Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er ung uføretrygdet, alenemor jeg ønsker å kjøpe et lite hus sammen med min datter. Og vil derfor prøve meg ut i jobb tjene litt ektra å spare mest mulig til egenkapital. 

Jeg har fått kjøpt meg liten leilighet med et soverom og har bodd her et par år. Men barnet blir større og det blir trangere. Vi ønsker oss også en liten hund og hageflekk. Vi bor veldig sentralt og trangt. 

Jeg får ikke så mye igjen for leiligheten min hvis jeg legger den ut til salgs derfor ønsker jeg spare minst 10 000 kr hver mnd. Så vi har 300 000 til egenkapital. Det skal nok holde til et ektra soverom.

Jeg vet ikke om jeg klarer å stå I en jobb men jeg vil prøve. Så er spørsmålet mitt tjener man mer av å Jobbe?

Det er noen som sier at man tjener like mye som man får utbetalt i uføre kan det stemme? 

De som er uføretrygdet og jobber tjener dere mer i mnd? 

Anonymkode: ba1fd...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei. Jeg er ung uføretrygdet, alenemor jeg ønsker å kjøpe et lite hus sammen med min datter. Og vil derfor prøve meg ut i jobb tjene litt ektra å spare mest mulig til egenkapital. 

Jeg har fått kjøpt meg liten leilighet med et soverom og har bodd her et par år. Men barnet blir større og det blir trangere. Vi ønsker oss også en liten hund og hageflekk. Vi bor veldig sentralt og trangt. 

Jeg får ikke så mye igjen for leiligheten min hvis jeg legger den ut til salgs derfor ønsker jeg spare minst 10 000 kr hver mnd. Så vi har 300 000 til egenkapital. Det skal nok holde til et ektra soverom.

Jeg vet ikke om jeg klarer å stå I en jobb men jeg vil prøve. Så er spørsmålet mitt tjener man mer av å Jobbe?

Det er noen som sier at man tjener like mye som man får utbetalt i uføre kan det stemme? 

De som er uføretrygdet og jobber tjener dere mer i mnd? 

Anonymkode: ba1fd...b22

Ikke det du spør om men et tips. Er du uføre kan det være vanskelig å finne jobb. Prøv via IPS i NAV (individuell jobbstøtte) først, de pleier være rågode på dette.

Anonymkode: db142...6ec

Skrevet

Lønn er nesten alltid høyere enn uføretrygden... 

Du kan tjene inntil 0,4G uten at utbetaling av trygd endrer seg. 
Det ligger en kalkulator på nav sine sider som viser hvor mye din uføretrygd vil bli justert etter hva du tjener ved siden av. 

Anonymkode: bbf7e...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...