AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #1 Skrevet 14. februar 2024 Er det normalt at bhg lar andre barn smake maten til min datter? Hver dag? De rapporterer at xxx fikk smake fordi h*n hadde så lyst på 3-4 ganger ukentlig Anonymkode: 670a2...f86
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #2 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det normalt at bhg lar andre barn smake maten til min datter? Hver dag? De rapporterer at xxx fikk smake fordi h*n hadde så lyst på 3-4 ganger ukentlig Anonymkode: 670a2...f86 Nei, det er ikke normalt. Men hadde det skjedd med matpakken til barnet mitt så hadde jeg tenkt at det andre barnet kanskje trenger den ekstra maten da, og sett til at jeg pakket med litt ekstra 😅 Anonymkode: f528d...e0b 2
Anononyma Skrevet 14. februar 2024 #3 Skrevet 14. februar 2024 Dette forekommer i bhg til sønnen min og, men da fordi sønnen min har gitt bort til sidemannen. Tenker i grunn det er fint at han vil dele og gidder ikke henge meg opp i det. Er nesten alltid rester i matpakken uansett 😅 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #4 Skrevet 14. februar 2024 Er det barnehagen eller barnet som deler maten? Om barna deler mat seg imellom ser jeg ikke helt problemet. Men skjønner heller ikke helt hvorfor de skriver om det. Anonymkode: 2515b...3fe 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #5 Skrevet 15. februar 2024 Det er ganske vanlig at barn selv deler med hverandre. Det å dele ved å la andre barn smake f.eks. om en har med seg en eske rosiner, er ikke noe vi stopper der jeg jobber, men vi tar ikke rosinesken og deler ut til de andre barna selv da. Vi snakker om at det er fint å dele, at de gjør hverandre glade. Og noen ganger stopper vi det, fordi enkelte barn godt kan finne på å gi bort all snacksen i egen matboks, eller til og med all maten. I noen barnegrupper må en også være mer obs, eller helt unngå deling av mat, pga allergier. Anonymkode: 3dba7...044 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #6 Skrevet 15. februar 2024 Hvis barna deler selv fordi de vil smake av hverandre, helt normalt og ok. Bedre de lærer å dele, enn at de blir «dette er mitt» unger. Vi trenger raushet i samfunnet. Anonymkode: 38e27...36b 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #7 Skrevet 15. februar 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ganske vanlig at barn selv deler med hverandre. Det å dele ved å la andre barn smake f.eks. om en har med seg en eske rosiner, er ikke noe vi stopper der jeg jobber, men vi tar ikke rosinesken og deler ut til de andre barna selv da. Vi snakker om at det er fint å dele, at de gjør hverandre glade. Og noen ganger stopper vi det, fordi enkelte barn godt kan finne på å gi bort all snacksen i egen matboks, eller til og med all maten. I noen barnegrupper må en også være mer obs, eller helt unngå deling av mat, pga allergier. Anonymkode: 3dba7...044 Dette skjer i vår barnehage også, og jeg syns det er helt greit så lenge de ansatte følger med på eventuelle allergier hos enkelte barn, noe jeg opplever de gjør. Vårt barn har både delt og «stjålet» mat Anonymkode: 10e3e...d55
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #8 Skrevet 15. februar 2024 Nei, det er ikke normalt. Barnehagen bør ikke oppmuntre til deling på denne måten av hensyn til hygiene, allergier og religion. Hvis noen av barna ikke har nok mat bør barnehagen ta det opp med de foreldrene det gjelder. Eventuelt kan de ha noe "nødmat" (som knekkebrød) liggende. Det kan de jo få bruk for uansett, om noen mister matpakken sin i en søledam eller noe sånt. Anonymkode: 1edce...0d2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Skrevet 15. februar 2024 hva om ett av barna for eksempel har cøliaki, eller allergi mot nøtter eller noe?? de ansattee i barnehagen burde i alle fall hattt såpass peiling på sånne ting, og sørge for at barna aldri får i seg noe som kan være dårlig for dem... Anonymkode: a4234...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå