Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Vi har altid vært flinke til å kjøpe/betale for presanger til hverandre på vegne av felles barn, som til bursdager, mors/farsdag og jul. Tanken er jo at barnet skal få gleden av å kunne gi sin forelder noe. Jeg er påpasselig at frø'et kan gi en fin liten presang og kort, eller blomster og kake på morsdagen. Slik som sist søndag. Men, barnemoren blir bare kjipere og kjipere. Jeg er veldig glad for et hjemmelaget og håndskrevet kort fylt av kjærlighet, men jeg syns synd på barnet som kun har en liten skål lakris og sjokolade å gi bort som presang. Jeg tror det er en annen person som påvirker eks'en, men det er en annen historie. Hva tenker dere? Hva pleier dere å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Jeg håper ikke at du forteller barnet at det er kjipt å gi moren sin lakris og sjokolade 🤯 Her er det du som legger listen høyt. Man må ikke gi dyre gaver til morsdagen. Her gir ungene hjemmelaget kort. Mannen gir blomster, og ungene lager noe godt (kake, boller el.l.) Anonymkode: d8ce6...338 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Ungene mine er store, og tjener penger selv. De gir meg kort og den sjokoladen jeg liker best. Synes ikke det er kjipt. Er glad for at de har lyst å gi meg noe jeg setter pris på. Anonymkode: c1e78...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Gammelsmurfen skrev (39 minutter siden): Men, barnemoren blir bare kjipere og kjipere. Jeg er veldig glad for et hjemmelaget og håndskrevet kort fylt av kjærlighet, men jeg syns synd på barnet som kun har en liten skål lakris og sjokolade å gi bort som presang. Skal du har morsdagsgave? Står i profilen din at du er en mann, en ting om dere var to mødre? Eller er jeg helt på jordet og tenker/leser helt feil? Anonymkode: 0e92f...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Er du bonusmor som forventer morsdagspresang ? Anonymkode: bd19b...42a
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg håper ikke at du forteller barnet at det er kjipt å gi moren sin lakris og sjokolade 🤯 Her er det du som legger listen høyt. Man må ikke gi dyre gaver til morsdagen. Her gir ungene hjemmelaget kort. Mannen gir blomster, og ungene lager noe godt (kake, boller el.l.) Anonymkode: d8ce6...338 Aldri.
HSV50 Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Min samboer har avtalt hvor mye penger som skal brukes på julegave, farsdag/morsdag og bursdag, så slipper man det problemet. Eller om man har en vanskelig eks så kan man jo gi barnet penger så hen kan kjøpe selv. Utover det tenker jeg at det er tanken som teller, og akkurat da er det håndlagde kortet med fine ord ufattelig mye mer verd enn en eller annen gave som eksen har kjøpt. 1
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal du har morsdagsgave? Står i profilen din at du er en mann, en ting om dere var to mødre? Eller er jeg helt på jordet og tenker/leser helt feil? Anonymkode: 0e92f...ad9 Det siste 😁
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 Gammelsmurfen skrev (2 minutter siden): Det siste 😁 "Slik som sist søndag", da var det morsdag. Anonymkode: 0e92f...ad9
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #10 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "Slik som sist søndag", da var det morsdag. Anonymkode: 0e92f...ad9 Dette er det siste: "Eller er jeg helt på jordet og tenker/leser helt feil? "
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Slik som sist søndag", da var det morsdag. Anonymkode: 0e92f...ad9 Han skriver at han gir barnet mulighet til å gi presanger som på morsdagen, men at den andre foreldren ikke gjør det samme.Hun ordner ikke tilsvarende til ham når det er farsdag, jul og bursdag. Anonymkode: faca5...c25
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er du bonusmor som forventer morsdagspresang ? Anonymkode: bd19b...42a Hvordan klarer du å få det ut av innlegget?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #13 Skrevet 15. februar 2024 Hva jeg pleier å gjøre? Blir strålende glad og takker SELVSAGT ! Anonymkode: faf39...5a1 1
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #14 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han skriver at han gir barnet mulighet til å gi presanger som på morsdagen, men at den andre foreldren ikke gjør det samme.Hun ordner ikke tilsvarende til ham når det er farsdag, jul og bursdag. Anonymkode: faca5...c25 Takk. Endelig 😁
Gammelsmurfen Skrevet 15. februar 2024 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva jeg pleier å gjøre? Blir strålende glad og takker SELVSAGT ! Anonymkode: faf39...5a1 "Jeg er veldig glad for et hjemmelaget og håndskrevet kort fylt av kjærlighet".
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #16 Skrevet 15. februar 2024 Synes det er rart at exer skal gi hverandre gaver på morsdag/farsdagen. Anonymkode: 7442c...db0 5
malifika Skrevet 15. februar 2024 #17 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Synes det er rart at exer skal gi hverandre gaver på morsdag/farsdagen. Anonymkode: 7442c...db0 Poenget her er jo at det er barnet som skal få gleden av å gi til sine foreldre. Men barn har jo som oftest ikke penger eller mulighet til å ordne med noe selv og da må jo mor/far ta det ansvaret på barnets vegne for at det ikke skal bli kjipt for barnet. Dette gjøres jo automatisk i familier der mor og far bor sammen. Så hvorfor syntes du det er rart, at en eks sender med barnet en gave på slike anledninger som ungen kan gi til den andre forelderen?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #18 Skrevet 15. februar 2024 1. Hvem faen gir gaver til ekser!? 2. Din økonomi har INGENTING å gjøre med at barnet ditt kan gi gaver. Til noen som helst. Enkelte bør beskyttes mot seg selv... Anonymkode: d170e...f03 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #19 Skrevet 15. februar 2024 Jeg hjelper alltid barnet mitt med å kjøpe gave til pappa (min eks) på farsdagen og bursdagen hans. Barnet tjener ikke penger selv ennå, og jeg synes han skal ha gleden av å kunne gi bort noe. Min eks gjør ikke det samme tilbake. Men det lever jeg fint med. Anonymkode: aa6bd...29d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #20 Skrevet 16. februar 2024 malifika skrev (14 timer siden): Poenget her er jo at det er barnet som skal få gleden av å gi til sine foreldre. Men barn har jo som oftest ikke penger eller mulighet til å ordne med noe selv og da må jo mor/far ta det ansvaret på barnets vegne for at det ikke skal bli kjipt for barnet. Dette gjøres jo automatisk i familier der mor og far bor sammen. Så hvorfor syntes du det er rart, at en eks sender med barnet en gave på slike anledninger som ungen kan gi til den andre forelderen? Fordi det er slutt! Man klarer å legge til rette for at ungen kan gi gave på morsdag/farsdag, uten å involvere exen i dette. Hvordan tror du aleneforeldre (i ordets rette betydning) ordner dette? Anonymkode: 7442c...db0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå