AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Har så vondt. Tilogmed smertefullt å trykke på skambeinet. Er det vanlig? Klarer ikke sove noe særlig engang, pga smerter. Kan Paracet hjelpe på sånne smerter? ☹️ Anonymkode: 97cbe...a90
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Ja det er vanlig, jeg hadde og det og hørt mange andre. Kalles symfysesmerter, får en del tips til hvordan å håndtere det om du googler det Det kommer fra bekkenløsningen. Skal begrense Paracet ved graviditet så hør med legen din om det. For meg hjalp det å holde meg i ro, gå lite og gå korte skritt og rolig når jeg gikk (ikke lange ut). Viktig å sette begge beina i bakken før du reiser deg opp og så hjelpe litt med armene også. Spesielt ut av bil og seng og liknende, sleng begge beina ut først og sett føttene i bakken før du reiser deg. Fikk og anbefalt silkelaken for å lettere få snudd seg i senga. Anonymkode: e3ecd...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja det er vanlig, jeg hadde og det og hørt mange andre. Kalles symfysesmerter, får en del tips til hvordan å håndtere det om du googler det Det kommer fra bekkenløsningen. Skal begrense Paracet ved graviditet så hør med legen din om det. For meg hjalp det å holde meg i ro, gå lite og gå korte skritt og rolig når jeg gikk (ikke lange ut). Viktig å sette begge beina i bakken før du reiser deg opp og så hjelpe litt med armene også. Spesielt ut av bil og seng og liknende, sleng begge beina ut først og sett føttene i bakken før du reiser deg. Fikk og anbefalt silkelaken for å lettere få snudd seg i senga. Anonymkode: e3ecd...e8f Er så redd for å slite med dette etter fødsel også- har skjønt at mange bruker tid på å bli kvitt det etterpå? Hva er din erfaring? 😔 Anonymkode: 97cbe...a90
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Jeg har hatt ulike smerter igjennom mitt siste svangerskap nå, nye smerter hver uke, og innsett at det finnes uendelig mange typer smerter når en har bekkenløsningsmerter. Blant annet hadde jeg syke smerter i symfysen. Kan prøve en paracet for å se om det hjelper. Eller så vil jeg anbefale deg å snakke med en fysioterapeut/osteopat eller lignende, for hjelp. Både i det hverdagslige. Og for behandling. Jeg har hatt store smerter i de to siste svangerskapene. Har vært omtrent sengeliggende. Og fysioi/oseopat hadde ingen virkning. Var kun hvile som funket. Da var jeg sengeliggende. Men 80% av smertene forsvant ide fødselen var overstått. Og 98% av smertene var borte innen den første uken. Kan kjenne antydninger nå et lite år etter fødselen. Men det er så lite at jeg ikke tenker på det. Så du kan være heldig også, men joda. Noen kan være uheldige og slite i mange år etterpå. Anonymkode: 18d16...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 De aller fleste blir mye bedre ganske snart etter fødsel Jeg er nå kommet 5mnd siden fødsel og kjenner det litt i symfysen ved enkelte bevegelser, men stort sett er det bra igjen. Jeg burde vært flinkere til å trene. Anonymkode: 7e8ae...42b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Gå til fysio og få noen øvelser! Anonymkode: 3ec1a...5e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Symfysesmerter. Det var det første som dukket opp hos meg. Jeg kan fortsatt kjenne stikk av og til, det er 1 år siden fødsel Anonymkode: ac8dc...59d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Er så redd for å slite med dette etter fødsel også- har skjønt at mange bruker tid på å bli kvitt det etterpå? Hva er din erfaring? 😔 Anonymkode: 97cbe...a90 Mine ble veldig mye bedre rett etter fødsel. Helt bra ble det ikke før etter 5 mnd kanskje men etter 2-3 mnd så kjente jeg det bare om jeg gikk lange trilleturer eller mye i bakker. Men var uannsett ikke i nærheten av graviditets-smertene, var bare en dump verking iblant ikke de knivstikk-smertene som var i graviditeten. Anonymkode: e3ecd...e8f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 Heftig bekkenløsning to ganger. Med første gikk det bedre rett etter fødselen for så å bli mye værre igjen noen dager, så ble det bedre igjen. Kjente litt smerter og ubehag i flere år etterpå, men ikke slik at det var veldig plagsomt. Termin med nr.2 om en mnd. nå. Legen har foreslått paracet jevnlig gjennom dagen for å begrense smertene. Det er visst helt innafor. Å ta bare en-to paracet en gang fungerer ikke for min del. Nå vil jeg heller kjenne smertene enn å kamuflere de, så jeg har ikke tatt paracet. Er redd for å presse meg selv for mye hvis jeg ikke kjenner hvor ille det egentlig er. Anonymkode: b27d6...e1d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heftig bekkenløsning to ganger. Med første gikk det bedre rett etter fødselen for så å bli mye værre igjen noen dager, så ble det bedre igjen. Kjente litt smerter og ubehag i flere år etterpå, men ikke slik at det var veldig plagsomt. Termin med nr.2 om en mnd. nå. Legen har foreslått paracet jevnlig gjennom dagen for å begrense smertene. Det er visst helt innafor. Å ta bare en-to paracet en gang fungerer ikke for min del. Nå vil jeg heller kjenne smertene enn å kamuflere de, så jeg har ikke tatt paracet. Er redd for å presse meg selv for mye hvis jeg ikke kjenner hvor ille det egentlig er. Anonymkode: b27d6...e1d For meg er smertene mest til bry på natta, har knapt fått dyp søvn på 3 uker. Tok en Paracet i går før leggetid, og sov bedre enn på en måned! Helt fantastisk 🥲 er jo mange andre ting som påvirker søvn også, så ikke sikkert Paracet hjelper hver natt, men fikk iallefall én god natt nå! Halleluja!! Anonymkode: 97cbe...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå