Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 1 år har hatt feber (39,-40) i 9 dager nå. Vi har vært hos legen 2 ganger, uten å bli klokere. Første gang hos legen ble det tatt crp(15), lyttet på lunger og sjekket hals. Virus fikk vi beskjed om. 3 dager senere var crp på 35. 

Sist vi var til legen, var på mandag. Burde jeg ta henne til legen engang til å sjekke crp? Kan den ha blitt enda høyere? 

Noen som har erfaring med langvarig feber? 

Anonymkode: 0af9b...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jenta mi på 1 år har hatt feber (39,-40) i 9 dager nå. Vi har vært hos legen 2 ganger, uten å bli klokere. Første gang hos legen ble det tatt crp(15), lyttet på lunger og sjekket hals. Virus fikk vi beskjed om. 3 dager senere var crp på 35. 

Sist vi var til legen, var på mandag. Burde jeg ta henne til legen engang til å sjekke crp? Kan den ha blitt enda høyere? 

Noen som har erfaring med langvarig feber? 

Anonymkode: 0af9b...fb9

Ikke hatt så langvarig, men hatt 5 dager i strekk før det gikk over. Helt normalt i følge legen.
Men ta kontakt med dem og spør? Bedre enn å spørre oss. Har de ikke gitt noen retningslinjer for når du bør ta kontakt igjen hvis det ikke gir seg? Hvis barnet ikke får i seg mat/drikke pga dette så må du definitivt kontakte dem. Er derimot almenntilstanden ellers ok unntatt slapp, så hadde ikke jeg vært bekymret hvis ikke legen var det. Men tenker jo du bør ringe de nå torsdag hvis sist du snakket med dem var mandag, og iaf spørre om 9 dager med feber ikke bør undersøkes mer. Kommer an på almenntilstand vil jeg tro. Noen ganger tar det tid hos de små å få bukt med virusene.

Anonymkode: b9996...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...