Gå til innhold

Oppblåst etter egguttak

Blomst91

Anbefalte innlegg

Hadde egguttak igår morges og jeg er bare så oppblåst😫 Det begynte allerede igår kveld. Har ikke vært på toalettet idag men var det igår morges. Flere som har opplevd dette? Utenom det føler jeg meg fin☺️ Fikk ut 8 egg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra. Håper det går din vei 🥰 Jeg var også ganske opplåst. En sykepleier mente kanskje at jeg overstimulert, men det mente ikke legen så hun kjørte på og fikk ut 16 egg! 

Anonymkode: 99a01...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomst91 skrev (11 timer siden):

Hadde egguttak igår morges og jeg er bare så oppblåst😫 Det begynte allerede igår kveld. Har ikke vært på toalettet idag men var det igår morges. Flere som har opplevd dette? Utenom det føler jeg meg fin☺️ Fikk ut 8 egg😊

Var kjempe oppblåst etter uttak.. Ble ikke noe bedre etter innsett og progesteron støtte 😂 

Anonymkode: 5839e...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var kjempe oppblåst etter uttak.. Ble ikke noe bedre etter innsett og progesteron støtte 😂 

Anonymkode: 5839e...30d

Godt å høre jeg ikke er alene😂 Jeg begynte med lutinus på kvelden samme dag som uttak. For noe gris😂 Er kanskje den som gjør meg så oppblåst da? Forhåpentligvis innsett imorgen. Sitter bare hjemme å håper telefonen ikke ringer for det betyr at da har vi noe å sette inn🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig oppblåst og ble overstimulert. Det ble verre fordi jeg også ble gravid, men ble heldigvis ikke alvorlig overstimulering. Men selv ved mild overstimulering så var jeg oppblåst i et par måneder (igjen, ble verre av graviditet).

Det kan hjelpe å drikke masse vann, ikke spise for mye salt og fet mat, og bevege deg noe. 

Anonymkode: ea9f2...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke oppblåst, men eggposene har fylt seg med vann. 

Drikk mye vann. Hvis det blir vondt må du kontakte klinikken. Eggstokken kan bli forvridd 

Anonymkode: fa900...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev til de idag og de lurte på om jeg kom meg på do og merket noe på pusten. Jeg kom meg på do idag. Kan ikke si jeg merker noe på pusten annet enn at jeg føler kanskje jeg blir lettere andpusten? Men det kan kanskje være innbilning og da jeg har vært ganske sliten disse ukene og tatt det med ro. Jeg drikker kun vann og er flink til å drikke jevnt og trut gjennom hele dagen. Vil ikke si det er vondt men veldig ubehagelig og ubehaget sitter nederst i magen. Hvis jeg skal prøve å forklare hvordan det føles så vil jeg kanskje si det føles ut som jeg har spist ett veldig stort måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomst91 said:

Jeg skrev til de idag og de lurte på om jeg kom meg på do og merket noe på pusten. Jeg kom meg på do idag. Kan ikke si jeg merker noe på pusten annet enn at jeg føler kanskje jeg blir lettere andpusten? Men det kan kanskje være innbilning og da jeg har vært ganske sliten disse ukene og tatt det med ro. Jeg drikker kun vann og er flink til å drikke jevnt og trut gjennom hele dagen. Vil ikke si det er vondt men veldig ubehagelig og ubehaget sitter nederst i magen. Hvis jeg skal prøve å forklare hvordan det føles så vil jeg kanskje si det føles ut som jeg har spist ett veldig stort måltid. 

Det er nok eggposene. Det er et sted kroppen vanligvis ikke er forstørret, så det er uvant og på et vis unaturlig. Vanligvis får man jo bare et modent egg. Når man modner mange egg med Ivf blir det trangt. Og eggposene blir fylt av væske etter uttak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper inn her, hadde det på samme måte etter uttak. Selve uttaket gikk veldig fint. 

Nå, en uke etter uttak har jeg fremdeles noe ubehag (ikke store smerter altså) nederst i magen og spesielt i det jeg setter meg ned / er på do. Hvor lenge pleier det å sitte i? 😅

Anonymkode: 8e8e6...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok eggposene. Det er et sted kroppen vanligvis ikke er forstørret, så det er uvant og på et vis unaturlig. Vanligvis får man jo bare et modent egg. Når man modner mange egg med Ivf blir det trangt. Og eggposene blir fylt av væske etter uttak 

Håper de gir seg etterhvert. Ikke noe gøy med ballongmage når ikke det er en baby inni der😂 Raper også en del🙈 Skulle tro jeg gikk å drakk cola hele dagen, haha huff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hopper inn her, hadde det på samme måte etter uttak. Selve uttaket gikk veldig fint. 

Nå, en uke etter uttak har jeg fremdeles noe ubehag (ikke store smerter altså) nederst i magen og spesielt i det jeg setter meg ned / er på do. Hvor lenge pleier det å sitte i? 😅

Ja! Det du nevner der med å sette seg ned/på toalettet kjenner jeg og! Også føler jeg det letter litt akkurat når jeg tisser og promper. Unnskyld for veldig privat info her nå! 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også veldig oppblåst (ikke overstimulert), satt inn fem dager etter innsett og er i uke 20 nå ☺️ I uke 8-9 ble jeg igjen oppblåst og så sykt gravid ut før det roet seg og magen poppet ut i uke 18. 

Anonymkode: 1e685...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på akkurat samme måte som deg nå etter uttak. Oppblåst og treg mage. Cyclogest spiller nok inn et puss her på meg tenker jeg.

Anonymkode: 80eee...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomst91 skrev (18 timer siden):

Ja! Det du nevner der med å sette seg ned/på toalettet kjenner jeg og! Også føler jeg det letter litt akkurat når jeg tisser og promper. Unnskyld for veldig privat info her nå! 😂🙈

I dag føler jeg meg faktisk mye bedre, fortsatt oppblåst men ikke samme ubehaget når jeg setter meg eller er på do. Litt deilig, men samtidig vanskelig å vite om dette betyr noe eller ikke. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

I dag føler jeg meg faktisk mye bedre, fortsatt oppblåst men ikke samme ubehaget når jeg setter meg eller er på do. Litt deilig, men samtidig vanskelig å vite om dette betyr noe eller ikke. 🙃

Jeg føler meg også bedre idag men fortsatt oppblåst og litt ubehag i nederste delen av magen. Telefonen har enda ikke ringt så da ser det ut til at det blir innsett idag🤞🏻❤️ Skal snakke med de om oppblåstheten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...