Gå til innhold

Angst. Livredd, hvorfor er grunnfølelsene så gjemt i meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst og depresjon. Men greia er at jeg vet ikke hva jeg føler egentlig, men jeg merker at noe ikke stemmer. Jeg er ikke den jeg var. Isolerer meg mer og mer, og anspenner meg hele tiden. Kroppen er stiv som en stokk når jeg er på jobb. Jeg jobber redusert akkurat nå pga. psyken. Jeg skal heldigvis snart få behandling. Men jeg er så lei og redd. Jeg føler meg helt nummen, men jeg kan på en måte smile og le, men inni meg er jeg helt borte. Jeg føler på en stor tomhet. Og klarer egentlig ikke helt kjenne etter følelsene og få de ut noe jeg ønsker, men de bare er sperra inne en plass. Jeg er så redd for å miste kontroll ved å gjøre noe dumt, så jeg er livredd. Ting føles så mørkt for tiden. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men hvorfor føler jeg ikke på disse grunnfølelsene? Sinne, redsel og tristhet. Alt er så diffust. Jeg føler meg langt nede, men ikke på den måten at jeg griner og er trist, sinna eller noe. Det bare er en stor tomhet og urolighet 

Anonymkode: ee290...25d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres akkurat ut som symptomer på angst og depresjon. ❤️

Anonymkode: dfa7e...12a

Skrevet

Siden du har vanskelig for å få tak i hva du føler så prøver nok angsten å fortelle deg noe. Det er et symptom på at noe ikke er som det skal i livet ditt, og jeg vil råde deg til å være god med deg selv. Altså gi deg selv litt slakk og tillate deg å ikke holde så høyt tempo eller ta deg mye sammen. Du vil nok få hjelp til å lete dypere i hva som egentlig plager deg og hva som gjemmer seg bak denne uroen når du skal i behandling. Man får gjerne en del "aha-opplevelser" da. 

Høres ut som ganske klassiske symptomer på angst og depresjon. Den gode nyheten er at dette fint går an å jobbe seg gjennom. Og får du først løst noen floker mtp depresjonen så blir som regel angsten bedre også, og motsatt. Mestrer du angsten så vil du gjerne føle deg lettere til sinns også. Det er hvertfall min erfaring 🙂 

Mitt beste råd er å finne en behandling og behandler som passer for deg, ikke ta til takke med den første og beste. Føler du at ikke det funker eller stemmer så si ifra tidlig slik at du kan bytte til noen som forstår deg 🙂 

Det blir bedre, men det kan ta litt tid ❤️ Lykke til 🙂

Anonymkode: cff31...c31

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden du har vanskelig for å få tak i hva du føler så prøver nok angsten å fortelle deg noe. Det er et symptom på at noe ikke er som det skal i livet ditt, og jeg vil råde deg til å være god med deg selv. Altså gi deg selv litt slakk og tillate deg å ikke holde så høyt tempo eller ta deg mye sammen. Du vil nok få hjelp til å lete dypere i hva som egentlig plager deg og hva som gjemmer seg bak denne uroen når du skal i behandling. Man får gjerne en del "aha-opplevelser" da. 

Høres ut som ganske klassiske symptomer på angst og depresjon. Den gode nyheten er at dette fint går an å jobbe seg gjennom. Og får du først løst noen floker mtp depresjonen så blir som regel angsten bedre også, og motsatt. Mestrer du angsten så vil du gjerne føle deg lettere til sinns også. Det er hvertfall min erfaring 🙂 

Mitt beste råd er å finne en behandling og behandler som passer for deg, ikke ta til takke med den første og beste. Føler du at ikke det funker eller stemmer så si ifra tidlig slik at du kan bytte til noen som forstår deg 🙂 

Det blir bedre, men det kan ta litt tid ❤️ Lykke til 🙂

Anonymkode: cff31...c31

Takk ❤️ ts

Anonymkode: ee290...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...