Gå til innhold

Så ei på treningssenteret i dag, ho er trolig singel. Hvordan sjekke opp/opprette kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke på noe spesiell leting etter dame/kjæreste nå, men det var ei dame på treningssenteret i dag som faktisk fikk meg til å bli litt «småstressa» og mo i knæra. Har Tinder selv om jeg ikke er på noen spesiell leting, og har sett ho der for ikke alt for lenge siden, noe som tyder på at ho trolig er singel. Synes ho var mye finere i virkeligheten enn på Tinder. Tror ho er fra nabokommunen og det er første gangen jeg har sett ho på treningssenteret, og på nært hold. Har sjeldent sett ho andre steder. Jeg bor på et forholdsvis lite sted og utvalget er der etter, så nå ble jeg faktisk lysten på å gjøre et framstøt. 

Så hvordan gå frem? Er det ok å sjekke opp på treningssenteret, f. Eks om det er lite andre folk der? Legge ho til på face/insta/snap og ta kontakt der? Se om ho dukker opp på Tinder igjen og satse på match? Vi har nok ulikt nettverk, da jeg ikke har sett ho på noen sosiale sammenkomster som jeg har vært på.

Er ikke sikkert ho er interessert i meg, eller allerede har begynt med en annen, men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei, jeg har lagt merke til deg ved noen anledninger når vi har trent samtidig, hvis du er singel, kunne du tenkt deg å bli med på en kaffe en dag, eller kanskje ta en treningsøkt sammen?" 

Er så utrolig sjeldent at det gjøres på den måten disse dager, dersom hun er positiv, så ville jeg bedt om nummeret, ikke sosiale medier, eller, det kommer an på alderen din selvsagt. Men er du over 20 år, så gir det bedre inntrykk om du vil utveksle mobilnummer, i min mening :) 

Anonymkode: 079c3...a50

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns virkelig ikke treningssenter er arena for dating/flørting/sjekking. Hun kan fort synes det er grenseoverskridene eller at du ødelegger for henne. Hun er jo der for en grunn? Og hun ønsker jo sikkert å fortsette å være der, noe som ikke går om hun syns du blir weird eller lager rar stemning.

Vet andre som har blitt utestengt fra treningssenter for å drive upassende flørting/være pågående og creepy på et sted hvor folk vil være trygge.

Fikk dere match på tinder?

Anonymkode: 14b2f...4b6

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns virkelig ikke treningssenter er arena for dating/flørting/sjekking. Hun kan fort synes det er grenseoverskridene eller at du ødelegger for henne. Hun er jo der for en grunn? Og hun ønsker jo sikkert å fortsette å være der, noe som ikke går om hun syns du blir weird eller lager rar stemning.

Vet andre som har blitt utestengt fra treningssenter for å drive upassende flørting/være pågående og creepy på et sted hvor folk vil være trygge.

Litt uenig i dette, som dame ville jeg absolutt ikke sett det som grenseoverskridende. Alt avhenger av tilnærming, og at et eventuelt nei, blir respektert. Går da fint an å "sjekke opp" noen, uten å gjøre det weird, vi har bare blitt så fjernet fra virkeligheten og hverandre, at vi velger å se på det uvanlige, som noe negativt. Jeg ville faktisk sett på det som ekstremt positivt og sjarmerende, dersom noen forsøkte å sjekke opp meg, et annet sted enn byen og tinder.. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke si det om nær sagt alle arenaer? Man er jo stort sett på alle steder "for en grunn", og avvisning er uansett aldri noe gøy. Mener du oppriktig at kun apper og byen er lov?

Anonymkode: a4b6c...2b2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan vel bare stille deg opp sammen med de andre gutta som er der for å sjekke.

Introduser deg med "Hi, I am Warlikeflipper and I will be your sleezebag today. How would you like to be harassed this evening? May I suggest to start with our special 'boob stare' before the main? " 

Anonymkode: 4846d...c75

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, la være på trening. Håp at du finner henne på tinder etc

Anonymkode: 4ddc4...2ad

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt uenig i dette, som dame ville jeg absolutt ikke sett det som grenseoverskridende. Alt avhenger av tilnærming, og at et eventuelt nei, blir respektert. Går da fint an å "sjekke opp" noen, uten å gjøre det weird, vi har bare blitt så fjernet fra virkeligheten og hverandre, at vi velger å se på det uvanlige, som noe negativt. Jeg ville faktisk sett på det som ekstremt positivt og sjarmerende, dersom noen forsøkte å sjekke opp meg, et annet sted enn byen og tinder.. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke si det om nær sagt alle arenaer? Man er jo stort sett på alle steder "for en grunn", og avvisning er uansett aldri noe gøy. Mener du oppriktig at kun apper og byen er lov?

