Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå tiden er inne? Jeg sitter med noe Ether men ser at kursen er ganske god nå men den kan jo stige mer, spørsmålet er jo da om man bør gamble på at den vil fortsette oppover, jeg mener ikke 1 uke eller 2 men kanskje 4-5 år, alt er allerede beskattet etter boka men egentlig trenger jeg ikke pengene akkurat nå.

Anonymkode: 80aee...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var planen din da du kjøpte? Jeg selger ikke. Men ikke gitt at dette er riktig for deg. 

Anonymkode: 5ccbe...0c1

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Er det nå tiden er inne? Jeg sitter med noe Ether men ser at kursen er ganske god nå men den kan jo stige mer, spørsmålet er jo da om man bør gamble på at den vil fortsette oppover, jeg mener ikke 1 uke eller 2 men kanskje 4-5 år, alt er allerede beskattet etter boka men egentlig trenger jeg ikke pengene akkurat nå.

Nå veit ikke jeg hvilken bok du leser når du fyller ut skattemeldingen din, men du leser antagelig ikke Skatteetatens Skatte-ABC. 

Det er meget vanskelig å beskatte noe etter boka når du ikke veit salgssum og har tatt stilling til salgstidspunkt..  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville solgt all krypto og ikke investert på nytt uansett gevinst eller tap.

:skya:

Anonymkode: 79fa0...b1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville solgt all krypto og ikke investert på nytt uansett gevinst eller tap.

Hvorfor?

Anonymkode: 49f77...dfc

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor?

Anonymkode: 49f77...dfc

Hva annet en kjøp og salg kan du gjøre med krypto?

Skrevet

Jeg har tjent godt på min lille investering, ved å selge litt hver gang kursen er høy. Alt fra 100kr til 4000kr. Alt blir skatteberegnet i handelsplattformen; jeg går inn og finner tall som skal i skattemeldingen☺️Kan dog ikke påstå at jeg har forståelse av digital valuta😜

Anonymkode: fafdb...61b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva annet en kjøp og salg kan du gjøre med krypto?

Kan spekulere 

Anonymkode: ec867...a00

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva var planen din da du kjøpte? Jeg selger ikke. Men ikke gitt at dette er riktig for deg. 

Har aldri kjøpt, har hatt ett par maskiner som har jobba.

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Nå veit ikke jeg hvilken bok du leser når du fyller ut skattemeldingen din, men du leser antagelig ikke Skatteetatens Skatte-ABC. 

Det er meget vanskelig å beskatte noe etter boka når du ikke veit salgssum og har tatt stilling til salgstidspunkt..  

Dette er minet og fortjenesten hvert år blir skattlagt, har betalt skatt hvert år av det jeg har tjent på mining.

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har youtube kanal med en god del subs. Har drevet med krypto siden 2017. Dette er ikke toppen. Vi forventer til i andre halvdel av 2024 eller første halvdel 2025. 

Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (7 timer siden):

Jeg har youtube kanal med en god del subs. Har drevet med krypto siden 2017. Dette er ikke toppen. Vi forventer til i andre halvdel av 2024 eller første halvdel 2025. 

Veeel, for 2-3 år siden forventet "ekspertene" at 1 BTC vil passere  om noen måneder,  den nådde vel bare rundt halvveis. :)

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Veeel, for 2-3 år siden forventet "ekspertene" at 1 BTC vil passere  om noen måneder,  den nådde vel bare rundt halvveis. :)

Passere hva? Og de er ikke experter. Jeg er expert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Passere hva da? Det finnes jo «eksperter» som sier akkurat hva som helst, så det sier ingen ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Passere hva da? Det finnes jo «eksperter» som sier akkurat hva som helst, så det sier ingen ting.

1 mill

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

1 mill

hvordan har du i så fall tenkt å omsette dette til kontanter da? 

hvis du overfører alle pengene direkte til din egen bank-konto så kommer nok skatteetaten og ønsker sin andel. Da forsvinner det fort 20 prosent / 30 prosent eller what ever de krever i skatt nå for tiden.   

Anonymkode: b5dc0...4d9

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

hvis du overfører alle pengene direkte til din egen bank-konto så kommer nok skatteetaten og ønsker sin andel. Da forsvinner det fort 20 prosent / 30 prosent eller what ever de krever i skatt nå for tiden.   

Blir jo fortsatt en pen fortjeneste da!

Anonymkode: 269db...0dd

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da helt normalt å betale skatt på inntekt og fortjeneste. 

• Liker 1
Skrevet

hvilken plattform benytter dere? 

Anonymkode: ea07d...0c6

Skrevet

Jeg ville ikke solgt, men kanskje byttet til BTC. Pga. halveringen i april og alle de nye BTC ETFene (som kjøper rundt 10,000 BTC per dag for tiden) kan man forvente en ganske god stigning de neste 18 månedene. Kanskje så mye som en femdobling av verdien.

Jeg sparer i IBIT for tiden, en av de nye ETFene. Det jeg kjøpte for en måned siden har jeg allerede 22% avkastning på. Handler på Nordnet.

Det er forresten 22% skatt på krypto. Spiller ingen rolle om man kjøper krypto direkte eller via en ETF.

Anonymkode: 8ef97...6b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...