AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #41 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke stjålet fra et barn. Det er ikke meg det er snakk om fra flere her, derfor jeg ikke tar meg bryderiet til å svare. Har lest flere tråder inne her om lignende situasjoner, og å svare på sånn er å tømme bensin på bålet.. Anonymkode: 0aea8...712 Skjønner. Så det er ikke barnet ditt du har «lånt» penger fra, altså? Om det er et familiemedlem kan du jo bare snakke med de? Anonymkode: 582f8...553 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #42 Skrevet 14. februar 2024 Datt av lasset når det kom til privat lån/tyveri? Narkopenger? Anonymkode: d4cd0...62b 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #43 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Så det er ikke barnet ditt du har «lånt» penger fra, altså? Om det er et familiemedlem kan du jo bare snakke med de? Anonymkode: 582f8...553 Jeg kan ikke det. Dette er en person som har drevet psykisk vold mot meg i mange år, og jeg klarer virkelig ikke å ta i mot det jeg får for å ha ødelagt noe for denne personen nå. Kanskje jeg er svak og tåler lite, men det går bare ikke.. Jeg vet jeg har gjort en stor tabbe her, men jeg må få til å fikse det på et vis. Har leter etter småjobber, men finner ikke noe som er noe JEG kan gjøre.. Anonymkode: 0aea8...712 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #44 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke det. Dette er en person som har drevet psykisk vold mot meg i mange år, og jeg klarer virkelig ikke å ta i mot det jeg får for å ha ødelagt noe for denne personen nå. Kanskje jeg er svak og tåler lite, men det går bare ikke.. Jeg vet jeg har gjort en stor tabbe her, men jeg må få til å fikse det på et vis. Har leter etter småjobber, men finner ikke noe som er noe JEG kan gjøre.. Anonymkode: 0aea8...712 Har du sjekket nettsiden Pawshake jeg nevnte over? Det kan kanskje være noe for deg, spesielt nå når det snart er vinterferie og folk betaler godt for å få pass til kjæledyret. Anonymkode: 935f3...68f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #45 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekket nettsiden Pawshake jeg nevnte over? Det kan kanskje være noe for deg, spesielt nå når det snart er vinterferie og folk betaler godt for å få pass til kjæledyret. Anonymkode: 935f3...68f Sjekket for noen dager siden, men skal se igjen. Tusen takk for tips Anonymkode: 0aea8...712
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #46 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men da er det løst, og den personen har lenger ikke et problem som er på grunn av meg jeg kjører heller livet mitt ned med gjeld, enn å ødelegge sånn. Det her har kjørt meg så ned, den skamfølelsen og skyldfølelsen, at alt føles lettere nå om jeg bare forsvinner😭 Anonymkode: 0aea8...712 Du skal ikke tenke slik. Alt løser seg, selv om det kan se håpløst ut nå. Ring hjepetelefonen 116 123, de er der for at mennesker skal kunne ha noen å snakke med, nettopp om vanskelige ting Ring nå. Det er døgnåpent. Det er helt sikkert hyggelige mennesker som jobber der, og som ikke vil dømme deg, men hjelpe deg. Samtidig kan du tenke litt over hva du frykter aller aller mest, og om frykten din er reell. Det verste som kan skje, hva er det? Det er at du blir nødt for å fortelle personen det gjelder. Fortell helt ærlig, at du er full av skam og har det helt forferdelig nå, at du angrer på noe du har gjort , og håper det order seg fortest mulig og at du skal gjøre alt hva du kan. Dette sier du først, før du forteller hva du har gjort. Klarer du å være ærlig og fortelle, skal du være stolt av deg selv. Da har du vært veldig sterk, og et godt eksempel for hva man skal gjøre når uhellet først er ute og man virkelig har klart å gjøre noe dumt her i verdenen. Målet ditt er å opprettholde tillitt i relasjonen, i en vanskelig situasjon. Anonymkode: deed1...611
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #47 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke stjålet fra et barn. Det er ikke meg det er snakk om fra flere her, derfor jeg ikke tar meg bryderiet til å svare. Har lest flere tråder inne her om lignende situasjoner, og å svare på sånn er å tømme bensin på bålet.. Anonymkode: 0aea8...712 Mener du "strø salt i såret"? Eller er du kanskje et troll? Anonymkode: 9e761...be1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2024 #48 Skrevet 14. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du "strø salt i såret"? Eller er du kanskje et troll? Anonymkode: 9e761...be1 synes vi alle skal prøve å være medmennesker overfor hverandre når ting blir vanskelig Anonymkode: deed1...611 1
Helgekarjol Skrevet 15. februar 2024 #49 Skrevet 15. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jo, derfor må jeg fikse det før det blir oppdaget😢 Anonymkode: 0aea8...712 Transaksjonen blir ikke slettet selv om du tilbakebetaler beløpet. 🤨
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #50 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sjekk denne siden https://www.pawshake.no Anonymkode: 935f3...68f Jeg har flere faste kunder der, og har brukt lang tid på å komme meg opp på 10-12 000,- i årsinntekt der... Hvis man passer utenfor eget hjem, så sitter man sjeldent igjen med mye mer enn 50-100kr pr time, og man skal ha en god del erfaring og referanser før man tjener noe mer enn småpenger. Vinterferien er heller ikke høysesong der. Jeg har hatt en booking i vinterferie, i løpet av fem år. Anonymkode: 2666c...8de
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #51 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvilken tråd var dette? Anonymkode: 862c3...a1b dette var hovedtråden Anonymkode: 9f8a6...38f 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #52 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg får ikke godkjent. Har prøvd overalt 😭 pga det ene lånet som står på meg, som jeg ikke betaler på, men som jeg heller ikke blir kvitt😢 Anonymkode: 0aea8...712 Selvfølgelig blir du ikke kvitt lånet uten å betale på det...🙄 Anonymkode: 2a0a5...3a8 3
Gjest issoras Skrevet 15. februar 2024 #53 Skrevet 15. februar 2024 Ts, du må skaffe deg økonomisk veiledning på nav. Du sier du egentlig vet hva du bør gjøre og at du har nok penger, men i den andre tråden kommer det frem at du åpenbart trenger hjelp! Skaff hjelp før det går for langt! Det er mye enklere å få profesjonell hjelp nå enn når gjelda har vokst enda mer. Anbefaler også å kontakte fastlege og si at du tenker på å ta livet ditt. Du må bare stå i skammen, den forsvinner ikke, du må ha profesjonell hjelp for å rydde deg ut av dette både psykisk og økonomisk. Problemet forsvinner ikke om du forsvinner, problemet overlates bare til familie og barn. ❤️ Skjønner at det er vanskelig se, men ting kunne vært så mye, mye verre. Dette er fortsatt et håndterbart problem, men da MÅ du ta ansvar og møte skammen og stå for det du har gjort.
Rucula Skrevet 15. februar 2024 #54 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): dette var hovedtråden Anonymkode: 9f8a6...38f Jepp, dette er garantert samme person
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #55 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sjekk denne siden https://www.pawshake.no Anonymkode: 935f3...68f AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har flere faste kunder der, og har brukt lang tid på å komme meg opp på 10-12 000,- i årsinntekt der... Hvis man passer utenfor eget hjem, så sitter man sjeldent igjen med mye mer enn 50-100kr pr time, og man skal ha en god del erfaring og referanser før man tjener noe mer enn småpenger. Vinterferien er heller ikke høysesong der. Jeg har hatt en booking i vinterferie, i løpet av fem år. Anonymkode: 2666c...8de Enig, dette er ikke noe godt råd i det hele tatt faktisk. Lite penger å tjene, og de aller, aller fleste setter ikke ut hunden sin til hvem som helst. Du må kunne vise til god erfaring, eller ha lang fartstid og gode omtaler i appen, eller bruke tid på å bli kjent med dyr og eier så de stoler på deg. Dette er mest for folk som vil omgås dyr, ikke for å tjene noe særlig med penger. Anonymkode: 28354...9d0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #56 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har flere faste kunder der, og har brukt lang tid på å komme meg opp på 10-12 000,- i årsinntekt der... Hvis man passer utenfor eget hjem, så sitter man sjeldent igjen med mye mer enn 50-100kr pr time, og man skal ha en god del erfaring og referanser før man tjener noe mer enn småpenger. Vinterferien er heller ikke høysesong der. Jeg har hatt en booking i vinterferie, i løpet av fem år. Anonymkode: 2666c...8de Såpass, ja. Jeg så for meg at det var mer å hente, så dette var jo skuffende. Takk for realitetsorienteringen. Anonymkode: 935f3...68f
Celestia Skrevet 15. februar 2024 #57 Skrevet 15. februar 2024 Kutt ut de beskyldningene om trolling og at TS er en fra en annen tråd. Vi forholder oss til det som står i denne tråden. Det kan vel ikke være så forbaska vanskelig? Det var egentlig det jeg har på hjertet. Jeg vet ikke om noe godt råd å komme med til deg, TS. Selv om jeg så gjerne skulle kommet med noe fornuftig. Det blir som andre har sagt her, selge det som selges kan. Ringe alle banker som finnes, søke lån alle steder hvor det kan søkes om lån. Det finnes jo ikke så mye annet å gjøre. Krysser fingrene for deg! 🤞
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #58 Skrevet 15. februar 2024 Selv om.dette føles uoverkommelig akkurat nå, husk at vi andre her ser at dette ER et overkommelig problem. Husk at følelser og fakta er to forskjellige ting . Du kan få hjelp til å takle både det praktiske og følelsene du har, men du må tørre å be om hjelp ❤ Anonymkode: fc1cd...750
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #59 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Såpass, ja. Jeg så for meg at det var mer å hente, så dette var jo skuffende. Takk for realitetsorienteringen. Anonymkode: 935f3...68f Da tror jeg TS må bo veldig usentralt, for jeg har flere ganger hatt problemer med å finne passer til katten min via pawshake. Folk har vært opptatte. Og hvordan hun snakker om 50-100 kr timen, vel, det regnestykket har jeg problemer med å forstå. Det er vel ingen andre arbeidsforhold dere timebetalingen starter idet du går ut av egen ytterdør? https://www.pawshake.no/search?localeString=no-NO&service=petBoarding&placeName=B%C3%A6rum%2C%20Norway&latitude=59.9574233&longitude=10.4786126&typeOfDateSelection=consecutive&days=2024-02-15%2C2024-02-16%2C2024-02-17%2C2024-02-18&searchType=LOCATION_BASED&page=1 Anonymkode: 61dd7...c18
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #60 Skrevet 15. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Såpass, ja. Jeg så for meg at det var mer å hente, så dette var jo skuffende. Takk for realitetsorienteringen. Anonymkode: 935f3...68f I fjor tok jeg 150kr pr hjemmebesøk hos katt. Da fikk jeg utbetalt ca 120kr siden pawshake tar en liten andel. Hvert besøk skal være minst en halv time. Men så skal man kjøre frem og tilbake, det koster drivstoff og det tar tid. Da sitter man ikke igjen med mange kroner. Jeg godtar bookinger innen for 15-20 min å kjøre hjemmefra, men sier nei til alt hvor jeg må igjennom bomring. Jeg bor sentralt i en av nabobyene like utenfor Oslo, og har fått forespørsel fra to stk innenfor gangavstand og en innenfor sykkel, på fem år. Jeg kjenner også to av de andre mest aktive pawshakerne i området, og de sier det samme, pawshake gjør man ikke for penger, man gjør det fordi man elsker dyr, synes det er supertrivelig bli kjent med andre dyr, og for å hjelpe andre dyreeiere... Det jeg får utbetalt pr år dekker ganske nøyaktig mat og pellets til mine egne katter. Anonymkode: 2666c...8de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå