden er at en kommer seg fra sentrum til sentrum og sparer transfer i både tid og kroner, OG at selve turen kan være en opplevelse for unger. Fly til London og hjem fra Paris er jo en mulighet.

Ellers er jeg enig i forslagene dine, selv om akkurat Cardiff ikke er fryktelig spennende. Brighton m/ Seven Sisters etc slår an hos både unge og voksne. Bath er virkelig en flott by som jeg glatt anbefaler, men kanskje ikke veldig spennende for barn? Det er mange flotte opplevelser sør i England, men uten bil går en glipp av mye. Samtidig forstår jeg at noen kvier seg for å gi seg i kast med venstrekjøring. Tog er heller ikke noen rimelig fornøyelse i øyriket dessverre.

London pluss noen dager med base i Brighton blir i alle fall ikke feil, og så kan du evt fylle på med flere destinasjoner.

Mange barn (og voksne) synes det er gøy med fossiljakt langs strendene i Dorset forresten. 

Slottet i Cardiff var en stor hit her i alle fall, men kommer jo an på alder. Også havneområdet. Og fotballstadium. 

I Bath er jeg usikker på om barn kommer inn i badene, eller om det finnes andre alternativer. Da kan jeg tenke meg det er populært. 

Men rundtur er ikke feil det heller. Det er jo som du sier spennende, på flere måter. Jeg må bare alltid slå et slag for at resten av sør-england (og nord- og sørfrankrike, forsåvidt) alltid blir oversett da det er London og Paris som får all oppmerksomhet. 

Skrevet

Det jeg egentlig tenkte var å starte i London, ta tog til Paris og så reise videre. Men er usikker på hvor.

Da får vi to storbyer med noen dager i hver.

Takk til alle som har svart. j

Skrevet

Brighton er superkoselig å rusle rundt i, spesielt the lanes med småbutikker og smale gågater. Amusementpark på the pier og god stemning. Ville gjort det heller enn Paris, men kommer an på hva dere liker.

Anonymkode: 9688e...400

Skrevet

Ville droppet Paris. Jeg ville syntes det ble for hesblesende.  London har så mye å tilby i seg selv. 

En elleveåring vil nok elske Harry Potter studio, Hamleys, Tower og London og Mme Tussaud. 

Reis også til Oxford, som er helt nydelig og har masse å se . 

Windsor er også stas. Det er noe eget med det fantastiske slottet og den koselig småbyen. 

Tok med meg en 13 åring på Phantom of the opera, og hun satt helt fjetret gjennom hele forestillingen.  

Skrevet

Takk for gode tips. Vi har vært en del i London før og men ønsker å reise igjen. mulig det beste er å dra kun dit og heller ta en tur senere i sommer et sted det er varmt.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...