AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Banken måtte sperre kortet mitt pågrunn av en transaksjon som ble prøvd ikke gikk. Jeg holdte på med noe crypto greier og klarte og gjøre en feil, som gjorde at dem prøve å trekke 50 000 ut av min konto. Noe som ikke gikk gjennom fordi jeg hadde ikke så mye penger. Så den transaksjonen ble stoppet, og jeg fikk snakket med banken og ba dem sperre kortet. Nå har det sånn at dem skal ha en "anmodning" om hva som skjedde, helt greit. Dem stengte kortet 2 februar, og dem sender meg ikke nytt kort før dem har fått på en måte en oppklaring i dette, og dem truer med å avslutte kontrakten min i banken om dem ikke er fornøyd med svaret. Så nå har jeg vært uten kort i 2 uker, og venter enda på svar fra dem. Har prøvd å ringt dem og banken kan ikke gjøre noe før demmes avdeling gir svar. Jeg har 0 kr på konto nå. Faren min sitt firma overførte lønn til meg på 2000 for et par dager siden som ikke kommer gjennom som blir sendt tilbake. I morgen er det fredag, og får jeg ikke svar da så får jeg ikke svar før over helga. Uføre kommer inn den 19, og pengene kommer til å bli sendt tilbake til NAV siden dem ikke kommer gjennom. Har snakket med nav og utregningen av pengene er gjort og dem kan ikke gjøre noe. Huseieren min forventer og få husleien sin imorgen, fordi han må betale banken sin del av lånet og han kan ikke vente lengre en den 20. Jeg mistet også nylig min bestemor den 27 januar, og har hatt enormt mye å gjøre og er enormt stresset fra før, og dette med banken har gitt meg et enormt stress nivå som jeg sliter med. uten bankkort og tilgang til brukskonto, så kan jeg heller ikke låne penger av andre fordi jeg kjenner så vidt noen folk her og dem kan ikke låne. Har banken i det hele tatt lov til dette? Dette går jo utover min helsetilstand på det groveste. Anonymkode: af676...dba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Kan du ikke opprette ny konto i banken og be NAV om å sende trygden dit? Anonymkode: 847b7...8b5 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Forresten - pengene fra NAV vil vel ikke gå tilbake igjen? Bankkontoen virker, bare ikke bankkortet. Penger til husverten kan du vippse. Anonymkode: 847b7...8b5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forresten - pengene fra NAV vil vel ikke gå tilbake igjen? Bankkontoen virker, bare ikke bankkortet. Penger til husverten kan du vippse. Anonymkode: 847b7...8b5 Kan vel ikke vippse når kontoen er sperret? Anonymkode: 86fdf...c32 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Kan vel ikke vippse når kontoen er sperret? Anonymkode: 86fdf...c32 Det er vel ikke kontoen som er sperret, men kortet? Anonymkode: 847b7...8b5 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Forresten - pengene fra NAV vil vel ikke gå tilbake igjen? Bankkontoen virker, bare ikke bankkortet. Penger til husverten kan du vippse. Anonymkode: 847b7...8b5 Brukskontoen er koblet opp til bankkortet jeg brukte. Som nevnt så har faren min overført penger til kontoen, og pengene ble bokført men dem kom aldri inn og har blitt sent i retur. Nav har jeg snakket med, og utbetalingen er regnet ut og dem kan ikke forandre på kontonummer når det er gjort. Har skaffet en ny bank, og har fått skiftet kontonummer hos nav. Problemet er at nav ikke kan forandre på noe som allerede er klargjort, men det blir sendt til den nye neste måned. Anonymkode: af676...dba 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 Du kan åpne konto i hvilken som helst bank, også legger du inn det nye kontornr inne på dine sider på nav. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå har det sånn at dem skal ha en "anmodning" om hva som skjedde, helt greit. Har du gitt de dette nå da?? Om de tror du driver med ulovlig virksomhet, så kan de selvsagt stoppe din tilgang til kontoen. Anonymkode: 1f771...2f9 2 2
IkkeStudentLenger Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Opprett en ny konto? Og bytt til den i vipps og hos nav, og oppgi den til arbeidsgiver? 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Brukskontoen er koblet opp til bankkortet jeg brukte. Som nevnt så har faren min overført penger til kontoen, og pengene ble bokført men dem kom aldri inn og har blitt sent i retur. Nav har jeg snakket med, og utbetalingen er regnet ut og dem kan ikke forandre på kontonummer når det er gjort. Har skaffet en ny bank, og har fått skiftet kontonummer hos nav. Problemet er at nav ikke kan forandre på noe som allerede er klargjort, men det blir sendt til den nye neste måned. Anonymkode: af676...dba Ring banken med en gang nå og forklar dem situasjonen og si at det haster med en avklaring. Anonymkode: 847b7...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 1. Jeg har opprettet ny bank 2. Jeg har skiftet kontonummer hos nav, og de nye forandringene trer i kraft til neste utbetaling(neste månde) 3. Jeg har ikke gjort noe ulovligt, men en stor transaksjon ble failet fordi at kontoen ikke hadde deknking, og ba selv om at kortet skulle bli sperret. 4. Hjelper ikke med vipps, når selve brukskontoen er stengt. Anonymkode: af676...dba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Skrevet 15. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ring banken med en gang nå og forklar dem situasjonen og si at det haster med en avklaring. Anonymkode: 847b7...8b5 Har gjort det, får bare svar "Du må vente til avdelingen har svart". Anonymkode: af676...dba
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #12 Skrevet 15. februar 2024 Da må du jo heller høre om din far kan ta ut de pengene i kontant. Så hører du sikkert fra banken snart. Du kan høre om å bli satt over til riktig avdeling når du ringer. Anonymkode: e56e3...4ab
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #13 Skrevet 15. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Har gjort det, får bare svar "Du må vente til avdelingen har svart". Anonymkode: af676...dba Da må du ta opp et kortsiktig forbrukslån i banken (evt en annen bank enn den du har problemer med) som dekker husleie og evt nødvendig til mat. Så betaler du det lånet ut i sin helhet når pengene fra NAV kommer på den nye kontoen. Anonymkode: 847b7...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #14 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Jeg har opprettet ny bank 2. Jeg har skiftet kontonummer hos nav, og de nye forandringene trer i kraft til neste utbetaling(neste månde) 3. Jeg har ikke gjort noe ulovligt, men en stor transaksjon ble failet fordi at kontoen ikke hadde deknking, og ba selv om at kortet skulle bli sperret. 4. Hjelper ikke med vipps, når selve brukskontoen er stengt. Anonymkode: af676...dba Transaksjonen ble sperret fordi du prøvde å overføre mer penger enn du har? Du vet vel ca hva du har på konto? Skjønner de kanskje er skeptisk når du får støtte fra NAV, men finner ut det er en god ide å bruke alle pengene på crypto. Anonymkode: e56e3...4ab 3
NakenPanda Skrevet 15. februar 2024 #15 Skrevet 15. februar 2024 Hvor dodgy må du ikke ha vært for å få kontoen sperret..... 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #16 Skrevet 15. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Transaksjonen ble sperret fordi du prøvde å overføre mer penger enn du har? Du vet vel ca hva du har på konto? Skjønner de kanskje er skeptisk når du får støtte fra NAV, men finner ut det er en god ide å bruke alle pengene på crypto. Anonymkode: e56e3...4ab Den siden jeg var på, hadde et program som gjorde at man kunne se forskjellige investeringer osv.. Sånn som norsk tipping hadde eller har, som man kan prøve ut med "leke penger" istedentfor ekte penger.. Men har var det tydligvis ekte penger og det hadde blitt prøvd på en stor transaksjon uten at jeg selv viste hva det var.. Jeg har snakket med supporten på denne siden og har oppklart problemet, og alt er ok fra dems sin side, har fått slettet brukeren og alt av kort osv. Nå er det bare banken som prøver å få en oppklaring. Selv om jeg har gitt dem alt av informasjon jeg har tilgjengelig så vil dem enda ha svar på hvorfor jeg prøvde å investere, noe jeg har sagt til dem at jeg skulle egentlig bare legge inn 100 kr og la det stå. (noe jeg angrer på nå, fordi jeg gjorde noe uten å sette meg inn i hva det var). Anonymkode: af676...dba 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #17 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Den siden jeg var på, hadde et program som gjorde at man kunne se forskjellige investeringer osv.. Sånn som norsk tipping hadde eller har, som man kan prøve ut med "leke penger" istedentfor ekte penger.. Men har var det tydligvis ekte penger og Anonymkode: af676...dba Morsomt at noen tror man kan investere penger hos Norsk Tipping 🙂 Kanskje du trenger økonomisk verge? Anonymkode: 1d692...4ce 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #18 Skrevet 15. februar 2024 Det er ikke ulovlig å investere i krypto, her må det være flere opplysninger enn det som framkommer her? Er det kun kortinformasjon du ga nettsiden, eller fødselsnr, kontonr osv? Hvorfor prøvde nettsiden å trekke deg for 50 000,- hvis du kun tenkte å betale 100? Anonymkode: 68ad7...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #19 Skrevet 15. februar 2024 Banken må forholde seg til strenge regler når det gjelder hvitvasking og mulig kriminell virksomhet, så at de vil ha forklaring på hva du har gjort og hvorfor, er fullt forståelig. Denne situasjonen har du selv ansvar for. Din far kan vel betale regningene dine, så betaler du tilbake når alt har ordnet seg Anonymkode: e41ef...ced 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #20 Skrevet 15. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Morsomt at noen tror man kan investere penger hos Norsk Tipping 🙂 Kanskje du trenger økonomisk verge? Anonymkode: 1d692...4ce Nå mente jeg leke penger fra norsk tipping, mente ikke å investere på tipping. Just now, AnonymBruker said: Det er ikke ulovlig å investere i krypto, her må det være flere opplysninger enn det som framkommer her? Er det kun kortinformasjon du ga nettsiden, eller fødselsnr, kontonr osv? Hvorfor prøvde nettsiden å trekke deg for 50 000,- hvis du kun tenkte å betale 100? Anonymkode: 68ad7...b5e Inne på den siden som jeg snakket om så sto det noe med "Kjøp", og det sto 1 dollar på den ene siden, men tydligvis har jeg vært på noe som gjør at det trekkes 10 ganger så mye. Klarer ikke å huske hva det var, vil ikke inn ditt igjen å sjekke. Anonymkode: af676...dba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå