Gå til innhold

Hvor mye tjener dere som jobber som butikkmedarbeider i timen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er lite. Trodde ingen tjente under 200 kr timen nå til dags uansett yrke. 

Anonymkode: b3e63...c69

Vel, da tar du veldig feil. Mange tjener faktisk bare mellom 160-190 kr i timen.. 175 kr ca. er en ganske vanlig startlønn i mange butikkjobber og mange jobber innen helse hvis man ikke har en fullført utdanning innen noe helsefaglig.

Anonymkode: c2286...052

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høyere? LOL. Når jeg startet i butikk uten noe ansiennitet innenfor det hadde jeg 163 kr i timen. Gikk vel opp i 170 etter prøvetiden. Slutta fordi jeg trivdes ikke med arbeid i butikk. Dårlig lønn, travelt, mye kunder som kunne være vanskelige og sure, mange arbeidsoppgaver, etc. etc.

Anonymkode: c2286...052

Æsj det høres ikke bra ut :(:( jeg har jobba på meny en gang for mange år siden men da var jeg utplassert for penger på nav. Jeg elska å jobbe der selv om vi selvfølgelig hadde noen vanskelige kunder. Men vi hadde godt miljø der..

Men jeg vil ikke bytte yrke og gå ned i lønn heller. Det er jo kjipt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

At folk godtar slike lønninger.....da blir det slik. Alt under 300kr timen er dårlig mener jeg.

Anonymkode: 89f0f...046

Du vet at uføretrygden din ikke tilsvarer 300kr timen?

Anonymkode: fb966...202

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/15/2024 at 10:30 AM, AnonymBruker said:

Jeg har en jobb nå hvor jeg bare tjener 216 kr timen. Lurer på om man får høyere lønn i butikk? Jeg har tenkt å søke jobb i butikk :)

Hva slags erfaring har du?

Eller er det slik at du bare har tenkt til og kreve 216,-?

Anonymkode: dc130...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er lite. Trodde ingen tjente under 200 kr timen nå til dags uansett yrke. 

Hvorfor trodde du det? Visste du ikke at mange yrker lavtlønnnede? 

Anonymkode: ec840...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

At folk godtar slike lønninger.....da blir det slik. Alt under 300kr timen er dårlig mener jeg.

Ja, da hadde vi fått morsomme priser først, og så bare tomme lokaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva slags erfaring har du?

Eller er det slik at du bare har tenkt til og kreve 216,-?

Anonymkode: dc130...1a6

Hehe, hadde en på intervju som startet med og si hun ikke jobbet for under 200 kroner timen. Da var jo intervjuet over. Ingen relevant erfaring. 
ja, spent på hva slags stilling ts søker og erfaring med det lønnskravet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205,-

Lønnstrinn 5 + et 10kr tillegg :) så kommer UB tillegg osv på toppen av det igjen da. 

Anonymkode: 34d2f...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Butikksjef med lang ansenitet kanskje. Jeg har 30 års ansenitet og 205 kr timen, de fleste har 169. 

Følger dere ingen tariffavtale? Jeg jobber selv i butikk og har ikke akkurat superhøy lønn, men hvis dere følger tariffavtale, skal du ha høyere lønn med så lang ansiennitet.

Anonymkode: fe5db...0ba

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hehe, hadde en på intervju som startet med og si hun ikke jobbet for under 200 kroner timen. Da var jo intervjuet over. Ingen relevant erfaring. 
ja, spent på hva slags stilling ts søker og erfaring med det lønnskravet. 

Det burde jo egentlig søker slippe å spørre om. Jeg kan forstå at folk ikke er interessert i å gå ned i lønn hvis de bytter jobb for å gjøre noe nytt. Men hvis de går ned i lønn er de kanskje ikke interessert i å skifte jobb likebel. 

Jeg ble tilbudt jobb på Manpower en gang i produksjon men kunne ikke siden jeg får vondt i ryggen av å stå stille lenge og man må stå rett opp og ned på et samlebånd i over 7 t. Så det har jeg ikke rygg til. Men det var 265 kr timen eller noe. Og tillegg hvis man måtte jobbe sene kvelder. Så hadde jeg hatt rygg til det hadde jeg tatt den jobben så klart. 

Men jeg er jo ikke interessert i å bytte til en jobb nå hvis jeg går ned 70 kr timen i lønn. Det sier seg selv. 

Derfor burde alle arbeidsgivere opplyse i annonsen om stillingen hva lønna er. Da slipper dere å bruke tid på søkere som ikke synes lønna er god nok og. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke uenig, for jeg jobber i serviceyrke, og det er like dårlig betalt...men hva mener du helt praktisk er løsningen da?

Min lønn kan aldri stige, så lenge folk bruker for eks Trivago og andre utenlandske sider for å presse priser på alt så LAVT de kan. Ingen syns jobben min er verdt mer lønn. Men mer service skal de ha.

Anonymkode: 5512f...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Men om jeg krever lønn på over 300kr/timen, og alle andre ansatte i matbutikker rundt om i landet gjør det samme, så regner jeg med at du lar være å klage på at matvareprisene går opp? 🙈

Jeg er student da, så 205kr grunnlønn i timen, pluss tilleggene man får på kvelder og i helgene er supert for min del. Men skjønner det er lite for fulltidsansatte, som i tillegg helst bare jobber dagtid i ukedagene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i butikk tjente jeg 152 kr i timen.

Nå er jeg vaskedame med 274 kr i timen :)

Anonymkode: 0553f...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken følger tariff, så har 222 i grunnlønn og tillegg etter kl 13. Tjener 285 i timer på lørdager :) 

Anonymkode: 84809...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Annonse

Jeg jobber på europris og tjener 480.000 året inkl alle tillegg. 

Anonymkode: 4408e...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...