AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Vi var bortreist, kom hjem til at det hadde dryppet vann fra oppbaskemaskinen(under), langs flisene også bort på gulvet. Det har nå vært fukt under der, og gulvet har bøyd seg oppover og sprukket. Bor i borettslag og har sendt mail til de. Meldte skaden inn på innbo, men det var kun oppvaskmaskinen. Gulvet er en annen sak. Noen med samme opplevelse/erfaringer? Anonymkode: 93535...3ba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Som regel går det på husforsikringen, altså det som forsikrer selve bygningen. Borettslaget har nok en slik forsikring. Anonymkode: 1e96d...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Hvor gammel er oppvaskmaskinen? Her går slikt på husforsikringen, men andelseiere kan måtte betale egenandelen hvis skaden skyldes slitasje/alder, manglende vedlikehold eller manglende sikring. Anonymkode: d55fe...e99 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er oppvaskmaskinen? Her går slikt på husforsikringen, men andelseiere kan måtte betale egenandelen hvis skaden skyldes slitasje/alder, manglende vedlikehold eller manglende sikring. Anonymkode: d55fe...e99 Jeg vet ikke, den var med leiligheten ved salg. Stod at kjøkkenet var renovert i 2018, så rekner med den er fra da. Anonymkode: 93535...3ba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Dette går neppe på borettslagets forsikring, det er ditt apparat inne i i din leilighet. Det er innboforsikringen du må bruke. Anonymkode: 79cbf...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette går neppe på borettslagets forsikring, det er ditt apparat inne i i din leilighet. Det er innboforsikringen du må bruke. Anonymkode: 79cbf...5b7 Jeg snakket mes gjensidige og de st alt av løse gjenstander går på innbo, alt som står fast som gulv, vegger osv er det husforsikring dvs borettslaget... Anonymkode: 93535...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette går neppe på borettslagets forsikring, det er ditt apparat inne i i din leilighet. Det er innboforsikringen du må bruke. Anonymkode: 79cbf...5b7 Hvorfor svare når du tydeligvis ikke har peiling? Anonymkode: 7d838...613 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anonymkode: 7daa3...450 Ja, men hadde jeg visst at oppvaskemaskinen var ødelagt, så hadde jeg jo byttet den. Jeg kunne jo ikke forutse at den plutselig kom til å lekke under i fra. Anonymkode: 93535...3ba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, men hadde jeg visst at oppvaskemaskinen var ødelagt, så hadde jeg jo byttet den. Jeg kunne jo ikke forutse at den plutselig kom til å lekke under i fra. Anonymkode: 93535...3ba Fremdeles ditt ansvar 🙂 Vært igjennom nettopp det samme selv. Måtte skifte kjøkkengulv av egen lomme, det gikk ikke på borettslagets forsikring 🙂 Anonymkode: 7daa3...450 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #12 Skrevet 15. februar 2024 Det kommer ann på vedtektene i borettslaget hva du er ansvarlig for selv eller ikke. Uansett er du jo medeier i borettslaget og må til syvende og sist betale for det selv. Dersom borettslaget skal dekke alt i alle sine leiligheter må du også belage deg på å betale når andre andelseiere ødelegger noe på sine kjøkken gjennom høyere husleie eller at alle må betale en ekstra sum hver gang det skjer noe. Det rimeligste er nok at alle betaler for eget invetar og innredning og at borettslaget kun står for bygningsmasse og utvendig vedlikehold. Anonymkode: 10a97...e05
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #13 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fremdeles ditt ansvar 🙂 Vært igjennom nettopp det samme selv. Måtte skifte kjøkkengulv av egen lomme, det gikk ikke på borettslagets forsikring 🙂 Anonymkode: 7daa3...450 Men man har jo noe som kalles forsikring som man betaler for via fellesutgiftene.... Anonymkode: 93535...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #14 Skrevet 15. februar 2024 Bor i borettslag og hadde en lekkasje under et kjøleskap, hadde stått å dryppet en stund. Fikk nytt gulv på husforsikringen og borettslaget betalte egenandelen. Gammelt kjøleskap. Styret ditt må melde det inn til forsikringen. Anonymkode: cb3a6...99c 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #15 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor i borettslag og hadde en lekkasje under et kjøleskap, hadde stått å dryppet en stund. Fikk nytt gulv på husforsikringen og borettslaget betalte egenandelen. Gammelt kjøleskap. Styret ditt må melde det inn til forsikringen. Anonymkode: cb3a6...99c Tusen takk for svar! Anonymkode: 93535...3ba
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #16 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg vet ikke, den var med leiligheten ved salg. Stod at kjøkkenet var renovert i 2018, så rekner med den er fra da. Anonymkode: 93535...3ba Men hvor mye vann har det egentlig rent ut, siden det er fuktskader? Var det vann i maskinen når dere reiste bort? Anonymkode: d55fe...e99
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #17 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvor mye vann har det egentlig rent ut, siden det er fuktskader? Var det vann i maskinen når dere reiste bort? Anonymkode: d55fe...e99 Ikke så mye, men det har gått mellom flisene og ut under listen til stuen. Så skillet mellom stuen og kjøkkenet er boblene, og to av gulvplatene har bøyd seg oppover. Ja, oppvaskemaskinen har ikke tømt seg etter vask, så det har ligget vann inni den også lekket under ifra. Anonymkode: 93535...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå