Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man har feks 25% rente på kredittkort å går over betalingsfristen med 5 dager..hvor mye utgjør det om man er skyldig feks 5000?

Anonymkode: ff3ec...8c6

Skrevet

15-20 kr

Anonymkode: 771ad...fdd

Skrevet

Regn 25% på hele beløpet, del på 365 (evt 366 i skuddår?) og gang med antall dager. 

Anonymkode: a954f...836

Skrevet

Sånn ca 17 kroner og 12 øre. Gitt at man regner 365 dager i året og fordeler rentene likt pr dag. Med forbehold om litt avvik pga. ulik kapitaliseringsperiode og mindre variasjoner på nominell og effektiv rente. 

Men i området 15-20 kroner vil det koste. 

Skrevet

Merk dog at de ikke kan kreve renter hvis de har satt forfallsdatoen til en helgedag. Har de feks forfall på skjærtorsdag kan de ikke kreve renter når betalingen først går gjennom tirsdagen etter påske. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Merk dog at de ikke kan kreve renter hvis de har satt forfallsdatoen til en helgedag. Har de feks forfall på skjærtorsdag kan de ikke kreve renter når betalingen først går gjennom tirsdagen etter påske. 

Det er sant. Men fridager slipper man å glede seg over i februar. 

Skrevet
1 minutt siden, newman01 said:

Det er sant. Men fridager slipper man å glede seg over i februar. 

Syns skuddårsdagen skulle vært fri. Vi får jo ikke ekstra lønn i skuddår, og hvordan skal vi få fridd når vi må på jobb 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns skuddårsdagen skulle vært fri. Vi får jo ikke ekstra lønn i skuddår, og hvordan skal vi få fridd når vi må på jobb 😅

Logikken din gir ingen mening. Du får ikke trekk i lønn fordi februar er kortere enn resterende måneder heller 🤷🏼‍♀️ fordelen er definitivt i din favør og ikke arbeidsgivers.

Anonymkode: 3a88e...10f

Skrevet

Jeg glemte å si at utestående beløp var egentlig 15000. Men jeg har betalt inn 10000 av de. Er det slik at det er renter på den opprinnelige summen eller det som er gjenstående?

Prøvd å google meg frem men det står litt forskjellig. At noen tar renter av hele beløpet dersom kun deler er betalt..

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Logikken din gir ingen mening. Du får ikke trekk i lønn fordi februar er kortere enn resterende måneder heller 🤷🏼‍♀️ fordelen er definitivt i din favør og ikke arbeidsgivers.

Anonymkode: 3a88e...10f

Kanskje fordi det ikke var logikk, men humor? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg glemte å si at utestående beløp var egentlig 15000. Men jeg har betalt inn 10000 av de. Er det slik at det er renter på den opprinnelige summen eller det som er gjenstående?

Prøvd å google meg frem men det står litt forskjellig. At noen tar renter av hele beløpet dersom kun deler er betalt..

Selvfølgelig får du alltid kun renter på utestående.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ingen kan ta renter på noe du allerede har betalt. Du må ha misforstått noe da du googlet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...