Svennis Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 (endret) Noen som eier? Tenker på slike: https://share.temu.com/xkNzk45udxA Hva er forskjellen på disse og de i Norge? Er de fra temu fulle av gift? Kjøpte en, og vasket den grundig med Zalo, eller må den i søpla? Endret 15. februar 2024 av Svennis
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Det står de er bpa frie og første gang jeg kjøpte fra shein ble jeg skeptisk til at det stemte da de kommer fra Kina. Men, jeg har kjøpt de på flere andre norske butikker også og de er helt kliss like hverandre uansett hvor man kjøper de. Dessuten så lukter de ganske sterkt før man vasker de og det tror jeg er pga at de er bpa frie og må ha et annet materiale i seg istedet som da lukter. Hvis det er sånn at den modellen der er giftig og utrygg pga at den er fra utenlandsk nettbutikk så er de isåfall like giftige de som selges i Norge også, så da blir vi lurt her hjemme og. Anonymkode: f060c...65f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står de er bpa frie og første gang jeg kjøpte fra shein ble jeg skeptisk til at det stemte da de kommer fra Kina. Men, jeg har kjøpt de på flere andre norske butikker også og de er helt kliss like hverandre uansett hvor man kjøper de. Dessuten så lukter de ganske sterkt før man vasker de og det tror jeg er pga at de er bpa frie og må ha et annet materiale i seg istedet som da lukter. Hvis det er sånn at den modellen der er giftig og utrygg pga at den er fra utenlandsk nettbutikk så er de isåfall like giftige de som selges i Norge også, så da blir vi lurt her hjemme og. Anonymkode: f060c...65f Ja, det tenker jeg og. De samme plastikkflaskene her i Norge er vel og fra kina? Anonymkode: 2066b...4d3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det tenker jeg og. De samme plastikkflaskene her i Norge er vel og fra kina? Anonymkode: 2066b...4d3 Du aner ikke hva som er i dem, bare fordi de ser like ut. Er det noe kineserne er gode på så er det å lage produkter som ser klin like ut som noen andre lager. Med tanke på hva som er avdekket i produkter fra Kina tidligere, så vet man faktisk aldri. Jeg har jobbet med sourcing i Kina og selv som profesjonell part er det en utrolig vanskelig jobb å sikre kvalitet. Kinesisk forretningskultur er gjennomsyret av kortsiktig profittjag. Ikke alle, men stor andel bedrifter vil ta snarveier eller svindle deg om de ser en mulighet for å tjene noen ekstra dollar, selv når det medfører at de taper et eksisterende, langsiktig kundeforhold. Basert på egne erfaring, både jobb og privat, og basert på hva jeg har lært om industrien gjennnom andre i bransjen, så bestiller jeg aldri, aldri, aldri fra nettbutikker som Temu, Wish eller AliExpress. Anonymkode: f2601...4fa 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Jeg ville ikke tatt sjansen. Det er umulig å vite om det er trygt eller beint ut skadelig. Ikke det altså, selv den "trygge" plasten er jo noe dritt som lekker mikroplast ut i vannet du drikker uansett. Kjøp metall eller glass. Anonymkode: a7a57...d26
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Men er det egentlig bpa-fritt, eller er det noe de skriver? Nei, aldri kjøp noe man drikker, spiser av, noe man har på huden som klær/sminke/kremer. Anonymkode: dfd9d...c6e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du aner ikke hva som er i dem, bare fordi de ser like ut. Er det noe kineserne er gode på så er det å lage produkter som ser klin like ut som noen andre lager. Med tanke på hva som er avdekket i produkter fra Kina tidligere, så vet man faktisk aldri. Jeg har jobbet med sourcing i Kina og selv som profesjonell part er det en utrolig vanskelig jobb å sikre kvalitet. Kinesisk forretningskultur er gjennomsyret av kortsiktig profittjag. Ikke alle, men stor andel bedrifter vil ta snarveier eller svindle deg om de ser en mulighet for å tjene noen ekstra dollar, selv når det medfører at de taper et eksisterende, langsiktig kundeforhold. Basert på egne erfaring, både jobb og privat, og basert på hva jeg har lært om industrien gjennnom andre i bransjen, så bestiller jeg aldri, aldri, aldri fra nettbutikker som Temu, Wish eller AliExpress. Anonymkode: f2601...4fa Enig i det du skriver her. Men hvordan kan man da vite at det man kjøper i butikken i Norge er trygt? Nesten alt som er å finne i norske butikker er jo produsert i Kina og andre billige asiatiske land. Når det har blitt avslørt at både Ikea, Nike, HM mm har blitt tatt for barnearbeid pga at de har produksjon i tvilsomme land, hvordan kan vi som forbrukere da tenke at kjøper man en slik vannflaske på vita så er den helt trygg mens hvis vi handler på temu så er den full av gift?? Anonymkode: f060c...65f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 Ville droppet det. Vi bruker rustfritt stål, evnt glass. Anonymkode: 4b36e...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå