Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe meg å komme med løsninger på en økonomisk knipe jeg har selv sagt meg i??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noe som helst du kan selge? Utsette regninger, kutte eventuelle abonnementer? Nå når vinterferien står for døren kan du kanskje tilby tjeneste som dyrepasser, enten at du passer dyret hjemme hos deg selv eller at du drar hjem til folk, og ser etter dyret der. 

Anonymkode: 935f3...68f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, disse pengene er noe å hoppe i Glomma for. Det er så mye mer rundt det hele, men jeg ønsker ikke å utdype alt her. Jeg må få tak i 40k, og det fort. Jeg bare vet ikke hvordan..

Anonymkode: 0aea8...712

Da må du enten ringe banken og høre om du har muligheter for å låne de, eller så må du rett og slett selge noe.

Anonymkode: 6acfe...382

• Liker 1
Skrevet

Også MÅ du få noe økonomisk veiledning, for når man tyr til å stjele penger av andre så har man seriøse problemer.

Anonymkode: 6acfe...382

• Liker 6
Skrevet

Men hvor tok pengene veien? Hvorfor har du et lån du ikke betaler på? Har du kjøpt noe som kan selges/avbestilles?

Anonymkode: 935f3...68f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jo, disse pengene er noe å hoppe i Glomma for. Det er så mye mer rundt det hele, men jeg ønsker ikke å utdype alt her. Jeg må få tak i 40k, og det fort. Jeg bare vet ikke hvordan..

Ekstra jobb. selge eiendeler som bil, hus, elektronikk, sofa og møbler, hobby ting og lignende. Jobbe overtid et par mnd. Skru igjen eget forbruk og leve på det man har i hus samt ringe å få utsatt regninger osv. 

Nei du vil ikke få noe flere forbrukslån eller andre lån hos banken selv om første faktura på et annet lån kommer, det har ingen sammenheng. Nei hvis du har fått nei på alt du har søkt så blir du ikke å få ja ut av det blå - mere gjeld er aldri svaret på gjeld man allerede ikke klarer å betale. 

Utover det og hvis det stemmer som du skriver at du har tatt penger fra annens konto uten samtykke så er dette en straffbar handling å det bør du ha et forhold til før anmeldelsen kommer. 

Jeg råder deg nok en gang til å få profesjonell hjelp til spille problemene dine. Du er nødt å løse årsaken - alt annet er brannslukking på en overtent bolig.

Anonymkode: 9f8a6...38f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ekstra jobb. selge eiendeler som bil, hus, elektronikk, sofa og møbler, hobby ting og lignende. Jobbe overtid et par mnd. Skru igjen eget forbruk og leve på det man har i hus samt ringe å få utsatt regninger osv. 

Nei du vil ikke få noe flere forbrukslån eller andre lån hos banken selv om første faktura på et annet lån kommer, det har ingen sammenheng. Nei hvis du har fått nei på alt du har søkt så blir du ikke å få ja ut av det blå - mere gjeld er aldri svaret på gjeld man allerede ikke klarer å betale. 

Utover det og hvis det stemmer som du skriver at du har tatt penger fra annens konto uten samtykke så er dette en straffbar handling å det bør du ha et forhold til før anmeldelsen kommer. 

Jeg råder deg nok en gang til å få profesjonell hjelp til spille problemene dine. Du er nødt å løse årsaken - alt annet er brannslukking på en overtent bolig.

Er dette samme person som skulle på ferie? Som hadde vunnet store summer? 

Anonymkode: 90e10...c93

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dessverre det. Skrivemåten og summene stemmer, men sist var det 36.000 hun måtte skaffe , og nå har det økt til 40.000.

Anonymkode: e4aec...6e8

• Liker 1
Skrevet

Vedder 40k på det ja. Den personen tok jo penger fra ungenes sparekonto så samme lave terskel for hva som er "mitt".

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har tatt penger fra kontoen til noen i familien, og de skal bruke de pengene snart. Så jeg må fylle opp kontoen igjen, dette er en person jeg IKKE vil eller orker å fortelle noe til. 

Og personen ser ikke dette på kontoutskriften??

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vedder 40k på det ja. Den personen tok jo penger fra ungenes sparekonto så samme lave terskel for hva som er "mitt".

Hvilken tråd var dette?

Anonymkode: 862c3...a1b

• Liker 1
Skrevet
Helgekarjol skrev (1 minutt siden):

Og personen ser ikke dette på kontoutskriften??

Jo, derfor må jeg fikse det før det blir oppdaget😢

Skrevet

Hva i alle dager🤯 Hva får folk til å gjøre noe slikt?

Anonymkode: 582f8...553

• Liker 1
Skrevet

Hvilken tråd var dette?

Anonymkode: 862c3...a1b

Skrevet

Det vil synes uansett. Det vil være et uttak/overføring ut på de pengene du har tatt. Og om du ønsker å tilbakeføre disse så vil det være et eget innskudd/overføring inn som blir bokført. 

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Det vil synes uansett. Det vil være et uttak/overføring ut på de pengene du har tatt. Og om du ønsker å tilbakeføre disse så vil det være et eget innskudd/overføring inn som blir bokført. 

Ja, men da er det løst, og den personen har lenger ikke et problem som er på grunn av meg :( 

jeg kjører heller livet mitt ned med gjeld, enn å ødelegge sånn. Det her har kjørt meg så ned, den skamfølelsen og skyldfølelsen, at alt føles lettere nå om jeg bare forsvinner😭

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva skjedde med flybillettene du hadde? Solgte du de?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men da er det løst, og den personen har lenger ikke et problem som er på grunn av meg :( 

jeg kjører heller livet mitt ned med gjeld, enn å ødelegge sånn. Det her har kjørt meg så ned, den skamfølelsen og skyldfølelsen, at alt føles lettere nå om jeg bare forsvinner😭

Så om jeg forstår det riktig har du lånt(stjålet) penger fra barnet ditt? Og du stjeler bare mer og mer? Sist 36 000, og nå har det vokst seg til 40 000?

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk noe i det at ærlighet værer lengst (med mindre du er politker eller skikkelig rik, selvfølgelig). Hvis du, TS, klarer å skaffe disse pengene på så kort tid, vil du bare grave deg enda lenger ned i den økonomiske hengemyra. Det er bedre å si sannheten og ta en trøkk nå enn å skjule den og få det enda verre siden.

• Liker 1
Skrevet

Så om jeg forstår det riktig har du lånt(stjålet) penger fra barnet ditt? Og du stjeler bare mer og mer? Sist 36 000, og nå har det vokst seg til 40 000?

Jeg har ikke stjålet fra et barn. Det er ikke meg det er snakk om fra flere her, derfor jeg ikke tar meg bryderiet til å svare. Har lest flere tråder inne her om lignende situasjoner, og å svare på sånn er å tømme bensin på bålet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...