Gå til innhold

Synlig gravid i uke 13

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Førstegangsgravid, og har hatt mage noen uker allerede. Kom i uke 10/11, lagt på meg 7kg og ingen klær passer. Dere som fikk såpass mage så tidlig, hvor store ble dere?😅 er redd for hvor stor jeg kommer til å bli når jeg allerede har blitt såpass stor før de fleste får noe mage. Ser ut som jeg er i uke 30 liksom 

Anonymkode: e0a68...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nesten garantere at du ikk3 har noe særlig mage, og du vil se det selv når du er godt på veg. Når du ser tilbake på bildene og husker at du synes du har stor vil du bare flire.

Anonymkode: 5ab56...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Førstegangsgravid, og har hatt mage noen uker allerede. Kom i uke 10/11, lagt på meg 7kg og ingen klær passer. Dere som fikk såpass mage så tidlig, hvor store ble dere?😅 er redd for hvor stor jeg kommer til å bli når jeg allerede har blitt såpass stor før de fleste får noe mage. Ser ut som jeg er i uke 30 liksom 

Da jeg var 30 uker på vei med første aå gikk jeg fremdeles med mine vanlige klær i str smal. 

Så hvordan er denne magen din da alle er forskjellige i uke 30? Ei venninne hadde så stor mage da at kjoler fungerte som topper. 

Anonymkode: bdc80...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å være ekstremt oppblåst tidlig i svangerskapet. Jeg måtte "skjule" graviditeten fra uke 8-10 pga det. Tror ikke du trenger å bekymre deg for stor mage pga det. Størrelse på baby, mengde fostervann og høyde på mor er vel typiske faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig oppblåst i begynnelsen og så 6 mnd gravid ut i uke 10… Det gikk over.. Men igjen, jeg gikk jo ikke opp i kilo

Anonymkode: 848f9...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke magen i seg selv som er stor, du er nok godt oppblåst. Det kan gi seg etterhvert.. 

Alle bærer magen ulikt og kan ikke sammenlignes på noe måte. 3 barn, ingen graviditet eller mage var lik. 

Anonymkode: 7fc87...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kombinasjonen av at du er oppblåst (normalt) og har gått opp 7 kilo gjør at magen ser stor ut. Livmoren er såvidt ved skambenet i uke 13, så det er ikke babymage;)

Anonymkode: 52363...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så mer gravid ut i uke 6/7 enn jeg gjorde i uke 17/18, men det var pga oppblåsthet. Kropper er forskjellig, men 7 kg opp så raskt høres skummelt ut. Var du enten veldig undervektig eller har du spist som en galing? Om ikke så bør du snakke med legen din, for det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning hvis du går opp så fort / får mye vann i kroppen. «Babyen» din veier bare 35 gram nå + litt ekstra vekt for det andre som skjer i kroppen. 

Anonymkode: 15d55...3e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg så mer gravid ut i uke 6/7 enn jeg gjorde i uke 17/18, men det var pga oppblåsthet. Kropper er forskjellig, men 7 kg opp så raskt høres skummelt ut. Var du enten veldig undervektig eller har du spist som en galing? Om ikke så bør du snakke med legen din, for det kan være et tegn på svangerskapsforgiftning hvis du går opp så fort / får mye vann i kroppen. «Babyen» din veier bare 35 gram nå + litt ekstra vekt for det andre som skjer i kroppen. 

Anonymkode: 15d55...3e8

Hadde BMI på 19, så var jo tynn. Ble veldig kvalm i starten så åt veldig mye. Jordmor mente det var helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...