Gå til innhold

er litt forelsket for første gang, takler det ikke så bra

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, utrolig nok etter over 40 år på denne jorda, så har jeg egentlig aldri opplevd å bli forelsket og sikkerlig glad i ei dame. Vært i noen relativt korte forhold, men har nok vært med overfladisk hvor jeg "tok" det jeg fikk. 

Men nå har jeg blitt sammen med ei dame som har to barn og som en har en veldig flott og sosial familie. Jeg føler meg veldig inkludert og begynner på bli veldig glad i denne dama og begynner å få et viss forhold til barna hennes også. MEN, dette skremmer vette av meg.

Man vet jo ikke hvordan ting utvikler seg og går hele tiden rundt med en angst for at ting skal snu mot det negative. Jeg takler dårlig å være i et slikt seriøst forhold rett og slett. Noen tips om hvordan jeg kan takle dette bedre og tenke mer positivt?

Mye av årsaken til at jeg tenker sånn, er nok fordi jeg har opplevd mye avvisinger tidligere i livet. Jeg har ingen nære kompiser igjen og også blitt mye avvist av kvinner i mine yngre dager. Jeg tenker lissom at det til slutt vill gå dårlig for er det jeg er vandt til!  Jeg har også fått mer avstand til min nærmeste familie og har generelt et ganske dårlig sosialt nettverk. En kjæreste eller partner skal jeg jo egentlig bare være en fin bonus i et ellers bra liv! Tror nok dette gjøre meg ekstra utsatt og redd for at forholdet skal ta slutt, siden jeg mangler alt dette, som gir et bra sosialt liv.

Tipset er vel å få seg et bedre liv på privaten, men jeg sliter dessverre med å skape nye relasjoner og gode bekjentskap. Er  ikke så lett her i Norge føler jeg, spesielt når alle andre i min alder er opptatt med egen familie.

Med andre ord, jeg er kanskje i en fase av livet hvor jeg ikke er mentalt rusta til å være i et seriøst forhold med ei kvinne, men hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker jo ikke å miste henne! Å være dønn ærlig angående dette er jeg redd vill skremme henne vekk, selv om jeg har nevnt at jeg savner å ha noen nære kompiser. Også redd hun med tiden vill miste respekten for meg, siden jeg har såpass dårlig sosialt nettverk, men foreløpig så går ting greit heldigvis. Jeg har en sunn hobby som krever en del tid, men det er noe man gjør alene.

Anonymkode: 827fb...0f9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kunne vært skrevet av kjæresten min.  Han gir null, nada, niks på den verbale fronten. Absolutt ingenting. Den faglige delen av meg kan forstå hvorfor han er/har blitt slik. Rasjonelt kan jeg bortforklare mye. Men jeg er en person med følelser og et hjerte. Jeg har nok aldri tvilt så mye på meg selv eller min egen verdi siden vi ble sammen. 

Som singel fikk jeg iallefall bekreftelse og tilbakemeldinger fra andre menn. Nå sender jeg selvfølgelig ikke selfier til andre menn, eller tar en øl med kamerater eller slikt. Så da er det ingenting. Null tilbakemeldinger på meg. 

Han er som deg. Fryktelig usunt forhold bak seg med bøttevis av avvisning og ydmykelser. Aldri blitt elsket av en kvinne, ikke elsket noe heller. Ikke vært skikkelig forelsket. Ikke tidligere blitt begjært på denne måten som nå. Aldri blitt kjent med den siden av seg selv. 

Fryktelig sjalu og kontrollerende eks, mistet da kontakt med venner, idretten, jobb, lønningspils, turer osv.

Han står igjen med et fullstendig ribbet nettverk, kun bestående av sin mor og de få han kjenner på jobb.

Jeg senser at han er litt ille til møte pga dette. Han har nevnt norn ganger at jeg sikkert synes han er litt kjedelig.  Men aldri om han deler noe ektefølt rett fra hjerterota. 

Skulle virkelig ønske han slapp meg mer inn, og at han delte mer av seg selv og innsiden. 

Han hadde ikke skremt bort meg med det iallefall...

Anonymkode: bafc2...579

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Høres ut som det kunne vært skrevet av kjæresten min.  Han gir null, nada, niks på den verbale fronten. Absolutt ingenting. Den faglige delen av meg kan forstå hvorfor han er/har blitt slik. Rasjonelt kan jeg bortforklare mye. Men jeg er en person med følelser og et hjerte. Jeg har nok aldri tvilt så mye på meg selv eller min egen verdi siden vi ble sammen. 

Som singel fikk jeg iallefall bekreftelse og tilbakemeldinger fra andre menn. Nå sender jeg selvfølgelig ikke selfier til andre menn, eller tar en øl med kamerater eller slikt. Så da er det ingenting. Null tilbakemeldinger på meg. 

Han er som deg. Fryktelig usunt forhold bak seg med bøttevis av avvisning og ydmykelser. Aldri blitt elsket av en kvinne, ikke elsket noe heller. Ikke vært skikkelig forelsket. Ikke tidligere blitt begjært på denne måten som nå. Aldri blitt kjent med den siden av seg selv. 

Fryktelig sjalu og kontrollerende eks, mistet da kontakt med venner, idretten, jobb, lønningspils, turer osv.

Han står igjen med et fullstendig ribbet nettverk, kun bestående av sin mor og de få han kjenner på jobb.

Jeg senser at han er litt ille til møte pga dette. Han har nevnt norn ganger at jeg sikkert synes han er litt kjedelig.  Men aldri om han deler noe ektefølt rett fra hjerterota. 

Skulle virkelig ønske han slapp meg mer inn, og at han delte mer av seg selv og innsiden. 

Han hadde ikke skremt bort meg med det iallefall...

Anonymkode: bafc2...579

Mulig han er redd for å åpne seg, for han er redd du etter hvert skall miste respekten og din tiltrekning for han. En del menn har nok erfart det, hvis de viser for mye følelser over tid. Vi menn skal jo være så "sterke". Handler nok litt om biologi osv.

Jeg er ikke så ille, kan nok snakke om det  meste egentlig. Ganske utadvendt og åpen hvis jeg er trygg på en person, men visse ting er jeg redd for å si nettopp pgr av det jeg skrev over

TS

Anonymkode: 827fb...0f9

Skrevet

Min mann er nok mye sånn som deg. Dårlig nettverk og panikk over å føle mye. Det tok litt tid men nå føler jeg vi er på plass med tillit og trygghet. Da er det lettere for begge å åpne seg.

Anonymkode: bac28...32e

Skrevet

Så flott at du ser dette i deg selv og allerede vet du må gjøre noe.

Mitt råd: ikke vent med saken, oppsøk en samlivsterapeut, forklar situasjonen og be om timer alene.

Dette skal ikke hindre deg i å utvikle et sunt forhold videre, dette kan du gjøre noe med😃 det er jeg helt sikker på!

Heier på deg!

Anonymkode: 9889b...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...