Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart seks år, og skal gifte oss i sommer. Vi er godt voksne, 50+ . 
Vi har begge voksne barn som er flyttet ut. 
Her om dagen fikk jeg melding av hans eks (de var skilt tre år før jeg traff han). 
I meldingen stod det at jeg nå kan overta hans etternavn (hun har beholdt hans etternavn) og føre stafettpinnen videre. 
Jeg kjenner henne ikke, pratet et par ganger med henne og i starten av forholdet vårt lagde hun bare helvete. 
Den meldingen er bare det mest tåpelige jeg har fått. At hun liksom skal bestemme hva slags etternavn jeg skal ha? 
Dummeste jeg har hørt. 
Jeg svarte bare ok og ikke noe mer. Ikke interessert i noe kontakt med henne.
Jeg kommer til å beholde mitt etternavn, men det trenger ikke hun å vite. 
Er det ikke veldig spesielt å sende en slik melding?  Blir flau på hennes vegne… 

Anonymkode: 9ed69...f95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omg, den dama må ha issues.

Anonymkode: 8aea9...b79

• Liker 2
Skrevet

Det er nok alkohol eller psykisk sykdom inne i bildet her

Anonymkode: 3c8c9...960

• Liker 3
Skrevet

Hun var sikkert full

Anonymkode: 1a443...357

• Liker 3
Skrevet

Et tips: bare ignorer sånne meldinger. De vil bare ha oppmerksomhet. Når du svarer, så får de det. Bare slett den neste gang

Anonymkode: 3dcc4...af0

• Liker 7
Skrevet

Alkohol eller psykisk sykdom ja. Bare å overse😅 

Anonymkode: 112e0...f1e

• Liker 3
Skrevet

Så hun kommer til å skifte etternavn? Er vel greit for deg å vite.

Anonymkode: 7da73...d1b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil tro hun mest sannsynlig er full og dette var hennes måte og få en avslutning. I morgen kommer hun til å ha fylleangst😅

Anonymkode: 90395...cf3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns det høres positivt ut for deg TS. Leser meldingen som at hun nå til slutt legger han bak seg, eller i hvert fall vil prøve å sette enn strek. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun var nok ikke full, var på mandag og hun er  i jobb. 
Hun har generelt veldig høye tanker om seg selv, så vil tro det er der det ligger. 

Men, kommer det mer så kommer jeg nok ikke til å svare, blir for dumt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er sjalu, og prøver gi seg selv en avslutning.

Du er også sjalu, siden du reagerte på denne meldingen.

Anonymkode: 58ef2...8af

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det med stafettpinne var rart, men at hun forteller deg at hun nå vil skifte etternavn (jeg antar det er det hun vil opplyse om), kunne jovært svært nyttig for deg å vite, i tilfellet du hadde ønsket å ta hans når dere gifter dere. Hvis du hadde ønsket det, ville det at hun heter det samme på grunn av tidligere giftemål selvfølgelig være negativt, at hun ikke lengre heter det positivt.
At hun finner det naturlig å ta det skrittet å skifte nå etter så mange år og når han skal gifte seg igjen er jo ikke rart. 

Anonymkode: 804db...a0b

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel en klønete måte å si at hun er ferdig med han. Kanskje hun trengte å poengtere det for å komme "vinnende" ut av det

Anonymkode: 92ece...b68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hjelpe meg...

Anonymkode: 44449...26d

• Nyttig 2
Skrevet

Husker jeg snakket med min mor om stemor en gang. Stemor er sur for at hun ikke får gjøre pappas hus til sitt hus også. Pappa tviholder på de møblene han har hatt de siste 10 årene. Stemor ønsker ny sofa som de velger sammen og litt av sin pynt. De har bodd sammen i 5 år og vært sammen i 8 år. 

Moren min flyttet fra faren min for 20 år siden.

Samtalen var slik:

Hun vil gjøre huset mer til sitt også.. 

Mor avbryter meg å sier "hva? Det er jo lenge siden jeg bodde der så jeg skjønner ikke problemet!" 

Det gikk hus forbi at det ikke gjaldt henne i det hele tatt, men noen er slik I tankegangen at de alltid tror de er årsaken til ting. Moren min er en ekstremt egoistisk person som enten er midtpunkt og helt eller offeret i en hver historie. 

Mulig denne eksem er samme ulla, da er det bare å overse.

Anonymkode: abbe6...236

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har vært sammen i snart seks år, og skal gifte oss i sommer. Vi er godt voksne, 50+ . 
Vi har begge voksne barn som er flyttet ut. 
Her om dagen fikk jeg melding av hans eks (de var skilt tre år før jeg traff han). 
I meldingen stod det at jeg nå kan overta hans etternavn (hun har beholdt hans etternavn) og føre stafettpinnen videre. 
Jeg kjenner henne ikke, pratet et par ganger med henne og i starten av forholdet vårt lagde hun bare helvete. 
Den meldingen er bare det mest tåpelige jeg har fått. At hun liksom skal bestemme hva slags etternavn jeg skal ha? 
Dummeste jeg har hørt. 
Jeg svarte bare ok og ikke noe mer. Ikke interessert i noe kontakt med henne.
Jeg kommer til å beholde mitt etternavn, men det trenger ikke hun å vite. 
Er det ikke veldig spesielt å sende en slik melding?  Blir flau på hennes vegne… 

Jeg tenker det er like tåpelig at du kommer på KG for å klage på en kvinne. 

Anonymkode: e80e2...0e3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå må jeg smile her…. Jeg finnes ikke nærheten av sjalu det skal sies. 
Meldingen er en totalt tåpelig ting å gjøre, som om hun har eid han og nå gått videre. 
En voksen dame holde på slik. 
Men, sjalu er jeg altså ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tenker det er like tåpelig at du kommer på KG for å klage på en kvinne. 

Anonymkode: e80e2...0e3

Jeg klager ikke, syntes bare det er en over gjennomsnittet tåpelig ting å gjøre.  
Jeg er vel strengt tatt ikke den første på KG som kommer med merkelige historier. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det høres jo bare ut som en hyggelig melding, egentlig. Det er mange kvinner som ikke har lyst til å ta mannens etternavn fordi eksen hans også har navnet. Da blir man liksom nummer 2.

Kanskje tenkte hun på det og ønsket at du skulle føle deg helt fri til å ta hans etternavn, hvis du ville, for hun har ikke noe med ham å gjøre lenger, og det ville hun understreke.

Jeg hadde forstått meldingen positivt.

Anonymkode: 15dd8...979

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 7.48):

Hun var nok ikke full, var på mandag og hun er  i jobb. 

Hvis du ikke tror hun kan ha vært full fordi hun er i jobb, er det mye du ikke vet om folk….

Anonymkode: c42ad...49a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...