AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Del Skrevet 15. februar 2024 når jeg går inn på mine kjøp i Apple, vises det ikke. Jeg kan heller ikke huske at jeg har kjøpt noe til nesten 1000 kr der. Når jeg kontakter banken, sier de at de ikke kan gjøre noe, men de kan se at vedkommende som har trukket pengene har brukt kortnummer og ccv. Hva i all verden kan det være? Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 15. februar 2024 #2 Del Skrevet 15. februar 2024 Du må sperre kortet og få ny. Schmuhu 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. februar 2024 #3 Del Skrevet 15. februar 2024 Har du solgt en gammel pad/telefon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 15. februar 2024 #4 Del Skrevet 15. februar 2024 Det samme skjer hos meg. Flere trekk på 299,-. Det blir jo endel penger etterhvert. Det eneste som nytter er å reklamere til banken. Jeg fikk tilbakeført penger for noe annet. Uautoriserte trekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Del Skrevet 15. februar 2024 Stor pike skrev (20 minutter siden): Det samme skjer hos meg. Flere trekk på 299,-. Det blir jo endel penger etterhvert. Det eneste som nytter er å reklamere til banken. Jeg fikk tilbakeført penger for noe annet. Uautoriserte trekk. Det eneste som hjelper er å sperre kortet. Det er jo noen som har tilgang på kortinformasjonen din. Anonymkode: 1de16...a8a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Del Skrevet 15. februar 2024 Schmuhu skrev (23 minutter siden): Du må sperre kortet og få ny. Schmuhu Det er gjort. Men hvordan er det mulig når ingen har kortnummeret mitt? Og hvordan kan det se ut som det er gått til Apple når det ikke er det? ts Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Del Skrevet 15. februar 2024 Får du opp "kjøp i app" i lista over dine kjøp i Apple? Anonymkode: ceb3c...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får du opp "kjøp i app" i lista over dine kjøp i Apple? Anonymkode: ceb3c...ec0 Niks. ts Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Del Skrevet 15. februar 2024 NakenPanda skrev (34 minutter siden): Har du solgt en gammel pad/telefon? Nope. ts Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. februar 2024 #10 Del Skrevet 15. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nope. ts Anonymkode: 23ddd...794 Sperr kortet krev penger tilbake om du er 100% sikker på at det ikke er deg, hvis du ikke har unger som kjøper diverse i apper burde du ha god kontroll. Kjør en scan på laptop/pc/pad/telefon mot malware hvis du kjøper med apple der evt logger inn på apple der Endret 15. februar 2024 av NakenPanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Del Skrevet 15. februar 2024 Har noen "lånt" iphone/ipad/iwatchen/iwhatnot'en din? Anonymkode: 7f72c...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 15. februar 2024 #12 Del Skrevet 15. februar 2024 Har du shoppet noe som var "unaturlig billig" fra en side? Isåfal er du scammet! Eller betalt noe på Temu eller lignende sider med vanlig bankkort? isåfall er du scammet! Sperr kortet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #13 Del Skrevet 15. februar 2024 Helt sikker på at jeg ikke har kjøpt noe for nesten 1000 kr hos Apple. Og når det heller ikke vises under Apples kjøpshistorikk, er det mest sannsynlig scam. Det jeg ikke skjønner er hvordan det i banken min vises som kjøp til Apple…? For øvrig har jeg igjen kontaktet banken for refusjon. Takk for hjelpen så langt dere! ts Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #14 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har noen "lånt" iphone/ipad/iwatchen/iwhatnot'en din? Anonymkode: 7f72c...a35 Teardrop skrev (6 minutter siden): Har du shoppet noe som var "unaturlig billig" fra en side? Isåfal er du scammet! Eller betalt noe på Temu eller lignende sider med vanlig bankkort? isåfall er du scammet! Sperr kortet. Nei. Kortet er sperret. ts Anonymkode: 23ddd...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 15. februar 2024 #15 Del Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det eneste som hjelper er å sperre kortet. Det er jo noen som har tilgang på kortinformasjonen din. Anonymkode: 1de16...a8a Det er ikke kortet, men kontoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. februar 2024 #16 Del Skrevet 15. februar 2024 Har du barn som spiller dataspill?mobilspill? Har du Apple produkter(iPhone, ipad)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeStudentLenger Skrevet 15. februar 2024 #17 Del Skrevet 15. februar 2024 27 minutter siden, AnonymBruker said: Helt sikker på at jeg ikke har kjøpt noe for nesten 1000 kr hos Apple. Og når det heller ikke vises under Apples kjøpshistorikk, er det mest sannsynlig scam. Det jeg ikke skjønner er hvordan det i banken min vises som kjøp til Apple…? For øvrig har jeg igjen kontaktet banken for refusjon. Takk for hjelpen så langt dere! ts Anonymkode: 23ddd...794 Noen har kjøpt på sin egen appelkonto men med ditt kort. Det vil jo ikke dukke opp på din apple konto da. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huldrabuldra22 Skrevet 24. februar #18 Del Skrevet 24. februar Ser det er lenge siden tråden ble startet, men brukte du/bruker du familiedelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar #19 Del Skrevet 24. februar Det finnes faktisk til og med norske lugubre bedrifter kan prøve seg på å trekke deg uten å si fra. Å legge fra seg et kortnummer på en nettside du ikke vet du kan stole på, øker risiko for at noe slikt kan skje. Derfor viktig å sjekke kontotrekkene dine av og til. I mitt tilfelle hadde jeg fått gratis abbonoment og registrert meg gjennom vipps. Selv om jeg hadde kansellert abbonomentet, så fortsatte det. Det var ingen måter å kansellere abbonomentet på, ikke på siden dems engang. Heldigivis var det lite penger på kontoen og den ble raskt tom. Måtte kontakte vipps for å fjerne autotrekket. Anonymkode: eba83...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar #20 Del Skrevet 26. februar Samme hendte meg en gang. Jadde utrolig mange betalinger til Apple men hadde ikke kjøpt noe som helst. Tok kontakt med både bank og Apple. Fikk alle pengene tilbakebetalt fra Apple. De kunne også se at den som hadde den Apple kontoen dette var kjøpt på ikke var så veldig langt unna, altså i mitt nærområde. De sa at de så at jeg ikke hadde kjøpte noe. Også ble en spurt om en hadde blåtann aktivert…. Ikke spør meg hvordan dette fungerer for det vet jeg ikke, men tipper de klarer å handle fra en Applekonto og få appene på en annen? Gavekort? Trengte ikke å sperre noe kort Anonymkode: 610a0...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå