AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Del Skrevet 15. februar Jesus er eneste veien til himmelen. Alle mennesker er i utgangspunktet fortapte mennesker. Derfor trenger en å høre seg frelst eller lese seg frelst, visst en har tenkt seg til himmelen. Troen kommer av forkynnelsen, og forkynnelsen kommer ved Kristi Ord. Jesus tok straffen og dommen vi skulle hatt og fortjener på Seg, så en behøver ikke gå fortapt. Men bibelen, Guds Ord, som er inspirert av Guds Hellige Ånd gjennom mennesker er ånd og er liv og er levende og virkekraftig, osv. En finner Jesus i Guds Ord. En må bli født på ny gjennom Guds Ord, omvendt til Gud, for å kunne se Guds rike. Dette skjer i forbindelse med Jesu fullbrakte verk. Gud kledde Seg i kjøtt og blod og oppfylte hele Guds hellige lov, for oss, sonte all verdens synd på korset. Og Han stod opp igjen til vår rettferdiggjørelse for Gud, og sitter ved Guds høyre hånd som vår representant, talsmann og stedfortreder. Dette skjedde for rundt 2000 år siden. En sann kristen har 2 naturer i seg, kjødet og Ånden. Sannheten, som er Jesus, kan sette deg fri fra løgnens makt, fra Satan som forfører hele verden. Velg i dag hvem du vil tjene. "Mine synder er borte. De finnes ikke mer." Anonymkode: 7a67f...86b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Del Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jesus er eneste veien til himmelen. Alle mennesker er i utgangspunktet fortapte mennesker. Derfor trenger en å høre seg frelst eller lese seg frelst, visst en har tenkt seg til himmelen. Troen kommer av forkynnelsen, og forkynnelsen kommer ved Kristi Ord. Jesus tok straffen og dommen vi skulle hatt og fortjener på Seg, så en behøver ikke gå fortapt. Men bibelen, Guds Ord, som er inspirert av Guds Hellige Ånd gjennom mennesker er ånd og er liv og er levende og virkekraftig, osv. En finner Jesus i Guds Ord. En må bli født på ny gjennom Guds Ord, omvendt til Gud, for å kunne se Guds rike. Dette skjer i forbindelse med Jesu fullbrakte verk. Gud kledde Seg i kjøtt og blod og oppfylte hele Guds hellige lov, for oss, sonte all verdens synd på korset. Og Han stod opp igjen til vår rettferdiggjørelse for Gud, og sitter ved Guds høyre hånd som vår representant, talsmann og stedfortreder. Dette skjedde for rundt 2000 år siden. En sann kristen har 2 naturer i seg, kjødet og Ånden. Sannheten, som er Jesus, kan sette deg fri fra løgnens makt, fra Satan som forfører hele verden. Velg i dag hvem du vil tjene. "Mine synder er borte. De finnes ikke mer." Anonymkode: 7a67f...86b Jeg er selv troende, men kan ikke se rettferdigheten i dette. Hva med de som ikke har hørt om Gud og Jesus? Eller hva med de som har andre religioner? Og hva med de som har vokst opp i et hjem uten en tro, som aldri har blitt eksponert for noe åndelig i hele sitt liv... Hva med dem? Anonymkode: 009bb...dfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Del Skrevet 15. februar Men Himmelen eksisterer jo ikke... Anonymkode: 61c85...3b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Del Skrevet 15. februar Nei, alle kommer til samme sted uavhengig av hva man har gjort i livet og hva man tror på. Man er her på jorden for å høste erfaringer, og i åndenes verden finnes nok ikke gode eller onde handlinger, bare erfaringer. Anonymkode: d6b37...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. februar #5 Del Skrevet 15. februar (endret) AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er selv troende, men kan ikke se rettferdigheten i dette. Hva med de som ikke har hørt om Gud og Jesus? Eller hva med de som har andre religioner? Og hva med de som har vokst opp i et hjem uten en tro, som aldri har blitt eksponert for noe åndelig i hele sitt liv... Hva med dem? Anonymkode: 009bb...dfe Det står da visserlig at Gud venter til evangeliet er spredd til hele verden fordi Han vil flest mulig skal bli frelst, og å spre evangeliet det har kristne blitt bedt om!!! De første som ble bedt om det var disiplene og siden er det troende som kommer etter som skal gjøre det - og de som hindrer det å spre seg eller at folk skal tro er den som og den som heller vil holde det for seg selv fremfor å gjøre som Jesus ba dem om. Det er mange troende som motsier seg hva Jesus ber oss om og holder det for seg selv (Han har sagt noe om det også), det er mange som ber kristne holde det for seg selv, og det er mange som ikke vil høre etter og som ikke vil folk skal tro - det er ikke i henhold til Guds ønske/vilje, men det står jo også at det vil skje da siden Djevelen absolutt ikke har noe hast med å dra dit han hører hjemme og vet hvor han skal når alle har fått sin sjanse og enden kommer. Han vil flest mulig ikke skal bli frelst så han kjøper seg jo bare tid. Jesus sa at disiplene og vi skulle prøve, og hvis noen ikke ville ta imot budskapet skulle de riste støvet av seg og gå videre til nestemann. De som hører blir frelst og de som avviser, de har fått sin sjanse. Alt står i Bibelen, men så er det jo ganske mange som stryker det som passer dem da eller ikke gidder lese hva det står i den - og verre; såkalte kristne som går i front og sier at ingen behøver å lese i Bibelen og som derfor går tvert i mot hva Gud sier i sitt ord... De hjelper ikke noen til å komme til tro, men hjelper heller mennesker bort fra Gud. https://itro.no/misjon/15-bibelvers-om-hvorfor-misjon-er-viktig/ Matteus 24:14 N11BM Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme. Markus 6:11-13 N11BM Er det et sted de ikke vil ta imot dere og ikke vil høre på dere, skal dere riste støvet av føttene og dra bort derfra. Det skal være et vitnesbyrd mot dem.» Så gikk de ut og forkynte for folket at de skulle vende om. De drev ut mange onde ånder og salvet mange syke med olje og helbredet dem. https://www.be.no/jesus-se-til-at-ingen-forer-dere-vill Endret 15. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Del Skrevet 15. februar Lawyam skrev (1 time siden): Det står da at Gud venter til evangeliet er spredd til hele verden fordi Han vil flest mulig skal bli frelst, og å spre evangeliet det har kristne blitt bedt om. De første som ble bedt om det var disiplene og siden er det troende som kommer etter -og de som hindrer det å spre seg er den som vil utsette og den som heller vil holde det for seg selv fremfor å gjøre som Jesus ba dem om. Det er mange troende som motsier seg hva Jesus ber oss om og holder det for seg selv (Han har sagt noe om det også), det er mange som ber kristne holde det for seg selv, og det er mange som ikke vil høre etter og som ikke vil folk skal tro -det er ikke i henhold til Guds ønske, men det står jo også at det vil skje da siden Djevelen absolutt ikke har noe hast med å dra dit han hører hjemme og vet han skal når alle har fått sin sjanse. Jesus sa at disiplene skulle prøve og hvis de ikke ville ta imot budskapet skulle de gå videre til nestemann. De som hører blir frelst og de som avviser, de har fått sin sjanse. https://itro.no/misjon/15-bibelvers-om-hvorfor-misjon-er-viktig/ Matteus 24:14 N11BM Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme. Markus 6:11-13 N11BM Er det et sted de ikke vil ta imot dere og ikke vil høre på dere, skal dere riste støvet av føttene og dra bort derfra. Det skal være et vitnesbyrd mot dem.» Så gikk de ut og forkynte for folket at de skulle vende om. De drev ut mange onde ånder og salvet mange syke med olje og helbredet dem. https://www.be.no/jesus-se-til-at-ingen-forer-dere-vill Det er like full ekstremt urettferdig. En som vokser opp i en kristent hjem vil da ha alle mulige fordeler fremfor de som kanskje har hørt om budskapet, men som likevel føler at det er irrelevant. Tenk det at du bor i på landsbygda i et fjerntliggende land. Og en dag kommer det kanskje en fyr og forkynner bibelens budskap. En time etterpå har han dratt. Hvorfor i all verden skulle det føre til at du blir en kristen? Ser du hvor ufattelig urettferdig det ville vært? Anonymkode: 009bb...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Del Skrevet 15. februar En ting mener jeg: TRO HVA DU VIL, OM DET ER ALLAH, JEHOVA, JESUS, GUD ETC. MEN IKKE PRAKK DIN TRO ELLER RELIGION PÅ ANDRE! La folk styre selv. Amen😅 Anonymkode: e3ede...085 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. februar #8 Del Skrevet 15. februar (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er like full ekstremt urettferdig. En som vokser opp i en kristent hjem vil da ha alle mulige fordeler fremfor de som kanskje har hørt om budskapet, men som likevel føler at det er irrelevant. Tenk det at du bor i på landsbygda i et fjerntliggende land. Og en dag kommer det kanskje en fyr og forkynner bibelens budskap. En time etterpå har han dratt. Hvorfor i all verden skulle det føre til at du blir en kristen? Ser du hvor ufattelig urettferdig det ville vært? Anonymkode: 009bb...dfe Det er mange som kommer med meg med budskap om både det ene og det andre. Det er da opp til meg om jeg vil avfeie det uten videre eller om jeg vil undersøke det videre. Det er rimelig å anta at en kristen forbipasserende vil nevne Bibelen som kilde og da kan jeg velge å undersøke med den. Det er de som tar mot budskapet som blir frelst/reddet og ikke de som takker nei. Hvis jeg ikke tror den heller, da tror jeg ikke Gud. Fordi den er Guds Ord. Bibelen er det viktigste dokumentet vi har hva gjelder vår tro. Hvis du mener noe annet får du heller ta den diskusjonen opp med Gud enn meg. Han sier og Bibelen sier Gud er rettferdig så den som da sier det motsatte er selvfølgelig ikke troende. Troende tror på hva Gud sier og har tillitt til Han. De påstår IKKE Han er urettferdig. Ingen tror på noen som de anser som urettferdig. En urettferdig går det ikke an å stole på og det eneste Gud har bedt oss om å gjøre er faktisk å stole fullt og fast på Han og ikke tvile - og å spre budskapet for at flere kan bli frelst. Ikke spre et budskap om at Gud er urettferdig.... Endret 15. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. februar #9 Del Skrevet 15. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): En ting mener jeg: TRO HVA DU VIL, OM DET ER ALLAH, JEHOVA, JESUS, GUD ETC. MEN IKKE PRAKK DIN TRO ELLER RELIGION PÅ ANDRE! La folk styre selv. Amen😅 Anonymkode: e3ede...085 Dette er et diskusjonsforum og vi skriver under 'Religion...'. Jeg skulle tro det var under en kategori hvor vi kristne og andre troende fritt burde kunne få skrive om vår tro da - eller er det ment som sted hvor utelukkende ikke-troende skal få skrive, mener du? Det er ingen som tvinger deg å lese og ingen som tvinger noen å tro, og at du ikke har tro; betyr det i såfall at du har større rett å prakke vantro over på noen enn oss å 'prakke tro' over noen? Jeg tror ikke på noe du skriver heller, men jeg blir jo heller ikke overbevist av ikke-troende - og har ikke bedt de holde kjeft... Vi skrev litt her om at Gud er urettferdig hvis noen ikke tror, men når noen da skriver noe/sier noe om Gud og frelse, og noen avviser det Gud sier - og kristne sier - som du gjør - er det altså 'Gud som skal ha skylden for å ikke tvinge dem i knestående og ikke har gjort nok for å frelse dem og de kristne som ikke har forkynt NOK selvfølgelig hvis noen ikke blir frelst'.. Hvis de kristne tier fordi du sier det og ingen leser Bibelen er det 'SELVFØLGELIG Guds feil' det også i manges øyne, men nå har det seg da slik at vi har lov av Gud å snakke om Han (og også av forumledelsen) og siden jeg tror setter jeg faktisk Hans Ord over dine... Endret 15. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 15. februar #10 Del Skrevet 15. februar Lawyam skrev (7 timer siden): Det står da visserlig at Gud venter til evangeliet er spredd til hele verden fordi Han vil flest mulig skal bli frelst, og å spre evangeliet det har kristne blitt bedt om!!! Så altså en allmektig og allvitende gud. Som ifølge dem som tror på han har skapt alt, Men han trenger hjelp til å spre ordet om boka si.. Det høres lite troverdig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 15. februar #11 Del Skrevet 15. februar (endret) enda1anonymbruker skrev (1 time siden): Så altså en allmektig og allvitende gud. Som ifølge dem som tror på han har skapt alt, Men han trenger hjelp til å spre ordet om boka si.. Det høres lite troverdig ut. Rettelse; ifølge Bibelen står det at Han har skapt alt og for å redde flest mulig fra Satans ødeleggelser sendte sin egen Sønn for å kunne få et forhold til oss igjen; det forholdet som ble ødelagt fordi synd sto mellom oss og en Hellig Gud. Sønnen er mellommannen som har revet ned den muren som skilte fordi Han tok all skylden på seg selv slik at hver den som stoler på Sønnen får via Han tilbake det foeholdet Gud engang hadde med mennesket. Ja, Han gav oss fri vilje til å velge det rette, og advarte om konsekvenser og Adam gav bort makten til Satan og det er han som styrer verden i dag, men det er altså en vei til Gud likevel som alle kan ta uten å gjøre annet enn å stole på det Ordet sier. Når det er gjort får vi den Hellige Ånd. De som har den Hellige Ånd får stadige bekreftelser. Nei, det er kanskje ikke så lett å tro på, men når noen tror og vender om/til Han og får troen bekreftet ved den Hellige Ånd da tror vi ikke bare lengre, da VET vi. Ja, Han trenger hjelp fordi det er motstand og det er menneskenes valg hvem de vil følge her på jorden, men Gud har ingen tanke om at jorden skal vare evig og Djevelen kan ikke overstyre den biten, bare sørge for å undergrave troen på Gud og hindre dem å finne veien til Ham som går gjennom Jesus. Nå har Jesus vært her og redningsaksjonen er ferdig, den det ble profetert om i tusenvis av år og Han sa fra hva vi skulle gjøre før Han dro tilbake og gav de troende den Hellige Ånd til hjelp da Han kom seg opp. Så har Han sagt Han kommer tilbake og henter oss (de troende) når tiden er moden for det. Så skal jorden gå under og det skal komme en ny jord bestående av de troende og uten Styggen denne gangen. Styggen får også hjelp da; han av motstanderene til Gud. Endret 15. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar Så gud vil redde oss fra et problem han alt i alt har skapt selv. Er konklusjonen av å ha lest det der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #13 Del Skrevet 16. februar Lawyam skrev (18 timer siden): Det er mange som kommer med meg med budskap om både det ene og det andre. Det er da opp til meg om jeg vil avfeie det uten videre eller om jeg vil undersøke det videre. Det er rimelig å anta at en kristen forbipasserende vil nevne Bibelen som kilde og da kan jeg velge å undersøke med den. Det er de som tar mot budskapet som blir frelst/reddet og ikke de som takker nei. Hvis jeg ikke tror den heller, da tror jeg ikke Gud. Fordi den er Guds Ord. Bibelen er det viktigste dokumentet vi har hva gjelder vår tro. Hvis du mener noe annet får du heller ta den diskusjonen opp med Gud enn meg. Han sier og Bibelen sier Gud er rettferdig så den som da sier det motsatte er selvfølgelig ikke troende. Troende tror på hva Gud sier og har tillitt til Han. De påstår IKKE Han er urettferdig. Ingen tror på noen som de anser som urettferdig. En urettferdig går det ikke an å stole på og det eneste Gud har bedt oss om å gjøre er faktisk å stole fullt og fast på Han og ikke tvile - og å spre budskapet for at flere kan bli frelst. Ikke spre et budskap om at Gud er urettferdig.... Du svarer jo ikke helt på det jeg skriver. Så jeg spør igjen litt mer generelt. Er det ikke urettferdig at folk som omtrent ikke engang har hørt om Gud og Jesus som skal dømmes? Mennesker som kanskje har vokst opp som muslimer eller hinduer eller kanskje helt gudløse som kunne være tilfelle i gamle Sovjetunionen og Kina, hvordan skal de kunne ta i mot budskapet og bli kristne? Anonymkode: 009bb...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 16. februar #14 Del Skrevet 16. februar (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du svarer jo ikke helt på det jeg skriver. Så jeg spør igjen litt mer generelt. Er det ikke urettferdig at folk som omtrent ikke engang har hørt om Gud og Jesus som skal dømmes? Mennesker som kanskje har vokst opp som muslimer eller hinduer eller kanskje helt gudløse som kunne være tilfelle i gamle Sovjetunionen og Kina, hvordan skal de kunne ta i mot budskapet og bli kristne? Anonymkode: 009bb...dfe Denne videoen for eksempel tar for seg problematikken ganske bra for dem som gidder å se. Endret 16. februar av enda1anonymbruker Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 16. februar #15 Del Skrevet 16. februar (endret) Slettet "Dobbelpost" Endret 16. februar av enda1anonymbruker Dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 16. februar #16 Del Skrevet 16. februar enda1anonymbruker skrev (27 minutter siden): Så gud vil redde oss fra et problem han alt i alt har skapt selv. Er konklusjonen av å ha lest det der. Gud HAR reddet de som reddes vil - og problemene skyldes at Adam begynte å tvile på om Gud virkelig hadde sagt at de ikke skulle spise av det treet - djevelen klarte å manipulere han ved å si; 'har Gud virkelig sagt det'....- slik mennesket også sier idag... Det betydde at Adam gav Djevelen makt. Hver gang vi motsier Gud eller tviler gir vi det onde makt. Du vet at Gud gav mennesket makt til å råde over jorden i første omgang....Adam gav den bort - og Gud tar makten tilbake, men ved hjelp av menneskene ved at Han sendte Jesus for å ta bort skylden, slik at Djevelen mistet makt den veien via de troende, men den endelige maktovertakelsen kommet senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 16. februar #17 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du svarer jo ikke helt på det jeg skriver. Så jeg spør igjen litt mer generelt. Er det ikke urettferdig at folk som omtrent ikke engang har hørt om Gud og Jesus som skal dømmes? Mennesker som kanskje har vokst opp som muslimer eller hinduer eller kanskje helt gudløse som kunne være tilfelle i gamle Sovjetunionen og Kina, hvordan skal de kunne ta i mot budskapet og bli kristne? Anonymkode: 009bb...dfe Først og fremst. Jeg sover og arbeider som de fleste mennesker. Jeg har ikke betaling for å skrive her. Jeg prøver å svare så godt jeg kan når jeg har en ledig stund. Det samme gjelder vel også deg. La oss inngå å krangle. Folk vil høre om det. Gud er ikke urettferdig. Nå har Han vel ventet noen år...så da får nok alle sine sjanser. Skjer det før alle har fått sjansen vil de nok få sjansen etter sin død. De som levde før Jesus fikk valget etter sin død siden Jesus ikke kom før, så hvorfor ikke etterpå hvis sånn er. De som hører mens de lever får valget nå. Tilbudet skal gjelde alle og da får de det nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #18 Del Skrevet 16. februar Siden de aller fleste religioner på flere punkter sammenfaller tror jeg det er så enkelt som at mennekser som har godhet i hjertet og handler ut fra denne til enhver tid lever etter regler som gir dem tilgang til det som kommer etter dommens dag. Å være trodende enten det er som kristen eller annet - hvis man selv setter seg til doms over andre går man bort fra det viktigste i enhver tro - at det ikke er opp til mennesker å dømme andre mennesker. Tenk litt på det TS. Kanskje er ikke din strake vei til himmelen så uhindret som du tror selv.. Anonymkode: 14ab4...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enda1anonymbruker Skrevet 16. februar #19 Del Skrevet 16. februar Lawyam skrev (6 minutter siden): Gud HAR reddet de som reddes vil - og problemene skyldes at Adam begynte å tvile på om Gud virkelig hadde sagt at de ikke skulle spise av det treet - djevelen klarte å manipulere han ved å si; 'har Gud virkelig sagt det'....- slik mennesket også sier idag... Det betydde at Adam gav Djevelen makt. Hver gang vi motsier Gud eller tviler gir vi det onde makt. Du vet at Gud gav mennesket makt til å råde over jorden i første omgang....Adam gav den bort - og Gud tar makten tilbake, men ved hjelp av menneskene ved at Han sendte Jesus for å ta bort skylden, slik at Djevelen mistet makt den veien via de troende, men den endelige maktovertakelsen kommet senere. Så gud ga oss fri vilje, men vi blir straffet for å bruke den, forholde oss til fakta og at vi ikke tror blindt på noe uten bevis. Om gud skapte alt har han da vitterlig skapt djevelen, helvete og ondskapen selv. Altså han vil "redde" oss fra eit problem han har skapt selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #20 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Siden de aller fleste religioner på flere punkter sammenfaller tror jeg det er så enkelt som at mennekser som har godhet i hjertet og handler ut fra denne til enhver tid lever etter regler som gir dem tilgang til det som kommer etter dommens dag. Å være trodende enten det er som kristen eller annet - hvis man selv setter seg til doms over andre går man bort fra det viktigste i enhver tro - at det ikke er opp til mennesker å dømme andre mennesker. Tenk litt på det TS. Kanskje er ikke din strake vei til himmelen så uhindret som du tror selv.. Anonymkode: 14ab4...dec Jeg dømmer ingen. Er Gud som er dommeren. Anonymkode: 7a67f...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå