Gå til innhold

Når begynte dere å føle noe/bli glad i babyen i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 14 og føler liksom ingenting for det i magen egt. Selv om det har vært svært ønsket gjennom mange år. Er det vanlig? Synes det bare er kleint å være gravid 

Anonymkode: 2be66...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ikke uvanlig. For mange skjer det mer følelsesmessig når de begynner å kjenne liv i magen. For noen først når babyen kommer ut. Og for noen tar det uker eller måneder før følelsene er der :)

Anonymkode: 81285...1b7

Skrevet

Hadde beskyttelsestrang fra dag 1. Men var ikke «glad i» som i at jeg er glad i et menneske før etter en god stund utenfor magen. 

Anonymkode: 50f51...633

• Liker 2
Skrevet

Når de kom ut 😅 men er nok ikke noe fasit på det der. Jeg har vært veldig dårlig som gravid, så kan være derfor, aner ikke. Blitt veldig glad i de når de har kommet ut da 😊

Anonymkode: c691e...135

• Liker 1
Skrevet

5-6 mnd etter at barnet kom ut. Men til gjengjeld så elsker jeg barnet ekstremt nå etter snart 1,5 år

Anonymkode: d5480...2c6

Skrevet

Det var nok da jeg begynte å kjenne bevegelsene at jeg begynte å føle meg knyttet til dem. Men de er jo fortsatt ganske "hypotetiske" for meg, selv om jeg er i uke 25+6. Kommer sikkert ikke skikkelig morsinstinkt før de er født, og gjerne vel så det. Er forberedt på at det kan ta tid etter fødsel før det kommer på plass.

Anonymkode: d1c79...e81

• Liker 1
Skrevet

Følte dyp kjærlighet med en gang testen ble positiv 🥰

Anonymkode: 95b38...155

• Liker 1
Skrevet

Følte ingenting mens de var i magen. 

Anonymkode: c0085...25f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Følte dyp kjærlighet med en gang testen ble positiv 🥰

Anonymkode: 95b38...155

Samme her, men det er jo like vanlig å gjøre det som å føle det etter babyen er ute så tror ikke du trenger å bekymre deg for det ts 😊

• Liker 1
Skrevet

Følte ikke noe spesielt før baby kom ut og jeg fikk treffe ham. 😊

Anonymkode: a81dd...ec8

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes også det var kleint å være gravid. Måtte være ca ni måneder på vei og stor som et hus for å frivillig innrømme at jeg var det. Ble glad i det så fort de ble født ❤️

Anonymkode: 181f2...d07

• Liker 2
Skrevet

Fra jeg så positiv test 9dpo.

Endte i MA...

Anonymkode: 4368e...8e4

Skrevet

Under graviditeten kjente jeg et behov for å beskytte magen osv, men kjente ikke den oppriktige kjærligheten før jeg fikk baby på brystet. Da ble alt virkelig❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er gravid i uke 14 og føler liksom ingenting for det i magen egt. Selv om det har vært svært ønsket gjennom mange år. Er det vanlig? Synes det bare er kleint å være gravid 

Anonymkode: 2be66...1c4

Helt normalt.

Anonymkode: 0437e...018

Skrevet

Jeg følte ikke så mye for baby i magen. Det var morsomt å kjenne spark og jeg gledet meg kjempemye til å møte babyen, men følte ikke kjærlighet for han. Jeg ble glad i babyen da jeg møtte han, men det føltes så uvirkelig ut. Etter 4-5 mnd etterpå så elsker jeg babyen min.

Anonymkode: c0800...200

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var i en ulykke da jeg var 8 mnd på vei. Var så redd for om noe hadde skadet babyen! Hadde ikke hatt noe særlig følelser knyttet til den før det. Gikk heldigvis veldig fint, og ble født til termin frisk og rask❤️ 

med andre så vet jeg ikke helt når det kom, men det var etter babyen kom ut. Var så utslitt og hadde nok med meg selv en periode. Men når ting begynte å roe seg så begynte også kjærligheten til barnet å komme tydligere frem hos meg

Anonymkode: 14f20...23e

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg følte jeg måtte beskytte og passe på barnet i magen fra jeg ble gravid, og det var spennende da barnet ble født, men den store kjærligheten kom ikke før barnet var 3-4 mnd. Jeg tenkte ikke så mye på det, men plutselig en dag bare slo det meg hvor høyt jeg elsket ungen min ❤️

Anonymkode: c8808...891

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Følt kjærlighet for barna ganske tidlig i svangerskapene, men det har allikevel føltes uvirkelig frem til de har blitt født.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg syntes også det var kleint å være gravid. Måtte være ca ni måneder på vei og stor som et hus for å frivillig innrømme at jeg var det. Ble glad i det så fort de ble født ❤️

Anonymkode: 181f2...d07

Samme her! Synes det er skikkelig rart/kleint/ubehagelig å si det til folk. 

Anonymkode: 5bc14...75b

Skrevet

Følte ikke noen spesiell tilknytning til barnet i første svangerskap og heller ikke nå i andre svangerskap. Vet jo ikke hvem som er inni der 😅 Kjærligheten kom gradvis etter fødselen. Stresset ikke noe med det, og forventet ingen eksplosjon av kjærlighet umiddelbart etter fødsel som man ser på film. Tror flere hadde unngått negative følelser og fødselsdepresjon om dette ble snakket mer om. Det er heeeeelt normalt at det tar tid før følelsene og tilknytningen kommer.

For min del handler det om at det er en ukjent person jeg plutselig møter, som jeg faktisk må bli kjent med :) Jeg hadde jo omsorg og syntes ungen min var fin, men den dype morskjærligheten kom mer og mer i løpet av de kommende månedene.

Anonymkode: 56c00...4d8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...