Gå til innhold

Hva er den beste avvisningen du har fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne 32 og med tiden har jeg fått ganske mye erfaring i å avvise menn som vil treffes igjen etter 1, 2 eller 3 dating. Jeg prøver alltid å gjøre det på en så bra måte som mulig, som gjør at de ikke føler seg dårlig, men heller får litt selvtillit eller noe sånn. Menn blir vel generelt mer avvist på den fronten, og jeg syns synd på de som må tåle så mye avvisning. Men det skjer jo kvinner også.

Så jeg lurer: hva er den fineste avvisningen du har fått, når du har prøvd deg på noen eller spurt noen på ny date? Noe som ikke fikk deg til å føle deg dritt?

Anonymkode: 51a62...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Takk for at du spør, men jeg må innrømme at jeg fremdeles har følelser for min eks, så derfor er jeg ikke klar for å date andre." 

Stor respekt for slik ærlighet. 👍

Skrevet

Ærlighet. Bare si at du ikke føler for å gå videre.

Anonymkode: f2ff2...75c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ærlighet. Bare si at du ikke føler for å gå videre.

Har du et mer konkret eksempel på noen som formulerte noe på en ærlig og bra måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du et mer konkret eksempel på noen som formulerte noe på en ærlig og bra måte?

Ikke annet enn hva jeg sa til de. Har aldri blitt avist selv, men har sagt til flere at jeg ikke vil fortsette. Alle satte pris på det. 
Fordi det er så vanlig å ghoste osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ikke annet enn hva jeg sa til de. Har aldri blitt avist selv, men har sagt til flere at jeg ikke vil fortsette. Alle satte pris på det. 
Fordi det er så vanlig å ghoste osv

Ghoste? Det er skikkelig dårlig gjort...aldri gjort det selv....

Skrevet

Lang fin melding etter et par dater om at det var veldig hyggelig men at det manglet det "fyrverkeriet" som han gjerne trengte for å falle skikkelig for noen. Samtidig gjorde han det klart at han alltid var åpen for nye vennskap, og at vi gjerne kunne treffes videre som venner. Han er i dag en av mine beste kompiser som i tillegg trakk meg inn i sin vennegjeng. Jeg kjente heller ikke den romantiske gnisten skal sies, i hvert fall var jeg litt på gjerdet, hadde sikkert vært vanskeligere om jeg hadde blitt forelsket. 

Han har nå en kjempekul kjæreste slik at vi naturlig nok ikke treffes like ofte, men jeg blir fortsatt invitert på vennefester etc. Jeg har i det hele tatt hatt bedre hell med å få venner enn kjærester på Tinder (selv om jeg akkuat nå dater en fin mann ☺️).

Jeg fikk også en fin melding etter å ha vært på date med en litt eldre mann (10 år eldre enn meg) som mente at jeg hadde vært drømmedama for 10 år siden, men nå var vi på litt ulikt sted (jeg liker å gå ut på konserter, danse ol., han liker å dra på telttur) 😄

Jeg har også lært meg å være tydelig på avvisninger når jeg ser det ikke går noen vei heller enn å ghoste, eller prøve å la det renne ut. Det er kjipt der og da, men man vet man sparer den andre for å gå rundt å lure, og kanskje håpe på noe som ikke vil skje. Av og til ender man jo opp med å ghoste hverandre (f.eks. ingen tar kontakt først etter 1. date kanskje fordi begge er litt "meh"), slik blir det bare av og til.

Anonymkode: 2ac8f...828

Skrevet

Vær så ærlig du over hodet mulig kan være. 

Jeg har selv opplevd å bli avvist en gang. Han pakket det utrolig godt inn med ‘det er ikke deg men meg’ unnskyldninger. Sa at han fremdeles hadde følelser men ikke kunne være i forhold med noen. 
Noen måneder senere var han pålogget Tinder igjen, på let etter «et forhold». Jeg konfronterte han med det, noe jeg er glad for å ha gjort. Han skulle bare vært direkte fra begynnelsen. Vennskapet ble ødelagt pga det.

Jeg selv avviste nylig en flott mann. Han hadde virkelig alt jeg kunne ønske meg. Men når det kom til sengevalsen har jeg aldri vært borti mindre utstyr. Jeg kjente utrolig lite når vi hadde sex. I tillegg var det flere ting som spillet inn og som gjorde det kleint. Kanskje det har noe med at han jeg hadde holdt på med før var godt utstyrt, jeg vet ikke.. Men jeg sa hvertfall til han at jeg ikke følte vi matchet på det seksuelle, og at vi ikke var kompatible sammen seksuelt. 

Anonymkode: 907d9...0fe

Skrevet

Eneste typen avvisning jeg har fått er no reply. 

Anonymkode: 4b10e...207

Skrevet

Det finnes ingen "bra" måte å avvise noen på.. Det gjør som regel vondt uansett. 

Topp 3 kjipeste :

1) Ghosting! (feigt, smertefullt og varer lenge) 

2) Løgn! ( feigt, gjennomskues ofte, smertefullt og bittert) 

3) Pity talk. Overøse med trøst, lovord og nedlatende pjatt om hvor bra hen er og sikkert vil finne noen bedre. (fortsatt feigt, nedlatende og etterlater masse ubesvarte spørsmål) 

Eneste reale er ærlighet. Det er det som er lettest å akseptere og forstå. 

Å si hva det gjelder "Fant ikke kjemien" . "Har bestemt seg for at jeg ikke er klar" . "Vi er for ulike" . el. og avslutte med at "det var hyggelig å bli kjent med deg og lei for at ikke dette kunne bli noe mer, men ønsker lykke til videre" 

Trenger ikke foreslå å "bare være venner".. Alle menn vil oppleve det som nedlatende og kjempekjipt hvis de klamrer seg til håpet om at det blir noe allikevel, bare for å se at du finner en annen.

Hvis begge er enige om bruddet kam man sikkert beholde et vennskap. 

Anonymkode: 8e671...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...