AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Jeg er langtidssykemeldt og pleier derfor å både levere og hente i bhg, pluss ordne det meste med barnet. I går kveld fikk jeg omgangssyke, så i dag spurte jeg mannen om han kunne levere. Nei, han måtte på jobb så rakk ikke det. Mente jeg måtte klare det selv om jeg har litt magevondt. Spurte om han i det minste kunne smøre frokost og lunsj til barnet for å unngå at jeg håndterte mat for å minimere smitte. Nei, det hadde han ikke tid til. Er jeg urimelig når jeg synes det er dårlig gjort? Kjenner det er litt sårt at vi her hjemme alltid er under jobben på prioriteringslista. Anonymkode: 53cc2...ae8 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Selvfølgelig ikke greit. Og han skal ikke «hjelpe til», han skal ta sin del. Anonymkode: 32558...42a 29 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Når man er alenemor slik som deg, så må du gjøre alt alene selv om du er syk. Anonymkode: b1902...69b 9 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #4 Skrevet 15. februar 2024 Sånn var min også. En av grunnene til at han er en ex🙄 Anonymkode: 216ea...6e2 8 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Jeg skjønner ikke hvor dere finner disse ubrukelige mennene dere velger å få barn med. Det er selvfølgelig ikke greit. Ta på deg munnbind, vær ekstremt nøye med håndhygiene, så kanskje det går bra. Anonymkode: f5bc3...d9e 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man er alenemor slik som deg, så må du gjøre alt alene selv om du er syk. Anonymkode: b1902...69b hvor skrev TS at hun var alenemor? Anonymkode: 4dd74...9ed 1 1
Tobias001 Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er langtidssykemeldt og pleier derfor å både levere og hente i bhg, pluss ordne det meste med barnet. I går kveld fikk jeg omgangssyke, så i dag spurte jeg mannen om han kunne levere. Nei, han måtte på jobb så rakk ikke det. Mente jeg måtte klare det selv om jeg har litt magevondt. Spurte om han i det minste kunne smøre frokost og lunsj til barnet for å unngå at jeg håndterte mat for å minimere smitte. Nei, det hadde han ikke tid til. Er jeg urimelig når jeg synes det er dårlig gjort? Kjenner det er litt sårt at vi her hjemme alltid er under jobben på prioriteringslista. Anonymkode: 53cc2...ae8 Som kvinne er dette din oppgave. Hvis du ikke kan utføre oppgavene dine, så får du hente inn ekstern hjelp. Mannen din er ute å tjener penger til familien, så det er ikke greit å belaste han mere enn han allerede er belastet.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvor skrev TS at hun var alenemor? Anonymkode: 4dd74...9ed Om mor gjør absolutt alt med barn og hjem, selv når hun er syk, så er hun per definisjon; alenemor. Anonymkode: b1902...69b 27 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): hvor skrev TS at hun var alenemor? Anonymkode: 4dd74...9ed Hun er alenemor i et forhold, praktisk sett Anonymkode: 1dd81...bec 9 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #10 Skrevet 15. februar 2024 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Som kvinne er dette din oppgave. Hvis du ikke kan utføre oppgavene dine, så får du hente inn ekstern hjelp. Mannen din er ute å tjener penger til familien, så det er ikke greit å belaste han mere enn han allerede er belastet. BS Anonymkode: 1dd81...bec 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #11 Skrevet 15. februar 2024 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Som kvinne er dette din oppgave. Hvis du ikke kan utføre oppgavene dine, så får du hente inn ekstern hjelp. Mannen din er ute å tjener penger til familien, så det er ikke greit å belaste han mere enn han allerede er belastet. 🥱 Anonymkode: ade8e...f78 10 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #12 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er jeg urimelig når jeg synes det er dårlig gjort? Kjenner det er litt sårt at vi her hjemme alltid er under jobben på prioriteringslista. Anonymkode: 53cc2...ae8 Selvsagt ikke urimelig. Hva gir forholdet deg? Sånn totalt sett? Hvordan hadde livet ditt endret seg om han ikke var der? Anonymkode: 1dd81...bec 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #13 Skrevet 15. februar 2024 Tobias001 skrev (10 minutter siden): Som kvinne er dette din oppgave. Hvis du ikke kan utføre oppgavene dine, så får du hente inn ekstern hjelp. Mannen din er ute å tjener penger til familien, så det er ikke greit å belaste han mere enn han allerede er belastet. 😂😂😂 Som om ikke 99% av dagens mødre jobber fulltid, og vel så det. Da sliter du, tullebukk! Anonymkode: dce55...b5d 5
Ingvild mamma Skrevet 15. februar 2024 #14 Skrevet 15. februar 2024 Forstår det er sårt. Ville prøvd å ta det opp med din mann i en rolig stund i dag; at det ikke er så ofte du ber om hjelp til levering, og at når du først ber om det, så er det med god grunn og han må prøve å prioritere. Ikke bra mtp smittespredning som du sier. Langtidssjukemelding osv kan jo være utfordrende på samlivet og kommunikasjonen dere imellom, og om dere har problemer med dette, kunne kanskje gratis parterapi hos Barne-familiehjelpen i kommunen være til hjelp? Får ikke time på dagen, men foreldre med små barn blir prioritert. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #15 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sånn var min også. En av grunnene til at han er en ex🙄 Anonymkode: 216ea...6e2 Dette! Anonymkode: e4938...1de 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #16 Skrevet 15. februar 2024 Han må bare ta seg tid. Sånn er det når barnevakten er syk.. Altså - hva fadern liksom! Han må Jo ta ansvar, ikke hjelpe til. Anonymkode: 92a67...563 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #17 Skrevet 15. februar 2024 For en ubrukelig mann du har. Å han der syns du er en god livspartner? Hadde mistet tenningen fullstendig om min samboer ga så faen, mulig han hadde blitt en ex også om han ikke endret innstilling til hva det vil si å være en familie. Anonymkode: 2729d...537 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #18 Skrevet 15. februar 2024 Ingvild mamma skrev (11 minutter siden): Forstår det er sårt. Ville prøvd å ta det opp med din mann i en rolig stund i dag; at det ikke er så ofte du ber om hjelp til levering, og at når du først ber om det, så er det med god grunn og han må prøve å prioritere. Ikke bra mtp smittespredning som du sier. Langtidssjukemelding osv kan jo være utfordrende på samlivet og kommunikasjonen dere imellom, og om dere har problemer med dette, kunne kanskje gratis parterapi hos Barne-familiehjelpen i kommunen være til hjelp? Får ikke time på dagen, men foreldre med små barn blir prioritert. Kjære husbond. Unskyld at jeg kanskje er litt til bry for deg akkurat nå. Jeg er sykemeldt og opplever for tiden ukontrollert sprutbæsj. Kunne du kankje hjulpet til med barnet ditt en liten stund? Jeg vil ikke komme i veien for livet ditt, men jeg er litt på randen her. Ønsker ikke å gi deg dårlig samvittighet eller noe. Du kan si nei altså. Vet ditt liv er viktigere enn mitt. Tenk på det. Anonymkode: b1902...69b 7 6 1
Daraya Skrevet 15. februar 2024 #19 Skrevet 15. februar 2024 Hvorfor gjør så mange kvinner samme feil? "Kan du levere ungene i barnehage?" er et spørsmål som kan besvares med enten Ja eller Nei. Og akkurat som late ungdommer er svaret hos en lat/uansvarlig/idiot mann Nei. Det du må venne til å gjøre er få innstillingen at han SKAL gjøre det. Du ber ikke om det. "Jeg er syk, du må levere i barnehage i morgen." Ferdig snakka. 13 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #20 Skrevet 15. februar 2024 Tobias001 skrev (50 minutter siden): Som kvinne er dette din oppgave. Hvis du ikke kan utføre oppgavene dine, så får du hente inn ekstern hjelp. Mannen din er ute å tjener penger til familien, så det er ikke greit å belaste han mere enn han allerede er belastet. https://www.finn.no/job/fulltime/search.html https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger Sånn, her har du noe fornuftig å bruke tiden din på. Anonymkode: a3fda...31e 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå