AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #1 Skrevet 15. februar 2024 Hei, jeg og samboeren min har tenkt å prøve å bli gravide. Problemet mitt er at jeg får høy puls og kan bli litt stressa med tanke på å være gravid. Jeg har lyst til å bli gravid, men er redd for at jeg har for høy puls at jeg kan øke sjansen for abort? Hjelp Anonymkode: 0b26f...29e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #2 Skrevet 15. februar 2024 Nei. Leste en artikkel i går om at det i de aller fleste tilfellene av abort er snakk om genetiske avvik i fosteret. I de få tilfellene hvor det er forhold hos mor som er avgjørende, er det snakk fysiske ting i livmoren som f.eks knuter, som gjør at kroppen støter fra seg fosteret. Myten om at stress utkøser abort ble i alle fall avvist i den artikkelen (mener kanskje det var Aftenposten jeg leste det). Dette går bra! Lykke til😊 Anonymkode: f8edd...d07
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #3 Skrevet 15. februar 2024 Her er artikkelen: https://www.forskning.no/dna-svangerskap/forskere-har-funnet-arsaken-til-flertallet-av-alle-spontanaborter/2322665 Anonymkode: f8edd...d07 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Hva som er normal puls varierer fra person til person og er individuelt som så mye annet. Normalt hos friske er 50-80, hos noen opp mot 90-100. Påvirket av genetisk normalvariasjoner og fysisk form. I tillegg påvirkes pulsen i stor grad både fysiske og psykiske belastninger. Jeg ligger selv i øvre normalområde og kan ha en del ekstraslag (og urytmisk puls). jeg har fått dette undersøkt fra tidligere og dette har blitt regnet som normalt. Jeg er nå gravid i uke 34, og dette har på ingen måte påvirket graviditeten min, selv med enkelte ekstraslag i perioder. Så lenge du ligger innenfor normalområdet så går nok dette helt fint. Er du bekymret for at dette ikke er normalt så bør du ta dette opp med lege og få dette undersøkt, mest for din egen del og for å avdekke mulige problemer med din kardiologiske helse. Selv mange hjertesyke kan bli gravide, men med noe mer oppfølging! Men husk at det på dette området også er store normalvariasjoner, og sannsynligheten for at det ikke er noe problem er stor! Anonymkode: f2746...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå