Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare dele min frustrasjon og høre om det er flere i samme situasjon. Min sønn går i en privat bhg (familie barnehage), begynte i august 2023. Han fyller 3 om noen måneder og skal flyttes over til en ny bhg i august. 

min frustrasjon er at hver gang jeg henter han i BHG, så er det alltid 2 barnehagetanter som «klager» eller gir meg beskjed på hva som mangler osv. jeg er ydmyk og ordner selvfølgelig det som de sier mangler .

en av disse bhg tantene er eieren av barnehagen.

gutten min gikk i kommunal bhg før denne barnehagen, men den ble dessverre lagt ned.

Først i august, var det at barnevognen hans ikke var komfortabel å sove i (alle barna sover ute under ett tak i hagen.) jeg investerte derfor i en ny barnevogn som er større og egner seg får soving i barnehagen. 
etter som månedene går får jeg alltid ett eller annet slengt til meg når jeg henter. Om jeg kan sende med en ulldress som han kan sove i (onepiece). Jeg nevner at han har både gensere og bukser i ull og fleece som han kan bruke. Hvorfor er det så viktig med en one piece ?  Greit nok, da kjøpte jeg en onepiece….
Så fikk gutten min desverre bleieutslett i desember hvor jeg har vært på helsestasjonen og hos fastlegen, de har undersøkt alt. Jeg sender med diverse av salver, kremer som helsepersonell anbefaler. Alikevel er dette ett utslett som kommer og går. 

barnehage tantene nevner dette støtt og stadig. Hva mere får jeg gjort? Samtidig slenger de inn at regntrekket hans er «litt» ødelagt og at jeg må kjøpe nytt fordi det skal regne neste uke…… og fint om jeg tar han med til helsestasjon igjen pga bleieutslettet… 

har vært på helsestasjonen flere ganger og det er ikke noe unormalt. Når vi skifter bleie hjemme går det helt fint, men de nevner at de må bruke 2 ansatte på å skifte han i BHG.

en ting til er at sønnen min blir separert fra de andre barna under sovetiden. De har plass under taket, sønnen min blir plassert på andre siden av eneboligen ved verandaen. Han sover ikke like lenge som de andre, og kan vekke de andre når han våkner (skravler sikker litt) har jeg blitt fortalt. Det er derfor ett problem for de ansatte å sette vognen ved inngangen fordi de ikke har kapasitet eller tid til det. Der de andre barna sover, er rett ved inngangen. 
når jeg sender sms om at jeg vil ha med vognen hjem ved henting, har de satt den utenfor ett par ganger, men plutselig var det ikke mulighet for dette. Jeg sendte sms flere timer før henting at det er fint om de setter den frem slik at jeg kan ta den med hjem. 
det er barnehagen som har bestemt at sønnen min skal sove separert og på andre siden av eneboligen, da er det vell ikke min jobb å drive å hente vognen hans på andre siden av boligen hver eneste dag?

jeg får ikke gjort stort mere, er bare møkkalei og føler de konspirerer mot meg hele tiden. Gutten min er ett fantastisk og sosialt barn, men dette går utover meg - ikke han. 

pga problematikk , har jeg lyst til å se om alt i denne barnehagen er innafor regelverkene (?) eller om min sønn trives der eller ikke. 

Synes det er veldig spesielt alt sammen, og føler at jeg sitter med tanker på kvelden av hva de skal si til meg neste gang eller hva som kommer til å skje. Har gutten min det bra der eller ikke? Forskjellsbehandler de han på lik måte som meg?

Når andre foreldre henter samtidig som meg, forteller de foreldrene at det har gått bra, hva de har gjort osv, mens jeg bare får tilslengt hva det neste jeg må kjøpe. (Får å være stygg mot meg eller diskriminerende fordi jeg er alenemor?)

sønnen min har alt han trenger, matpakke han spiser, vogn han sover i, ett uheldig bleieutslett som blir ivaretatt, og han har det bra hjemme og er en glad gutt.

flere som har erfart lignende ? 

Anonymkode: 5ecbe...de4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...