Gå til innhold

Når dere krangler, ordner dere fort opp eller går det lang tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem strekker ut en hånd? Er det alltid den ene uansett hvem sin skyld det er eller begge? 

Har en mann som blir sur for den minste ting og stonewaller 1-2døgn, jeg må alltid krype tilbake og si unnskyld, om det er min eller hans feil!

Han strekker aldri ut en hånd, sier aldri unnskyld, lytter aldri, det han sier er sånn det er. 

Eg krangler ikke engang, og forstår ikke hvorfor han alltid må bli sånn!

Voksen mann ikke en ung gutt, vært sammen i mange år.

Jeg er lei av å være pleaseren som unnskylder for å få husfred. Lei av at det skal skje når han vil, ikke før. At han aldri tar noe ansvar!

Det er aldri hans feil!

Går aldri heller ann å snakke ut om ting og prøve å sette seg i den andre sitt sted eller å prøve å finne ut hva eller hvorfor det gikk galt. Snakke om det. Da blir han sur igjen så jeg må bare bite det i meg. Er så sliten av å ha det sånn. Er mye annet og men går ikke inn på det her!

Lurer på hvordan andre har det!

Anonymkode: f7d20...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vet at du kommer krypende, derfor venter han. Enten får du bare prøve å drøye til han er villig til å prate, eller så får du vurdere om dette er et forhold som er verdt å jobbe mer for å reparere. Det er ikke slik at det bare er den ene parten som skal jobbe for å holde sammen og ha det greit.

Skrevet

Er ditt eget valg å ha det slik. 

Anonymkode: 7bb60...e93

Skrevet

Ordner fort opp. Prøver å alltid legge oss som venner. Jeg eller han sier unnskyld hvis det er nødvendig. Jeg får lett dårlig samvittighet hvis jeg sier eller gjør noe feil( henger igjen fra barndommen.) Skal sies at vi har litt regler i sexlivet også. Så han kan når som helst straffe meg med spanking hvis han vil.

Anonymkode: e4834...1f3

Skrevet

Min mann var slik. Jeg ga til slutt klar beskjed om at han gjerne måtte være sur når han ville, men det var slutt på at jeg dilledaller for å få ham blid igjen. Om han ville gå rundt sur m, ok, men da drev jeg på med mine ting og ville la ham være i fred, og så var jeg tilgjengelig for prat når/om han la det av seg. 

Som sagt så gjort, og det var visst ikke noe hyggelig for ham å gå rundt og være sur uten å få oppmerksomhet og kvinne som prøvde å få ham blid igjen, så dette avtok gradvis, til det mer eller mindre sluttet. 

Nå velger han selv å ta ting opp på ordentlig måte og regulere seg bedre, for det er ingen belønning å hente i å gå og være furten. 

Anbefales! 

Anonymkode: 9bf3c...2e8

Skrevet

Vi krangler ekstremt sjeldent. De få gangene vi krangler ender det med at vi ikke snakker sammen på 3-4 dager. Så går det seg til igjen.

Anonymkode: 9b662...fe3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min mann var slik. Jeg ga til slutt klar beskjed om at han gjerne måtte være sur når han ville, men det var slutt på at jeg dilledaller for å få ham blid igjen. Om han ville gå rundt sur m, ok, men da drev jeg på med mine ting og ville la ham være i fred, og så var jeg tilgjengelig for prat når/om han la det av seg

Som sagt så gjort, og det var visst ikke noe hyggelig for ham å gå rundt og være sur uten å få oppmerksomhet og kvinne som prøvde å få ham blid igjen, så dette avtok gradvis, til det mer eller mindre sluttet. 

Nå velger han selv å ta ting opp på ordentlig måte og regulere seg bedre, for det er ingen belønning å hente i å gå og være furten. 

Anbefales! 

Anonymkode: 9bf3c...2e8

Dette er nok en god oppskrft!

Anonymkode: b4939...519

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Når jeg og kjæresten hadde en heftig diskusjon på tlf la vi ikke på før vi hadde roet oss og kunne legge det bak oss. 

Dagen etter pratet vi mer om det og reflekterte over det. Og har noen av oss innsett vi kunne gjort noe annerledes innrømmer vi det og legger oss flat.

Skrevet

Vi sier begge unnskyld, men han er ferdig med det der og da, mens jeg trenger litt tid og kan være stille noen timer. Har sagt i fra at jeg bare trenger litt tid, og det respekterer han. Vi krangler ikke, men han har såret meg et par ganger uten at han visste jeg ville bli lei meg. 

Anonymkode: dba83...873

Skrevet

Vi ordner alltid opp raskt hvis vi er uenige og vi er vel begge like flinke til å ta det første steget i forsoningen. Vi har en regel om at vi aldri skal gå i forsvar hvis den andre deler følelser, men heller lytter og validerer. Det har virkelig vært redningen for våre uenigheter og vi har derfor sjeldent krangler. Tidligere kranglet vi mer og vi begge gikk raskt i forsvar og vi kom dermed ingen vei. Har vel nå knekt kommunikasjonskoden, så sjeldent/aldri krangler og hvis vi er uenig løser vi det raskt.

Hvis en av oss føler oss såret eller er sint på den andre så har vi begge behov for trøst fra den andre, så da kommer vi raskt krypende. Kan fint bare være nære hverandre uten å si noe før en av oss deler tanker og følelser, eller så har vi intens sex før vi får den gode samtalen etterpå 😄

Har vært sammen i over 16 år. 

Anonymkode: c36fc...5f9

• Nyttig 1
Skrevet

Vi ordner fort opp. Kan hende vi må ta en halv time hver for oss før vi kommer sammen og snakker om det.

Legger oss aldri sinte eller lei oss. Jeg hadde bare ligget oppe hele natten, og krangelen hadde blitt større og værre dagen etter. 

Anonymkode: 5e543...ee6

Skrevet

Tusen takk for svar alle her. Flere gode tips jeg gjerne tar til meg og som jeg srlv har tenkt og håpt på å gjøre. Desverre ikke så lett når andre personen går i angrep og forsvar. Og jeg da alltid må gi meg for å få fred.

Anonymkode: f7d20...56c

Skrevet

Vi ordner opp ila 30 minutter. Vil egentlig ikke kalle det krangling, men ting som irriterer eller lignende som vi bare trenger å blåse ut, snakke om og så er alt greit.

Anonymkode: 640d1...ffe

Skrevet

Du får vente det ut så lang tid som det tar, så enten er han sur i et år eller så ordner han opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...