Gå til innhold

Er du bestevenn med din partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere et godt vennskap i bunn i ditt parforhold? 

Er du venner med eksen din?

Anonymkode: 1b17c...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er venner med eksmannen min og bestevenn med samboeren min. Var aldri bestevenn med elsen da vi bodde sammen.

Anonymkode: 2eaef...444

• Liker 1
Skrevet

Mannen er definitivt min beste venn. 
Jeg er på ingen måte uvenn med eksen, men har i liten grad kontakt. Om vi MÅTTE ha hatt kontakt, så hadde det ikke vært problematisk. 

Anonymkode: cb1fb...c58

• Liker 1
Skrevet

Mannen min er min absolutte bestevenn. Det er han jeg ringer først om noe skjer og jeg bare måå prate med noen.

Det er ingen andre jeg kan kose meg så mye med, slappe av så godt sammen med eller ha det så gøy sammen med som han. 

Anonymkode: c927b...ef8

• Hjerte 1
Skrevet

Vi er hverandres bestevenner. Å bo sammen med sin bestevenn som man og har sterke og dype følelser for er en som endeløs sleepover, det er så mye skravling og kos og latter i huset her og vi har det virkelig gøy sammen. Ingen av oss har noen ekser. 

Anonymkode: 9ec63...2f7

• Hjerte 3
Skrevet

Ja 💖 så absolutt.

Anonymkode: 37a5a...659

Skrevet

Ja, han er min bestevenn. Jeg er absolutt ikke venner mine ekser.

Skrevet

Ja, men holder på å bli bestevenner.. det er noe man blir gjennom felles opplevelser og bygge historie sammen. 

Er veldig god venn med eksen, som et nært familiemedlem.. søsken kanskje..

Anonymkode: 17cc3...552

• Nyttig 1
Skrevet

I bunnen så har vi et dypt vennskap, ler mer med han enn noen andre<3

Eksen derimot.. vi prøvde å være venner, men etter et par måneder var det egentlig ikke noe vi hadde med hverandre å gjøre lenger

Skrevet

Ja, vi er nok bestevenner i bunnen. Har vert det i 35 år. ❤️

Anonymkode: 3c76f...bbb

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg er ikke bestevenn med min samboer.

Som samboer gjennom 20 år vil jeg ikke definere henne som noen bestevenn, en bestevenn er en bestevenn. En samboer er noe mer, mer dyrebart, mer ærverdig, enda mer forpliktende og sist men ikke minst. Du har ikke sex med din bestevenn. 

Hvorfor skal man være bestevenn med sin partner når ektefelle eller samboer er så veldig mye mer? 

Litt den samme problematikken som mange foreldre i dag sliter med, de higer slik etter å være bestevenn med sine barn. Total misforstått spør du meg. Som forelder innehar du en rolle som er mye viktigere enn det å være bestevenn. 

Anonymkode: 9811c...693

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja vi er bestevenner. 

Eksene er psykopater. 

Anonymkode: b5c38...ce4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, han er min aller beste venn. Jeg er overbevist om at det at vi har et sterkt og godt vennskap i bunnen har gjort at vi har kommet oss gjennom tøffe tider sammen og fremdeles beholdt kjærligheten for hverandre. Jeg har ingen kontakt med mine ekser, men så hadde jeg heller ikke et godt vennskap i bunnen med noen av de så når det ble slutt så hadde jeg ingen interesse av å ha kontakt med de heller. 

Anonymkode: b752c...b7f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som samboer gjennom 20 år vil jeg ikke definere henne som noen bestevenn, en bestevenn er en bestevenn. En samboer er noe mer, mer dyrebart, mer ærverdig, enda mer forpliktende og sist men ikke minst. Du har ikke sex med din bestevenn. 

Hvorfor skal man være bestevenn med sin partner når ektefelle eller samboer er så veldig mye mer? 

Litt den samme problematikken som mange foreldre i dag sliter med, de higer slik etter å være bestevenn med sine barn. Total misforstått spør du meg. Som forelder innehar du en rolle som er mye viktigere enn det å være bestevenn. 

Tror neppe noe er missforstått. For noen er det helt naturlig, men for andre (som deg) er det mer missforstått.

Som bestevenner i forholdet vårt, så er vi den vi henvender oss til både i glede og frustrasjon. Vi har mange felles aktiviteter som vi koser oss med, vi ha mange felles vennepar som vi både reiser på tur med, spiser god mat og drikke god drikke med, går på konserter, fotballkamper, eller bare sitter hjemme på hver vår telefon. 🙂 Vi har tilgang på så mye egentid vi bare vil, for barna er blitt store, men vi liker begge og prioritere hverandre, og vi har fortsatt mye å snakke om. 

Så det er nok ikke helt feil at flere sier at de er bestevenn med sin partner, men jeg forstår absolutt at noen ikke forstår det. 😇

Anonymkode: 3c76f...bbb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det ene utelukker vel ikke det andre. Man kan være både partner og bestevenn, det er hvertfall vi. 

Anonymkode: 50cac...d3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja! Absolutt 😍 Litt som en skrev her tidligere, er det som en endeløs sleepover med masse skravling, matlaging, snømåking, gåturer og lange kvelder hjemme der vi drikker vin, maler og ordner i huset. Og så deler og diskuterer opplevelser vi har vært på sammen med venner. 😊 

Vet han føler det samme og vi har vokst mer og mer sammen, samtidig som vi har gode venner på hver vår side. Akkurat det tror jeg er veldig sunt og riktig i ethvert forhold. 😊

Anonymkode: d68d8...1dd

Skrevet

Vennskapet man har med en partner vil jeg jo si er annerledes enn det man har med, vel, venner. Selv om jeg ikke tror det er negativt å ha vært venner før man ble kjærester. Mannen jeg er gift med er min brevvenn:P Vi utvekslet brev i maaange år, så ble det chat&gaming, så ble det at vi reiste litt sammen, osv. Ballet litt på seg kan man vel si :D Så vi liker jo mye av de samme tingene; språk, kultur, historie, reising, gaming osv., så vi gjør veldig mye i lag noe jeg setter utrolig stor pris på.

Er også venn med min X, dog mer sporadisk kontakt. Men jeg har ringt ham i en knipe, stod med dødt batteri i hutiheiti i -15. Jeg hadde ingen andre å ringe, så min X som kom med startkabler. Dette var like før jeg var gift riktignok, men tror ikke det hadde spilt noen rolle, min mann er heldigvis veldig trygg på seg selv.

Anonymkode: 48275...96c

Skrevet

Nei, jeg er ikke bestevenn med kjæresten min. Litt trist kanskje, men det er realiteten. Vi har vært sammen i fire år og har et barn sammen. Dersom jeg har gode nyheter, og ønsker å dele det med noen - så sender jeg heller meldinger til andre gode venner. Jeg forteller det selvfølgelig til kjæresten også, men føler ikke at han forstår betydningen og verdien på samme måte som venner jeg har hatt siden barneskole/ungdomsskole. De har virkelig kjent meg gjennom tøffe tider, og skjønner med en gang hvor mye noe betyr for meg.

Tror det har litt med at kjæresten min ikke er så følsom, og ikke glad i å snakke om følelser. Han skjønner liksom ikke hvor "dypt" ting stikker for meg, ettersom han er skrudd sammen helt annerledes selv. Jeg kan av og til savne den "dybden" i forholdet. Han er ikke en filosofisk type som snakker om alt mulig rart. Så jeg er helt avhengig av å opprettholde kontakten med barndomsvenner og familie. Helt ærlig så er kjæresten jeg har nå knyttet til etablering av familieliv. Han er definitivt ikke min sjelevenn. Men han er veldig snill, vi kommer godt overens, og vi har det fint og morsomt i hverdagen. Ting kunne definitivt vært bedre, men det kunne vært langt verre også. 

Null kontakt med ekser.

Anonymkode: 5660e...c1f

• Hjerte 1
Skrevet

Ja❤️ Han er verdens beste. I alt. Perfekt mann.

Og som hun over her - eksene er psykopater 🤣

Anonymkode: 51f0e...a0a

Skrevet

Ja, det er jeg. Han er blant de første jeg ringer til om noe skjer. Han gjør det også med meg. Vi kan prates dypt ilag.

Anonymkode: 875fc...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...