AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Må si med en gang at det var ønsket, men vi prøvde ikke "ordentlig", men slurva litt før vi liksom skulle starte opp ordentlig senere i år.. Haha😅 Plutselig sitter jeg her med en positiv clearblue digital som viser 1-2 uker, og det 6 dager før ikm.. Jeg har så utrolig ambivalente følelser nå. Del av meg får panikk og vil bare vekk. En del er velsig glad. En tredje er redd det går til helvette med parforholdet og at nå rakner alt. Hvordan navigere i disse følelsene? Det er ønsket, men jeg ønsker samtidig ikke forandring?! Er aller mest redd for å føle meg kvalt og innestengt/fastlåst. Hjelp en forvirret sjel 🫠 Er jo enda en viss sjanse for at dette ikke blir en baby, men det kan man jo ikke vite. Så må jo forholde meg til at det er det. Tror det er en gutt(drømte om det). Æææ Anonymkode: 570a6...aac 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Det er jo litt skrekkblandet fryd, ganske vanlig tror jeg At man tror at det er dette man vil men samtidig ikke være 100% sikker. Man vet jo ikke akkurat hvordan det blir. Anonymkode: 26419...25b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Jeg er planlagt gravid med første, men har også fått samme tanker av og til. «Skal jeg virkelig binde meg til dette resten av livet?», «er jeg i det hele tatt klar for dette?», «jeg trives med meg selv og livet mitt sånn det er nå, er det verdt å forandre på det?». Tror det er veldig vanlig å ha litt skrekkblandet fryd sammen med en positiv graviditetstest 😅 Tror også det er sunt, for det er en stor oppgave! Ville vært skremmende om man tar altfor lett på det også. Etter hvert som du merker mer til graviditeten, symptomer, voksende mage, får høre hjerteslag og se baby på ultralyd - så blir du mer redd for at det ikke skal gå bra. Man får en veldig beskyttende følelse overfor den lille spiren. Tenker det er en grunn til at svangerskapet varer 9 mnd også, da har man god tid til å venne seg til tanker og følelser - og vokse med rollen, slik at man blir klar! Du er ihvertfall ikke alene, og ganske sikkert på at det vil gå over, og bare være glede etter hvert. Uansett gratulerer, og masse lykke til ❤️ Anonymkode: 185e1...68a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå