Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter sånn her med å få til dupp på ettermiddagen. Babyen er 5mnd og burde hatt en dupp mellom henting av søsken i barnehagen og leggetid for søskenet. Babyen klarer ikke lenger å sovne på meg siden det skjer så mye rundt. Jeg kan heller ikke amme i søvn på soverommet fordi eldste følger etter. Så da er det vogn da. Men det er så jævlig mye grining 😖 Tar mye tid og voldsom rugging for å sovne, blir ofte en kort elendig dupp av det også. I dag ble den 20min lang, hun våkna omtrent like trøtt og forbanna som hun var før duppen. Hater disse ettermiddagene alene med dem.

Tips? Hva gjør man liksom? Redd hun skal begynne å virkelig hate vogna. Hun gråter en del i vogna på dagtid også men stopper så snart den triller ordentlig (ut på tur m.a.o). Får noen ganger til dupp på dagtid inne med roligere rugging.

Anonymkode: f2f46...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sliter sånn her med å få til dupp på ettermiddagen. Babyen er 5mnd og burde hatt en dupp mellom henting av søsken i barnehagen og leggetid for søskenet. Babyen klarer ikke lenger å sovne på meg siden det skjer så mye rundt. Jeg kan heller ikke amme i søvn på soverommet fordi eldste følger etter. Så da er det vogn da. Men det er så jævlig mye grining 😖 Tar mye tid og voldsom rugging for å sovne, blir ofte en kort elendig dupp av det også. I dag ble den 20min lang, hun våkna omtrent like trøtt og forbanna som hun var før duppen. Hater disse ettermiddagene alene med dem.

Tips? Hva gjør man liksom? Redd hun skal begynne å virkelig hate vogna. Hun gråter en del i vogna på dagtid også men stopper så snart den triller ordentlig (ut på tur m.a.o). Får noen ganger til dupp på dagtid inne med roligere rugging.

Mi hatet vogn på den alderen. Måtte bruke bæresele. 

Anonymkode: af1ab...049

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mi hatet vogn på den alderen. Måtte bruke bæresele. 

Sovnet hun da, selv om det var mye bråk og styr rundt dere?😅

Vi er i en litt sånn mellomperiode hvor hun er blitt litt stor og tung for bæreselen vi starta med men litt liten til å bæres på rygg enda🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sovnet hun da, selv om det var mye bråk og styr rundt dere?😅

Vi er i en litt sånn mellomperiode hvor hun er blitt litt stor og tung for bæreselen vi starta med men litt liten til å bæres på rygg enda🤔

Ja hun sovnet. Hadde henne helt inntil meg, jakken litt over øynene slik at det ble mørkt og hysjet mens jeg tok knebøy...Når hun først sovnet så kunne hun sove. men husker vi styrte mye med søvn på den tiden...moonboon ble vel egentlig redningen men.. Slitsom periode...

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så sov ungene kun en gang om dagen når de var 5 mnd. Sov da fra 11.30 til ca 13

Skrevet
jegerrinne skrev (3 timer siden):

Her så sov ungene kun en gang om dagen når de var 5 mnd. Sov da fra 11.30 til ca 13

Samme her. Kutta dupp fra 1 år😅

Anonymkode: df804...ffb

Skrevet
jegerrinne skrev (14 timer siden):

Oj, er ikke det ganske tidlig å kutte ned til en dupp? Hvordan var humøret resten av dagen?😅

Skrevet

Her og fikk vi problemer sånn 4-7 mnd alder, tok alle dupper i bæresele… 

Anonymkode: cf122...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oj, er ikke det ganske tidlig å kutte ned til en dupp? Hvordan var humøret resten av dagen?😅

Ikke meg du siterte men vi kuttet også tidlig ned til en dupp, og kuttet dupp helt ved 1-1,5 år (husker ikke nøyaktig når). Ungen la seg tidlig og sov 14-14,5 timer om natten. Var blid og fornøyd om dagen :) 

Alltid sovet godt om natten da. 

Anonymkode: df804...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...