Gå til innhold

Er jeg blitt mannen i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en nå i snart 6 måneder. Vi har en aldersforskjell på nesten 7 år, der jeg er eldst. Og vi har avstandsforhold. Jeg har to barn og ikke mulighet til å flytte selv om jeg vil og han har mulighet til å flytte men vil ikke.. 

I det siste har jeg tenkt over at det er mer og mer jeg som har blitt mannen i dette forholdet. Vet ikke om han har blitt for komfortabel med det, om det er siden jeg er eldst eller om jeg bare har skjemt han bort fra første stund. 

Det er jeg som betaler for maten når vi bestiller eller er ute. Det har hendt seg at han har betalt for meg en gang da jeg hadde bursdag. Og noen ganger har han betalt for seg selv. Men jeg betaler for flybilletter for han og diverse andre ting. Vi har hatt uenigheter om at han drar ut å drikker isteden for å bruke penger for å komme å se meg. (Han har ikke dårlig råd heller). Det er jeg som vil ha sex ofte, og oftest jeg som må ta initiativet til sex. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette men jeg føler meg som mannen i forholdet nå og jeg vet ikke hvordan jeg skal snu det.. han sier han ikke liker og ta avgjørelser og sånt heller når jeg spør han om å bestemme ting. 
Han er så snill og go ellers og hjelper meg mye med andre ting. Vi elsker hverandre og å være sammen. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu på ting. Jeg vil føle meg som dama i forholdet og bli litt skjemt bort selv.

Anonymkode: 8d0c0...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært sammen med en nå i snart 6 måneder. Vi har en aldersforskjell på nesten 7 år, der jeg er eldst. Og vi har avstandsforhold. Jeg har to barn og ikke mulighet til å flytte selv om jeg vil og han har mulighet til å flytte men vil ikke.. 

I det siste har jeg tenkt over at det er mer og mer jeg som har blitt mannen i dette forholdet. Vet ikke om han har blitt for komfortabel med det, om det er siden jeg er eldst eller om jeg bare har skjemt han bort fra første stund. 

Det er jeg som betaler for maten når vi bestiller eller er ute. Det har hendt seg at han har betalt for meg en gang da jeg hadde bursdag. Og noen ganger har han betalt for seg selv. Men jeg betaler for flybilletter for han og diverse andre ting. Vi har hatt uenigheter om at han drar ut å drikker isteden for å bruke penger for å komme å se meg. (Han har ikke dårlig råd heller). Det er jeg som vil ha sex ofte, og oftest jeg som må ta initiativet til sex. 

Vet ikke hvor jeg vil med dette men jeg føler meg som mannen i forholdet nå og jeg vet ikke hvordan jeg skal snu det.. han sier han ikke liker og ta avgjørelser og sånt heller når jeg spør han om å bestemme ting. 
Han er så snill og go ellers og hjelper meg mye med andre ting. Vi elsker hverandre og å være sammen. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å snu på ting. Jeg vil føle meg som dama i forholdet og bli litt skjemt bort selv.

Du trenger ikke være ‘mannen i forholdet bare fordi han er gjerrig. Tjener du mye mer enn ham? 

Anonymkode: dd541...3ac

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

😁

Nå som du vet hvordan det er på andre siden av bordet så vil du hjem igjen til din side? 

Vel, du har jo plukket deg ut feil type mann da. Du kan gjerne prøve noen år å gjøre han om til en sånn mannemann, men det er ikke mulig. Så enten bli vant til å være mann eller finn en ny er tipset fra meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger ikke være ‘mannen i forholdet bare fordi han er gjerrig. Tjener du mye mer enn ham? 

Bare litt mer enn han men jeg har jo også barn å forsørge.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har selv hatt en gjerrig eks. Kanskje du må føle deg litt tryggere på ham, men jeg ‘herjet litt med min etter en stund og sa rett ut litt lattermildt at han var gjerrig og måtte skjerpe seg. Blir forholdet mer seriøst etterhvert bør dere ta en god prat om økonomi og fordeling. Det er normalt å dele 50-50 på felles utgifter, inkl resturant/take away o,l

Skrevet

Du viser at du er en uavhengig kvinne. Samtidig må du kunne fortelle han at du ønsker at han tar større delaktighet i forholdet.

Det med at det kun er du som betaler viser bare at han er smålig - hvis han da ikke har ekstremt høye utgifter i forhold til inntekter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette handler ikke om kjønn (utrolig gammeldags å tenke at mannen skal ha den rollen du har nå), men om at kjæresten din utnytter deg økonomisk. Etter bare seks måneder som kjærester er du allerede i gang med å starte å forsørge han, og han virker ikke spesielt interessert i deg på andre måter. 

Hva får du ut av dette «forholdet»? 

Anonymkode: 26168...4f7

• Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

6 mnd og du kjøper flybilletter til han?

Og at du betaler er da ikke mannlig? 

At han tar null initiativ etc viser vel mer at dere ikke er kompatibel med hva behov du har?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jeg som betaler for maten når vi bestiller eller er ute. Det har hendt seg at han har betalt for meg en gang da jeg hadde bursdag. Og noen ganger har han betalt for seg selv. Men jeg betaler for flybilletter for han og diverse andre ting.

Du er ikke bare mannen i forholdet, du er også sugar daddyen hans ;)

Neida, men hvorfor i alle dager betaler du for dette? 

Anonymkode: b79c4...60a

Skrevet

sugarmama faller meg i munnen, ikke rart at han ikke er på tilbudssiden når han får alt opp i hendene.. 

Anonymkode: 7b028...bd2

• Liker 1
Skrevet

Dersom han hadde dårlig økonomi, student eller lignende, kunne jeg hatt forståelse. Men du skriver han har bra økonomi, så da er han vel bare gjerrig. Det hadde jeg aldri orket. 

Anonymkode: 8bec1...687

Skrevet

Har du gått i "mamma-modus" rundt ham? Altså at du får lyst til å passe på ham og hjelpe ham med engang det er noe? 

Anonymkode: 6a28d...e3d

Skrevet

Bare fortell at du ønsker at dere betaler for dere selv fra nå av, pga at du må spare til ungene (konfirmasjon, sertifikat, etc, hvis han spør). Hvis han er oppriktig glad i deg, så godtar han det, og vil da sløse mindre for å få råd til å reise til deg.

Anonymkode: abf40...1d0

Skrevet

Du har ikke blitt mannen i forholdet, du har blitt mammaen hans 

Anonymkode: e9067...fad

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...