Gå til innhold

Hvordan vite raskt om daten har friendszonet meg? Spørre direkte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (mann 37) har ganske store problemer med å finne ut av om nye folk jeg dater er interessert.
Jeg har hatt første date hvor jeg følte gikk dårlig, men hvor de likevel ville treffes igjen, og jeg har hatt dater hvor jeg følte det gikk bra, men som jeg aldri hørte noe fra de igjen. Pga dette har jeg helt sluttet å gjøre noe forsøk på kyssing første date.

Men så har vi tilfellene jeg kommer til 2. date, men det oppstår ingen naturlige situasjoner hvor kyssing er aktuelt, og jeg ender opp med å lure på om jeg egentlig dater, eller om hun bare liker meg vennskapelig.

Etter 2. date må jeg jo anta at hun har gjort seg opp en mening om meg.

Det er etter 2. date jeg pleier å bli fryktelig usikker. Om hun verken via meldinger eller fysisk, flørter åpenbart med meg, aner jeg ikke om jeg egentlig dater, eller om hun bare liker å henge med meg som venn.

Jeg har nesten aldri fått noen komplimenter før (på det fysiske), så mangelen på det i seg selv er ikke nok til å konkludere med friendzone (har pult nok av damer som aldri gav meg noe kompliment eller andre klare hint på forhånd).

Om en fortsatt ikke har fått noen klare indikasjoner på flørt etter 2. date, men hun fortsatt vil treffes. Er det innenfor å spørre direkte på melding om hva hun tenker om forholdet?

Anonymkode: 849ea...b4c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 2 dater ? Tror du er gal. Roooo ned

Anonymkode: 78e3f...f56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

RO DEG NED. Kysse noen på 1. date?! NEI.

Du overtenker alt for mye. Og du har tydeligvis litt korte sosiale antenner, om de aldri matcher med hva dama synes. 

Anonymkode: 9eaa1...b21

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har du det sååå travelt?

Anonymkode: a2c7c...b29

• Liker 1
Skrevet

Du har det alt for travelt.

Hvis de gidder å møte deg flere ganger, er det mest sannsynlig interessert. Hadde du giddet å avtale flere dater med en kvinne du ikke var interessert i?

Det er (med noen veldig få unntak) bare på film man kysser og vet man har funnet "den rette" med en gang.

Anonymkode: da043...015

• Liker 2
Skrevet

Tenk om dama på sin side er like usikker på deg da.. Og egentlig er dere perfekt for hverandre, men ingen tørr å initiere til noe som helst. TENK HVOR MANGE NYDELIGE DAMER du går glipp av om du ikke skal ta noen sjanser.

Om dere ikke snakker om behov, så er det også vanskelig å vite hvor man skal legge lista. 

Anonymkode: f6ac4...776

• Nyttig 1
Skrevet

Tror dere misforstår spørsmålet. Spørsmålet er ikke om de liker meg, men om hun de vet allerede at de kun liker meg som venn. Det vet nå vel de fleste allerede etter 1. date, men definitivt etter 2.?

En vet jo selvfølgelig ikke så raskt om dette er noe som kan bli romantisk med tiden, men en vet ofte umiddelbart om det IKKE kan det. Som mann vet jeg i alle fall nesten alltid det etter første date. "Hun her var skikkelig gøy å være med, men jeg følte ingen fysisk tiltrekning". Kan omtrent aldri huske at det har endret seg etter hvert som jeg har fortsatt å være med henne da.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de gidder å møte deg flere ganger, er det mest sannsynlig interessert. Hadde du giddet å avtale flere dater med en kvinne du ikke var interessert i?

Jo, det er jo defor begrepet friendzone eksisterer? Jeg vil anslå at ca 50% av de jeg dater putter meg i friendzone uten å gi noen tilbakemelding om det, og fortsetter å møte meg fordi de liker å være med meg. Det er jo dette som er hele grunnen til at jeg spør om dette. Jeg vil gjerne vite det så fort som mulig, fordi jeg mistenker at de vet hva ståa er allerde etter første date.

Heldigvis er det noen ytterst få som har gitt konkret tilbakemelding umiddelbart etter første date: "Veldig hyggelig å møte deg! Følte egentlig mest enn vennskapelig vibe.. Så gi en lyd hvis du er med på å finne på noe en annen gang!

Dette er perfekt måte å gjøre det på, men dessverre nesten ingen som gjør det slik. De dropper den midterste setningen, og får meg til å tro at jeg dater, mens de fra deres side egentlig bare henger med en venn. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta det med ro. Ikke prøv å kysse på første eller andre date. Damer går ikke på date for å få en venn. Hvis hun vil møte deg igjen, er det fordi hun vil møte deg igjen. Bli bedre kjent. 

Ikke spør om hun liker deg som venn eller potensiell kjæreste på date nr to.. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg sluttet å bruke Tinder fordi det ble så overfladisk. Både fra min side og de mennene jeg var på date med en eller to ganger. Savner virkelig å ta det med ro, bli kjent over tid og la det utvikle seg naturlig. Ro ned og slapp av.

Anonymkode: 5c614...671

Skrevet

Nei, man vet ikke alltid det etter kun 2 møter.

Anonymkode: a2c7c...b29

• Liker 2
Skrevet

TS. Jeg overdrev kanskje litt med at dette må avklares etter 2. date, men etter 3. eller 4. synes jeg ikke det er så urimelig at det oppklares om en av partene vet at det kun er vennskapelig.

20 minutter siden, Irja said:

Ta det med ro. Ikke prøv å kysse på første eller andre date. Damer går ikke på date for å få en venn.

De går ikke nødvendigvis på date med det som hovedmål, men det er da mange som har det som et sekundærmål på datingapper. Jeg er en av de, men jeg gir i det minste beskjed ganske raskt om det er slik det ligger an til å bli, nettopp fordi jeg vet det etter 1. date.

Forrige jeg datet gav meg forøvrig kjeft fordi jeg ikke tok initiativ til kyssing på 2. date, og mente jeg holdt tilbake, og det var turn off for hun... så folk er forskjellige.

Skrevet

Folk er forskjellige ja. Jeg hadde blitt usikker om den jeg var på date med for andre gang, ikke ga noen tegn på at han ville være nær meg. Liker at menn er litt på og tar initiativ. Hadde nok ikke dratt på date nr 2 med en fyr jeg ikke likte som en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 7b3ac...728

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er etter 2. date jeg pleier å bli fryktelig usikker. Om hun verken via meldinger eller fysisk, flørter åpenbart med meg,

… så er hun ikke tilstrekkelig interessert til å være verdt mer av din oppmerksomhet.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, det er jo defor begrepet friendzone eksisterer? Jeg vil anslå at ca 50% av de jeg dater putter meg i friendzone

Ingen putter deg i friendzone, bortsett fra deg selv.  Du er vag, usikker, redd, og har ikke gitt tydelige signaler om hva du er ute etter. For deg så er hun et mulig knull, eller forholdsmateriale uansett, hvis du først anser henne som attraktiv.  Slik fungerer det ikke andre veien, bare aksepter det. 

Anonymkode: 54059...7e8

Skrevet

2 dater er alt for tidlig for min del til å vite hva jeg vil. Man skal jo bli kjent.

Anonymkode: c43fe...7d1

Skrevet

Det er ikke, ts, mulig å bli «friendzonet». Det er en fiksjon menn og kvinner med store problemer med å fungere sosialt har laget seg for å finne en ekstern årsak til at de har problemer med å fungere sosialt.

Dersom du er klar på at du er interessert kun - og kun bare - i å utforske muligheten for et forhold med en person så er saken avgjort i det de sier «nei» (de verken bør eller skal si «takk»).

Dersom du er klar på at du bare er interessert i et vennskap og vedkommende ikke ønsker å være kjæresten din så er det presist og nøyaktig som avtalt. Dere er - som avtalt - venner. Vil aldri, noensinne bli noe annet. Som du bad om.

Derosm du sier at du er interessert i et vennskap men egentlig ønsker å late som om du er noens venn for å så overfalle dem med ideen om at dette kunne ha blitt et forhold? Da har dine sosiale ferdigheter alvorlige feil og mangler. Men du er ikke «friendzona». Du er bare en løgner.

Det - ts - er dine alternativer.

Anonymkode: b72a5...036

• Liker 1
Skrevet

Folk/damer er forskjellige. Jeg vet godt etter 1-2 dater om dette har romantisk potensiale så lenge det er i en «datingapp setting». Sier da ifra. Så hender det jo at andre ting dukker opp etter noen dater til, men da har man i hvert fall prøvd. Det har hendt at jeg har «oppdaget» noen etter å ha kjent dem lenge (år), men det er i et tidsaspekt som er ganske usannsynlig i en situasjon der man allerede dater.

Andre venninner jeg kjenner har falt litt mer gradvis, de har trengt tid. Kanskje startet med å gå tur en gang i uka, ikke noe fysisk på er par mnd. minst. Dette er damer som ikke engang tenker tanken om sex før de kjenner noen ganske godt.

Om du er i en setting der dere chatter litt først går det jo an å initiere til en generell samtale rundt det å date. Hvor raskt vet man om noen er aktuelle, sier du fra når du vet det, hender det du fortsetter å treffe noen som venner, og gjør man dem da oppmerksom på det (litt vanskelig å ikke bli konfronterende kanskje).

Anonymkode: 350fc...bfc

Skrevet

I en datingsetting så gidder ihvertfall ikke jeg å fortsette å møte menn jeg ikke kan se for meg en romantisk relasjon til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...