Anonymkode: a4b6c...2b2

Jeg er kvinne, og for meg blir det bare weird - fordi veldig mange menn tåler ikke avvisning, og det blir dritkleint når man avviser. 

Når jeg drar til et treningssenter og driver å kaver så jeg er sprutrød i tryne og hører på musikk, vil jeg være alene, uten å bli avbrutt av noen som ser på at jeg eksisterer et sted som en invitasjon til å skal begynne å flørte/sjekke opp/spørre på date. 

Jeg syns det er vesentlig forskjell på å dra på for eks sosiale settinger (seminar, quiz, konsert, konferanse, marked, tivoli, uteplass, etc) hvor man gjerne er flere mennesker sammen, kanskje støter på hverandre ved pauser, lunsjer, you name it. Å gå bort til noen som står og jobber med seg selv og forsøker holde flyten i treningen (og kanskje opptar tid på et apparar) for at man ønsker å sjekke opp, ja for meg blir det sært. Og jeg hadde antakelig følt at der ble spolert, for nå blir det slik at han man avviste står der som en hagenisse hver gang man er der.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det går skeis kan det hende man må trene et annet sted og man vil ikke bli kjent som fyren som sjekker opp damer der.

En ting man kan gjøre er å tilfeldigvis trenge apparatet rett etter hun, eventuelt ta annenhver. Hvis hun responderer bra på det så kan du eskalere derfra. Hvis ikke så har du ikke ofret noe.

Anonymkode: b7945...6a3

• Nyttig 3
Skrevet

Don't be a creep på treningssenter. 😑 Kvinner slutter med trening pga folk som prøver seg på den måten.

Anonymkode: c69fc...c97

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har ikke matchet på Tinder, men jeg husker ikke hvilken vei jeg sveipet heller. Hun var en god del penere i virkeligheten, enn hva jeg husker av bildene hennes. Får evt bare vente til ho kanskje dukker opp igjen, eller restarte. 

Tror jeg kan tolke tilbakemeldingene her at jeg burde prøve meg et annet sted enn på treningssenteret ja🙈 men treffer som sagt sjelden/nesten aldri på ho, så blir en utfordring

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
20 minutter siden, warlikeflipper6 said:

Har ikke matchet på Tinder, men jeg husker ikke hvilken vei jeg sveipet heller. Hun var en god del penere i virkeligheten, enn hva jeg husker av bildene hennes. Får evt bare vente til ho kanskje dukker opp igjen, eller restarte. 

Tror jeg kan tolke tilbakemeldingene her at jeg burde prøve meg et annet sted enn på treningssenteret ja🙈 men treffer som sagt sjelden/nesten aldri på ho, så blir en utfordring

Jeg (og de fleste) mener det er creepy som faen å forstyrre folk i treningen for å prøve å sjekke dem opp. For å starte ett sted så er det egoistisk og respektløst (overfor andres treningstid) for det andre vil det lett plassere deg i creep kategorien fordi det er så innmari stigma med bolegutter som ikke lar jenter trene i fred. 

Ditt beste alternativ er å prøve tilfeldig å møte henne etter hun er ferdig med økta. Starte med et kompliment om treninga hennes som ikke er påtatt flørtende. Spørre om hun hadde en bra økt, eller noe. Du vil jo fort merke om hun er åpen for en kort prat eller om hun ser vekk og tenker "oh God!" Er hun uinteressert så dropp det med en gang. Ikke prøv videre da. Er hun interessert i å prate så slå av en kort prat, presenter deg og evt spørre om hun kunne tenke seg å treffes for å fortsette praten. (det beste er om du avbryter praten fordi du må rekke noe før hun gjør det, og spør om hun vil treffes for å fortsette praten senere og få nummeret hennes) 

Anonymkode: 4846d...c75

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Don't be a creep på treningssenter. 😑 Kvinner slutter med trening pga folk som prøver seg på den måten.

Anonymkode: c69fc...c97

Gjelder bare hvis mannen er stygg :) Man må se etter tegn av interesse. Er det stenansikt og ikke et smil på øyekontakt så er det ikke noe vits å engang prøve.

Anonymkode: b7945...6a3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gjør et forsøk. En venn av meg traff dama på treningssenter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
warlikeflipper6 skrev (1 time siden):

Er det ok å sjekke opp på treningssenteret, 

Nei nei nei. Det er ikke innafor. Faktisk noe av det dummeste du kan gjøre.

Anonymkode: 99a55...d5c

• Liker 2
Skrevet (endret)

For noen kan det funke, bare å prøve det ut! For meg er det poeng å være være kort på trening, svette og så ut, jeg hadde sett på det med grimase nå, men det er ikke creepy, så lenge en også tar signalet om et nei hvis en får det. Det er et fristed for meg. Men så tror ikke jeg at jeg er i målgruppen for sjekking på treningsenteret heller da. Men de yngre er vel mer i søkelyset for det.

Endret av Hoia
Skrevet

Du leker med ilden. Mitt råd er å unngå å oppsøke henne. Hvis hun liker deg vil hun se på deg ofte, eller prøve å trene i nærheten av deg for å fange din oppmerksomhet. Det er da du eventuelt kan snakke til henne og snakk om trening. Hvis du får inntrykk av at hun virker positiv til å snakke til deg, så kan du fortsette å snakke til henne ved en senere anledning og bygge en overfladisk relasjon. 

Alternativet er jo å være direkte men da ender du bare opp med å ødelegge ryktet ditt på treningsenteret. Hun kommer garantert til å snakke. Ingen kvinne er verdt det der.

Anonymkode: c4f67...ac0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. 

Treningsstudio er fullstendig upassende arena for å «sjekke opp noen». 

ja. Flere tilfeller av menn som har blitt utestengt pga upassende oppførsel på gymmen.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjør på sånn som post nr 2 skriver 👏

warlikeflipper6 skrev (1 time siden):

Jeg er i utgangspunktet ikke på noe spesiell leting etter dame/kjæreste nå, men det var ei dame på treningssenteret i dag som faktisk fikk meg til å bli litt «småstressa» og mo i knæra. Har Tinder selv om jeg ikke er på noen spesiell leting, og har sett ho der for ikke alt for lenge siden, noe som tyder på at ho trolig er singel. Synes ho var mye finere i virkeligheten enn på Tinder. Tror ho er fra nabokommunen og det er første gangen jeg har sett ho på treningssenteret, og på nært hold. Har sjeldent sett ho andre steder. Jeg bor på et forholdsvis lite sted og utvalget er der etter, så nå ble jeg faktisk lysten på å gjøre et framstøt. 

Så hvordan gå frem? Er det ok å sjekke opp på treningssenteret, f. Eks om det er lite andre folk der? Legge ho til på face/insta/snap og ta kontakt der? Se om ho dukker opp på Tinder igjen og satse på match? Vi har nok ulikt nettverk, da jeg ikke har sett ho på noen sosiale sammenkomster som jeg har vært på.

Er ikke sikkert ho er interessert i meg, eller allerede har begynt med en annen, men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne, og for meg blir det bare weird - fordi veldig mange menn tåler ikke avvisning, og det blir dritkleint når man avviser. 

Når jeg drar til et treningssenter og driver å kaver så jeg er sprutrød i tryne og hører på musikk, vil jeg være alene, uten å bli avbrutt av noen som ser på at jeg eksisterer et sted som en invitasjon til å skal begynne å flørte/sjekke opp/spørre på date. 

Jeg syns det er vesentlig forskjell på å dra på for eks sosiale settinger (seminar, quiz, konsert, konferanse, marked, tivoli, uteplass, etc) hvor man gjerne er flere mennesker sammen, kanskje støter på hverandre ved pauser, lunsjer, you name it. Å gå bort til noen som står og jobber med seg selv og forsøker holde flyten i treningen (og kanskje opptar tid på et apparar) for at man ønsker å sjekke opp, ja for meg blir det sært. Og jeg hadde antakelig følt at der ble spolert, for nå blir det slik at han man avviste står der som en hagenisse hver gang man er der.

Yes yes👌🏼😅

Dette skulle mange menn lest og tatt på alvor.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...