Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe meg å komme med løsninger på en økonomisk knipe jeg har selv sagt meg i??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber i en bank eller noe lignende, som kan komme med konkrete tips eller råd til meg?

jeg har et lån jeg tok forrige mnd, første faktura har enda ikke kommet. Iløpet av denne perioden har jeg kjørt livet skikkelig til helvwte, sånn maksimalt til helvete som det går an å få det. 
jeg har på en mnd klart å pådra meg «privat» gjeld på ca 40k. Dette må jeg løse fort, jeg kan ikke fortelle det til de det gjelder hva som har skjedd, jeg vil heller dø enn å fortelle det. 

Jeg har egentlig aldri noen problemer med penger og alltid vært flink med penger. Jeg VET jeg kommer til å betale ned det lånet jeg har fortere enn det står, men det hjelper jo lite å si det. Jeg har søkt om kredittkort, forbrukslån osv, for jeg MÅ komme meg ut sv denne knipen fort. Jeg satt senest i stad å tenkte på hvor flott Glomma så ut, for den som forstår hva jeg mener. Jeg ser snart ingen annen løsning. 

Kan låne mulighetene mine bli bedre etter første faktura er betalt? Er det et sted jeg kan få lån, som gir ut uansett?

som sagt. Jeg VET jeg får betalt ned alt, fortere enn det står ofså. Men jeg må ha tid på lånet for å ha en fast sum rundt 5000kr i mnd. Og legge til hver gang jeg har råd. Som jeg kommer til å ha i ny og ne, men ikke hver mnd. 
hjelper det å ringe banken å forklare? Jeg er livredd for å ringe, for jeg er så flau over meg selv, og skammer meg så sykt over situasjonen jeg er i. Jeg har et annet lån også som står på meg, men som jeg ikke betaler på. Det blir jeg dessverre ikke kvitt, så den går jo også på mulighetene mine😭😭 men jeg må ha hjelp? Please noen som vet noe? Jeg trenger desperat de 40k, for å redde familien.(ikke noe farlig). Men jeg ser snart bare en utvei her..desperat som sagt😭😭

Anonymkode: 0aea8...712

Skrevet

Det er veldig vanskelig å gi deg konkrete råd basert på så begrenset informasjon. Ring banken din. De har hørt verre, merkeligere og rarere historier før. Og ikke minst, ingen bryr seg. Banken er ikke interessert i deg eller historien din, men tilbyr hjelp og råd om du står i en vanskelig situasjon. 

Anonymkode: 582f8...553

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig vanskelig å gi deg konkrete råd basert på så begrenset informasjon. Ring banken din. De har hørt verre, merkeligere og rarere historier før. Og ikke minst, ingen bryr seg. Banken er ikke interessert i deg eller historien din, men tilbyr hjelp og råd om du står i en vanskelig situasjon. 

Er så redd for å ringe. For har søkt alle mulige slags lån og kreditter der og fått avslag på alt. Hva er sannsynligheten for at de klarer å ordne noe da?😢 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er så redd for å ringe. For har søkt alle mulige slags lån og kreditter der og fått avslag på alt. Hva er sannsynligheten for at de klarer å ordne noe da?😢 

Det kan vi som sagt ikke vite med så begrenset informasjon. 

At du er redd for å ringe banken er et deg-problem. Banken snakker med mange i samme situasjon som deg, hver dag. De bryr seg ikke, men vil hjelpe deg dersom de kan. Men du vet jo ikke hva de kan gjøre med mindre du snakker med dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan vi som sagt ikke vite med så begrenset informasjon. 

At du er redd for å ringe banken er et deg-problem. Banken snakker med mange i samme situasjon som deg, hver dag. De bryr seg ikke, men vil hjelpe deg dersom de kan. Men du vet jo ikke hva de kan gjøre med mindre du snakker med dem. 

Er redd for å legge ut for mye informasjon her, for har sett hvor dømmende folk er mot andre, og jeg er langt nok nede allerede med det jeg hwr gjort. Og nei, er ikke synd på meg. Men f, jeg trenger hjelp😩

Får vel bare prøve å ringe de imorgen..håpe jeg klarer å manne neg opp til det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er redd for å legge ut for mye informasjon her, for har sett hvor dømmende folk er mot andre, og jeg er langt nok nede allerede med det jeg hwr gjort. Og nei, er ikke synd på meg. Men f, jeg trenger hjelp😩

Får vel bare prøve å ringe de imorgen..håpe jeg klarer å manne neg opp til det. 

De kan ikke hjelpe deg uten at du ringer. Banken snakker med sånne som deg flere ganger om dagen, så du behøver ikke bekymre deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje dette kan være en bank som kan hjelpe deg?

https://bank2.no

Anonymkode: 935f3...68f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Noen her som jobber i en bank eller noe lignende, som kan komme med konkrete tips eller råd til meg?

jeg har et lån jeg tok forrige mnd, første faktura har enda ikke kommet. Iløpet av denne perioden har jeg kjørt livet skikkelig til helvwte, sånn maksimalt til helvete som det går an å få det. 
jeg har på en mnd klart å pådra meg «privat» gjeld på ca 40k. Dette må jeg løse fort, jeg kan ikke fortelle det til de det gjelder hva som har skjedd, jeg vil heller dø enn å fortelle det. 

Jeg har egentlig aldri noen problemer med penger og alltid vært flink med penger. Jeg VET jeg kommer til å betale ned det lånet jeg har fortere enn det står, men det hjelper jo lite å si det. Jeg har søkt om kredittkort, forbrukslån osv, for jeg MÅ komme meg ut sv denne knipen fort. Jeg satt senest i stad å tenkte på hvor flott Glomma så ut, for den som forstår hva jeg mener. Jeg ser snart ingen annen løsning. 

Kan låne mulighetene mine bli bedre etter første faktura er betalt? Er det et sted jeg kan få lån, som gir ut uansett?

som sagt. Jeg VET jeg får betalt ned alt, fortere enn det står ofså. Men jeg må ha tid på lånet for å ha en fast sum rundt 5000kr i mnd. Og legge til hver gang jeg har råd. Som jeg kommer til å ha i ny og ne, men ikke hver mnd. 
hjelper det å ringe banken å forklare? Jeg er livredd for å ringe, for jeg er så flau over meg selv, og skammer meg så sykt over situasjonen jeg er i. Jeg har et annet lån også som står på meg, men som jeg ikke betaler på. Det blir jeg dessverre ikke kvitt, så den går jo også på mulighetene mine😭😭 men jeg må ha hjelp? Please noen som vet noe? Jeg trenger desperat de 40k, for å redde familien.(ikke noe farlig). Men jeg ser snart bare en utvei her..desperat som sagt😭😭

Du krisemaksimerer for 40 tusen? Hvor gammel er du? Kom tilbake når du har gjeld på 600 tusen.. da snakker vi litt mer luksusfelle.

Anonymkode: 1703b...26e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje dette kan være en bank som kan hjelpe deg?

https://bank2.no

Anonymkode: 935f3...68f

Må stille sikkerhet i bolig, jeg har ikke😢

Skrevet

Du krisemaksimerer for 40 tusen? Hvor gammel er du? Kom tilbake når du har gjeld på 600 tusen.. da snakker vi litt mer luksusfelle.

Anonymkode: 1703b...26e

Jeg har tatt penger fra kontoen til noen i familien, og de skal bruke de pengene snart. Så jeg må fylle opp kontoen igjen, dette er en person jeg IKKE vil eller orker å fortelle noe til. Så jegMÅ få de tilbake. +at jeg har regninger som ligger. Jeg vet ikke hva som har gått av meg eller skjønner hva jeg har gjort. For jeg har jo dratt på meg et høyt forbrukslån nylig også, men nå skulle jeg gjerne ha økt den med 40k… 😭😭😭

Skrevet

Hva har pengene for det du har tatt og forbrukslån gptt til da? 

Har du feks kjøpt bil og kan selge den igjen?

Anonymkode: d8717...e43

• Liker 1
Skrevet

Er det narkogjeld?

Anonymkode: 4cdc3...52b

Skrevet

Oj, du har stjelt fra noen i familien. Shit. Forstår godt at du er i en knipe nå. 

Har du noe du kan selge? Hvis ja, så selg det. 

Kan du få ekstrajobb? Vaskehjelp? 

Leve ekstremt billig inntil alt er betalt…dvs havregrøt, knekkebrød, egg og makrell i tomat, drikk vann. Ikke kjøp noe nytt, men bruk opp alle rester. 

Anonymkode: a3640...cff

• Liker 4
Skrevet

Så du har stjålet 40000 fra ett familiemedlem, da får du bare si det som det er til den det gjelder. Håpe på at den personen tilgir deg og kan ordne en nedbetalingavtale med deg.

Anonymkode: 04ab0...bc6

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke lån, det er tyveri. 
Forbrukslån kan de fleste få uten sikkerhet, så prøv det.

Anonymkode: 3c16e...808

• Liker 5
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Så du har stjålet 40000 fra ett familiemedlem, da får du bare si det som det er til den det gjelder. Håpe på at den personen tilgir deg og kan ordne en nedbetalingavtale med deg.

Anonymkode: 04ab0...bc6

Hadde det bare vært så enkelt. Men denne personen trenger disse pengene fortløpende. Så jeg må fikse det på et eller annet vis😭 som sagt, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. 

en ting jeg lurer på. For jeg har som sagt ikke fått første faktura fra nye lånet. Kan det øke sjansene etter jeg har betalt første faktura? 

Skrevet

Har du fortsatt å spille bort pengene dine? 

Alt skulle jo ordne seg forrige måned og forbrukslån var ikke noe problem for du hadde så mye utbetalt. Du burde tatt til deg alle advarslene og rådene du har fått her tidligere.

Anonymkode: e4aec...6e8

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke lån, det er tyveri. 
Forbrukslån kan de fleste få uten sikkerhet, så prøv det.

Anonymkode: 3c16e...808

Jeg får ikke godkjent. Har prøvd overalt 😭 pga det ene lånet som står på meg, som jeg ikke betaler på, men som jeg heller ikke blir kvitt😢

Skrevet

For å si det sånn, så er ikke 40k eller penger noe å hoppe i Glomma for. Penger er penger. Kjipt og fælt, ja. Du skriver du har tatt penger fra kontoret til noen, men hvordan kan du få faktura på forfall? Det stemmer jo ikke om noen ikke vet dette? Hat du brukt kredittkortet til noen andre? 

Anonymkode: 90e10...c93

Skrevet

For å si det sånn, så er ikke 40k eller penger noe å hoppe i Glomma for. Penger er penger. Kjipt og fælt, ja. Du skriver du har tatt penger fra kontoret til noen, men hvordan kan du få faktura på forfall? Det stemmer jo ikke om noen ikke vet dette? Hat du brukt kredittkortet til noen andre? 

Anonymkode: 90e10...c93

Jo, disse pengene er noe å hoppe i Glomma for. Det er så mye mer rundt det hele, men jeg ønsker ikke å utdype alt her. Jeg må få tak i 40k, og det fort. Jeg bare vet ikke hvordan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...