AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Jeg elsker alt av godterier, salt, søtt, sjokolade, drops, vinggummi, skum, vingummi etc... er glad i alt. Men jeg ønsker å kutte ut "fettbombene" i større grad. Er det noe godteri som er bedre enn annet hva gjelder kalori/fett? For eks er melkesjokolade kanskje verre enn for eks vingummi, eller? Og kom gjerne med spesifike tips. For eks Smurfedrops eller Tyrkisk pepper, Mandelstang, osv. Jeg trenger navn 📝 Er derfor jeg ønsker svar fra andre godtesnop-elskere 😂 Noen som vet navn på ting, haha 💖🍬🍭🍫💖 Jeg trenger ikke klassiske KG svar om at snop er usunt, man aldri skal spise snop, etc. Anonymkode: 72daf...952 1
Hedda-78 Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Seigmenn inneholder null fett. Men desto mer sukker. 1 2
exictence Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Sjokolade fra de med 70 prosent kakao innhold til helst de med 85 prosent. Ellers hvis du skal spise sukker snop, så er økologiske best, da de har øko rørsukker som er mindre behandlet og litt mer næring. For mye sukker danner fett i kroppen 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Seigmenn inneholder null fett. Men desto mer sukker. exictence skrev (Akkurat nå): Sjokolade fra de med 70 prosent kakao innhold til helst de med 85 prosent. Ellers hvis du skal spise sukker snop, så er økologiske best, da de har øko rørsukker som er mindre behandlet og litt mer næring. For mye sukker danner fett i kroppen Lurt tips med seigmenn! De er jeg glad i, har fin pris - og man blir fort "lei" så posen varer leeenge! Jeg pleier å kjøpe slik mørk kokesjokolade (billigmerker), men har hørt at kokesjokolade er verre enn vanlig sjokolade? Jeg spiser jo uansett mye mindre av kokesjokoladen, da den er så mektig 🍫 Økologisk var lurt tips, har ikke tenkt på det. Anonymkode: 72daf...952
exictence Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 (endret) De kokesjokoladene det ikke står hvor mye prosent kakao det er, har nok dessverre lite kakao i seg og jeg vil tro mer av sukker. Men det fins kokesjokolade som det står innholder 70% kakao. Ville gått for den. Tørket mango uten tilsatt sukker er godt som snop, synes jeg. Dadler er godt som snop. Mye fiber i. Endret 16. februar 2024 av exictence 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Jeg spiser sjokoladepudding fra Propud (kjøper 500 g boks) med vaniljesaus uten sukker (tar små porsjoner). Da får jeg i meg litt protein på kjøpet. Smaker omtrent som Kos. Hjemmepoppet popcorn (ikke mocropop som har en del olje). Gelé uten sukker. Bær med vaniljekesam er vel en klassiker. Kokosboller er mye luft og har ikke så mange kalorier per stk. Anonymkode: 844c8...c66 1
Daisy-love Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Skumgodteri med mye luft gjør godteriet lett og hver bit har mer volum enn vekt, om det gav noe mening 🤣🙈 For å vise, men funker uten sjokolade også da, skumbananer. Disse får en på diggbox.no eller Søstrene Grene, men Minde har med melk i seg, og jeg tipper de er ca samme. (Melkeallergi her) 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Hjemmelaget mangois glemte jeg. Kjøp fryst mango, ta litt melis over og kjør i blender, blir silkemyk mangosorbet 😊 Anonymkode: 844c8...c66 1
katties Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 Gele. Saftis laget av smoothie: kjøp Bendit-smoothie e.l. og isformer fra Ikea og frys. Ellers finnes ca 0-kalorialternariver som f.eks. alginatpudding eller gele som omtrent ikke har sukker, og rett og slett er en smule saft i vann - kun nok til å få noe smak, og gelatin/alginat.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 https://www.tights.no/butikk/wingum-skulls-1kg/ https://www.tights.no/butikk/kandy-smakspakke-sukkerfri-mix-and-match-5x70g/ https://www.tights.no/kategori/smartmat/sunn-snacks/sotsaker/ Anonymkode: efcf5...477 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Skrevet 15. februar 2024 exictence skrev (19 minutter siden): De kokesjokoladene det ikke står hvor mye prosent kakao det er, har nok dessverre lite kakao i seg og jeg vil tro mer av sukker. Men det fins kokesjokolade som det står innholder 70% kakao. Ville gått for den. Røret mango uten tilsatt sukker er godt som snop, synes jeg. Dadler er godt som snop. Mye fiber i. Dadler er jeg svært glad i, kjøpte det mye før 2020, smaker virkelig snop!! 🥰 Men er blitt sjelden vare selv i importsjappene her, og med dobbel pris nesten 😓 Men nå tenkte jeg mer på rent snop, hehe. Anonymkode: 72daf...952
Illumi Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 (endret) 7 hours ago, AnonymBruker said: https://www.tights.no/butikk/wingum-skulls-1kg/ https://www.tights.no/butikk/kandy-smakspakke-sukkerfri-mix-and-match-5x70g/ https://www.tights.no/kategori/smartmat/sunn-snacks/sotsaker/ Anonymkode: efcf5...477 Både Kandy og de 1-kilosposene er fantastisk på smak. Men om man ikke tåler kunstig søtning så godt så er det ikke en høydare. En venninne av meg spiste 8 biter av de hodeskallene og fikk diare (grønn!!!) Jeg blir seende gravid ut, magesmerter og får uren hud. Så til TS om du velger å kjøpe: Styr unna før du skal ha besøk eller ha på stram kjole Endret 16. februar 2024 av Lisanna
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #13 Skrevet 16. februar 2024 Lisanna skrev (5 timer siden): Både Kandy og de 1-kilosposene er fantastisk på smak. Men om man ikke tåler kunstig søtning så godt så er det ikke en høydare. En venninne av meg spiste 8 biter av de hodeskallene og fikk diare (grønn!!!) Jeg blir seende gravid ut, magesmerter og får uren hud. Så til TS om du velger å kjøpe: Styr unna før du skal ha besøk eller ha på stram kjole Haha!! Takk for tips, jeg sliter mye med oppblåst mage fra før så skal ha det i bakhodet 😂😬😬 Anonymkode: 72daf...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå